תקשורת ומדיה

ההתעללות נמשכת: עובדי רשות השידור קיבלו רק חצי מהפיצויים

השאירו אותם תלויים באוויר לגבי עתיד הרשות, ניהלו עמם ראיונות קרירים במיוחד ועכשיו גבו מהם 48% מסך תשלומי הפיצויים המגיעים להם. עובדי הרשות המפורקת עצבניים
אלכסנדר כץ |  7
תלוש שכר (צילום אייס)
עובדי רשות השידור קיבלו היום (יום א') חלק מהחובות של הרשות כלפיהם, כגון פיצויי פיטורין, פדיון ימי חופשה ותשלום דמי הבראה, אבל לא הכל עובר חלק. לאייס נודע כי מהכספים נוכו לא פחות מ-48%, אותם הם נדרשים לפנות לרשויות המס כדי לבצע תיאומי מס ואולי לקבל חלק מהם בחזרה.
בהודעת סמס שקיבלו העובדים, נכתב כי הכספים להם היו זכאים – הופקד בחשבונותיהם, ואולם לא העובדים "נוכה שיעור המס המרבי מכספים אלו". אותם עובדים נשלחים אחר כבוד לבצע "תיאום מס פרטני לאחר קבלת טופס 161 בדואר".   
עובדים ברשות השידור ששוחחו עם אייס, הביעו זעם על ההתעמרות בהם. "לאורך כל השנים האחרונות התעמרו בנו, לא ידענו מה יעלה בגורלנו, מה יקרה איתנו", אמר גורם לאייס. "אחר כך התקיימו אותם ראיונות קרים ומנוכרים במשרדי תאגיד השידור הציבורי, היינו תלויים באוויר בגלל הפוליטיקאים לגבי עתידנו, וכשהרשות כבר פורקה, אז נותנים לנו רק חצי מהחוב אלינו". גורם אחר אומר כי מדובר בהפחתה של עשרות אלפי שקלים בחלק מן המקרים, אחריהם יהיו צריכים העובדים כרגע לרדוף.
יש לציין כי גם פיצויי פיטורים ושאר תשלומים חייבים במס, ואולם רשויות המס נהגו בעובדי רשות השידור המפורקת במידת החומרה, כלומר גבו את רף המס הגבוה ביותר האפשרי.
נציג חברת בנפיט שליוותה את הליך הפרישה מרצון של עובדי הרשות, אמר באחד מכנסי הפרישה כי שניכוי המס המירבי על כספי הפיצויים והמענקים ללא הפטור המגיע על פי חוק, עומד על 12,300 שקלים לשנה. אותו נציג אף הוסיף כי לאחר קבלת טופס 161, יש לגשת למס הכנסה על מנת לקבל מהם את האישורים ולחזור איתם לרשות השידור, ובמידה והעובדים לא יעשו זאת, הם יקבלו את הכספים רק בשנת המס הבאה. 
ממשרד המשפטים, האחראי על כונס הנכסים הרשמי, אותו גוף שהיה אחראי על פירוקה של רשות השידור, טרם התקבלה תגובה. 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אין חדש תחת השמש
    משה פריאל 07/2017/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קרה ב"מעריב" ,ובשאר הערוצים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית. אהיה מאושר עם נכדי לא יבחרו את מקצוע העיתונאות כעיסוק.
    סגור
  • 6.
    עשה את שלו ועכשיו רומסים אותו
    כושי 07/2017/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם רמסו אותנו המנהלים המושתחתים שהממשלה השאירה בתפקיד. מינהל לא תקין, שחיתויות, מקורביזם. אחר כך בא גלעד ארדן ורמס אותנו בעזרתם "האדיבה" של עוד אבי ליכט ורם לנדס. המשיך בעזרתם "האדיבה" של קארין אלהרר איתן כבל ושאר חברי הכנסת שהביטו לצד השני כשדרכו על עובדי רשות השידור. והסיום, כמו מסטיק שנדבק לנעל. הארכה ועוד הארכה ועוד הארכה ותיקון לחוק ועוד תיקון לחוק ותיקון נוסף... התאגיד לא עלה לשידור וכבר החוק תוקן 8 פעמים. והעובדים? מה איכפת לחברי הכנסת מהעובדים? הם הרי עובדים אצל הציבור ולא איכפת להם מציבור העובדים. אתמול אנחנו - מחר כולם.
    סגור
  • 5.
    אני מכיר עיתונאים שעפו לקיבינימט בלי שום פיצוי
    נו באמת 07/2017/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש כואב עליהם רק חבל שהם לא מציינים מה גובה הפיצוי שהם מקבלים. אני מכיר עיתונאים שעפו לעזאזל בלי שום פיצוי. הם לפחות מקבלים פיצויים על חשבוננו.
    סגור
  • 4.
    התאגיד מפוצץ בכסף. קחו משם! (ל"ת)
    כחלון 07/2017/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    טוב, אחרי שאנחנו בזזנו את הקופה, פלא שלא נשאר לעבדים? (ל"ת)
    קודה תקשורת 07/2017/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כונס נכסים מושחת!!
    רננה 07/2017/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כונס הנכסים גוף מושחת שיבדקו כל מה שקורה שם כולל החלטות משכורת שהם מחלקים למקורבים מזעזע!!! עצוב עצוב עצוב
    סגור
  • 1.
    איפה מבקר המדינה????? (ל"ת)
    חידה ליום ראשון 07/2017/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור