תקשורת ומדיה

'חי בלילה': הרשות ה-2 פתחה בבדיקה ודורשת הבהרות מקשת

הרשות דורשת תשובה תוך שבוע בעקבות הפרסומים אתמול, גם באייס, על מה שנראה כמו מכירת תכנים לכאורה בלייט-נייט. הרשות גם יכולה בהמשך לקנוס את הזכיינית
אלכסנדר כץ |  3
נדב בורנשטיין, מגיש 'חי בלילה' (צילום מתוך דף הפייסבוק של 'חי בלילה')
הרשות השנייה פתחה בבדיקה בעקבות הפרסומים אתמול (יום ג') על מכירת תוכן לכאורה בתכנית הלייט-נייט של קשת 'חי בלילה' - כך נודע לאייס. הרשות פנתה לזכיינית קשת ודורשת ממנה הבהרות תוך שבוע ימים לגבי מה שנראה פעילות המנוגדת לחוק.
אתמול פרסם איש יחי ציבור בקבוצת הפייסבוק PRguru כי נדרש לשלם עבור אייטם בתכנית. בהמשך חשפנו באייס תמלול של קלטת שהגיעה לידינו, ממנה אפשר להבין כי נציג קשת מציע למעשה אייטם ב'חי בלילה' תמורת תשלום, שיגויס על ידי אותה רשות מקומית, או על ידי יזמי נדל"ן שירצו לזכות לחשיפה בתכנית הפופולארית שמשודרת בערוץ 2.
בהקלטה הנציג מציג עצמו כ"אמיר, אחראי על תחום הנדל"ן, על כל הנושא של הפרסום בתחום הנדל"ן בקבוצת קשת". לדבריו לאחרונה החלה פינה חדשה ב'חי בלילה' בשם 'חי בבית' שמסקרת פרויקטים בתחום הנדל"ן. אותו אמיר ציין כי דיבר כבר עם קבלנים והבין שישנה תנופת בנייה בשטחה של אותה רשות מקומית, ולכן "חשבתי שאם נשתף פעולה אפשר לעשות כתבה מדהימה בכל האזור הזה", לדבריו.בהמשך הוא מציע "להציג לכם את המוצר עצמו, כי זה סוג של כתבת תוכן מאד איכותית, מאד מושקעת, של כמה דקות, באזור ה-4 דקות, שבעצם אתם תעמדו בפרונט של זה, אבל נוכל לגייס את הכסף...".
הסכום לא פעוט בכלל: "את הכתבה אנחנו עושים כי אנחנו רוצים לתת לצופים בבית ערך של תוכן נדל"ני איכותי חדש... אנחנו עושים יום צילומים, אז את כל הקידום נצטרך מן הסתם במימון הלקוח. זה נע בין 80 ל-150 אלף שקלים ואפילו יותר. אם זה דיגיטלי זה 80 אלף, אם זה כולל מסך - אז 150 אלף".
יש לציין כי הרגולטור - הרשות השנייה, מפקח אך ורק על תכני הטלוויזיה והרדיו של הזכייניות השונות, ולא על פעילותם הדיגיטלית. הצעה מסחרית לתוכן באתר MAKO למשל, אינה מפוקחת על ידי הרשות השנייה, שגם אינה יכולה לפעול בנושא. מאידך, על המסך לרשות יש אפשרויות ענישה כגון קנסות על תנאי, קנסות בפועל ושלילת דקות פרסום.
כבר אתמול קשת מסרה לאייס כי "לאחר בדיקה מקיפה, יובהר כי בשום שלב לא הוצע מטעם מערכת 'חי בלילה' אייטם בתכנית בתשלום. מדובר בשיחה בין נציג מטעם מחלקת השיווק ודובר רשות מקומית במסגרתה הציע הנציג חבילת פרסום בלבד, בדיגיטל או במסך. התשלום הוא עבור פרסום דיגיטלי או מסכי (באמצעות פרסומות) לתכנים המשודרים בכל מקרה ולא בתשלום". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וזאת התכנית שנלחמה נגד האגרה בטענה לשחיתות ברשות... (ל"ת)
    מבפנים 07/2017/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כלומר בלי היחצן ששאל בפורום לא היינו יודעים? (ל"ת)
    אורן 06/2017/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא לוותר לקשת ולקנוס קשות (ל"ת)
    גלעד 06/2017/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור