תקשורת ומדיה

פרס סוקולוב לנדב איל, איתי אנגל, יואל מרקוס ורונן ברגמן

הפרס הוותיק והנחשב שנועד לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית, יוענק בסוף השנה

אלכסנדר כץ | 
איתי אנגל במוסול. עובדה (צילום מאקו. עובדה)
עיריית תל אביב הודיעה אמש (יום א') כי תעניק את פרס סוקולוב השנה לעיתונאים יואל מרקוס, ד"ר רונן ברגמן, נדב איל ואיתי אנגל. הפרס בסך 18 אלף שקלים יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס שיערך בסוף השנה.
את הפרס על שמו של נחום סוקולוב מעניקה העייריה לעיתונות הכתובה והאלקטרונית כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם. הפרסים מציינים תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס והתאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת ומצוינות עיתונאית. 
חברי ועדת השופטים לפרס העיתונות הכתובה הם היו"ר אילנה דיין, שאול אמסטרדמסקי, פרופ' אמל ג'מאל, ירון דקל וד"ר אורן מאיירס. פרס מפעל חיים יוענק ליואל מרקוס, שעל פי ועדת הפרס, הוא "מגדולי הפובליציסטים בעיתונות העברית לדורותיה, שהצליח במהלך עשרות שנות עבודה בעיקר בעיתון הארץ לבסס רקורד של כתיבה דעתנית, משפיעה, עצמאית ואמיצה, תוך שהוא כובש לעצמו גישה חסרת תקדים למקבלי ההחלטות, אבל מצליח בו בזמן לשמור על מרחק עיתונאי ראוי". 
ד"ר ברגמן מידיעות אחרונות יקבל את הפרס על "שורה של חשיפות עיתונאיות חשובות ואמיצות, החל מהנעשה במכון הפתולוגי ועד לראיון הבלעדי עם תת אלוף (מיל) יצחק יעקב ז"ל דרך שערוריית החיסונים המסוכנים נגד אבעבועות שחורות, חשיפת קלטות הקשר של מלחמת יום הכיפורים והשיחות האחרונות עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן". 
חברי ועדת השופטים בפרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית הם היו"ר פרופ' מרדכי קרמניצר, פרופ' חיה בר-יצחק, פרופ' מירי גור-אריה, עמוס הראל וענת טלשיר. הפרס על הצטיינות בעבודה עיתונאית והטבעת חותם על התקשורת האלקטרונית מוענק לאיתי אנגל מהתכנית עובדה על ההנגשה לצופה הישראלי של אזורי לחימה וסכסוכים בוערים ומרוחקים "תוך מידה לא מבוטלת של סיכון אישי", כך על פי הוועדה. "ב-30 שנות עבודה היטיב איתי אנגל להבליט את הפן האנושי של מלחמות, קורבנות וסבל", נכתב עוד.
הפרס על הישגים בולטים בתחום כתבות העומק בתקשורת האלקטרונית, יוענק לנדב איל מחדשות 10 על סדרת כתבות בולטות בשנתיים האחרונות בנושאים הקשורים בהשפעות הגלובליזציה, ובהן סדרת הכתבות אודות גל הפליטים באירופה במסגרתן גם ליווה משפחות סוריות לאורך מסען. "במסגרת כתבות אלה חידש נדב איל את אופן סיקור חדשות החוץ בכך שיצא מהאולפן לשטח", נכתב בהודעת העירייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה