תקשורת ומדיה

גל"צ עובדת על אתר חדש; תנגיש בעתיד גם את הארכיון

אתרי גל"צ וגלגלצ המיושנים צפויים בסוף יולי להיות מוחלפים באתרים חדשים - שיכללו הרבה יותר אודיו באמצעות נגן עצמאי, פודקאסטים ורצועות מוזיקה
אלכסנדר כץ |  6
גל"צ (צילום: אייס) (צילום אייס)
יותר אודיו, יותר מוזיקה והרבה יותר תכני רדיו ייעודיים. לאייס נודע כי גלי צה"ל צפויה להשיק בסוף החודש את אתרי האינטרנט החדשים שלה. האתרים לגל"צ ולגלגלצ יחליפו את אלה הנוכחיים והמיושנים שהושקו לפני מספר שנים.
האתר החדש של גל"צ יתבסס הרבה יותר על אודיו, בניגוד לנוכחי שהוא טקסטואלי במהותו, ולמעשה במודל של וואלה או ynet. בשנים האחרונות ובעיקר מאז שהגיע ברק חיימוביץ' לגל"צ על תקן מנהל הדיגיטל לפני 3.5 שנים, דואגים אנשי האתר להטמיע יותר ויותר תכני אודיו בכתבות הטקסט.
לגל"צ נוכחות באינטרנט כבר מ-1999, לאחר שראש מחלקת האינטרנט הראשון גידי אורשר הקים את אתר התחנה בתמיכה טכנית של מייקרוסופט ישראל, וסיפק לאתר MSN תכני אקטואליה. ב-2008 הוקם אתר עצמאי לתחנה, ששודרג ועוצב מחדש ב-2013.
על פי הערכות נהנית התחנה מכ-100 אלף יוזרים ביום, לצד פעילות דיגיטילית נוספת כמו ברשתות החברתיות, שם היא דווקא לא נחשבת לחזקה במיוחד.
את האתר החדש לגל"צ וגלגלצ בונה חברת אנג'יסופט שזכתה במכרז שהוציא צה"ל לבנות את כל אתרי הצבא החיצוניים כגון זה של דובר צה"ל ומתגייסים ברשת. בפורמט החדש של אתרי גלי צה"ל עליו עובדים כבר יותר מחצי שנה - כולל אפיון, עיצוב ופיתוח - יהיה נגן עצמאי של התחנה, שתפסיק להיות תלויה באתר סאונדקלאוד המאפשר להעלות קטעי אודיו ודרכו לשתף אותם. "נאלצנו להתמודד עם פתרונות ביניים כמו סאונדקלאוד, אבל זה לא סביר שגוף רציני ישתמש בכזה פתרון ככלי עיקרי", אומר חיימוביץ' בשיחה עם אייס. "הנגן החדש שלנו ילווה את הגולש במעבר בין העמודים".
אז כן, סדר היום של גל"צ התחנה ישתקף גם באתר, אבל המטרה של אנשי התחנה הוא לתת ביטוי גם לתכנים פחות חדשותיים, כמו למשל האוניברסיטה המשודרת, מוזיקה, תכניות מלל רך, דעת ועוד. לצד זאת יהיה פודקאסטים ייעודיים שלא בהכרח יזכו לשידור ברדיו, לצד פודקאסטים קיימים של האוניברסיטה המשודרת, ערן סבאג, יואב קוטנר ואחרים, שזוכים לעריכה וגרסאות מיוחדות לדיגיטל, לצד התכניות הרגילות ב-FM. באתרים החדשים יזכו גם ערוצי המוזיקה לנוכחות רבה הרבה יותר.
"אנחנו רשת האודיו הגדולה בישראל, שיש בה גם את תחנות גל"צ וגלגלצ, וגם רצועות מוזיקה, והשאיפה שלנו זה שלא משנה איזה סוג תוכן אתה מחפש, אם אתה רוצה להאזין למשהו, נוכל להציע לך אותו – דיבורים, מוזיקה ודעת", אומר חיימוביץ', שאחראי על פרויקט האתרים החדשים יחד עם דובר גל"צ ורמ"ט התחנה אודי ירושלמי
האתר החדש אמור לשמש בעתיד גם אכסניה לארכיון הענק של גל"צ המתפרס על פני כמעט 70 שנות שידור ו-80 אלף שעות שידור. הדיגיטציה של הארכיון תעשה על ידי חברה חיצונית באמצעות מכרז אליו ייצא משרד הביטחון בתקופה הקרובה ככל הנראה. התכנית היא שכל אותן שעות שידור יהיו זמינים באתרי גלי צה"ל החדשים, ובאמצעות ממשק נוח - ניתן יהיה להגיע אליהם. בשלב הראשוני הארכיון יהיה מצומצם הרבה יותר, וייקבע על ידי העורכים. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מתי גלי צה''ל יעברו לאולפנים החדשים?? (ל"ת)
    שימי 07/2017/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    שרק לא יזיקו
    דוד 07/2017/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במהפכה הקודמת, לפני ארבע וחצי שנים, נמחקו מאתר גל"צ כל הידיעות שהיו בו. אני מקווה שבמהפכה החדשה לא ימחקו את כל מה שיש כרגע באתר.
    סגור
  • 3.
    מה בדיוק החידוש , גם היום יש את כל אלה באתר שלהם
    צביקה 07/2017/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הבעיה ברמה שלו ולא בעיצוב
    סגור
  • 2.
    יואב קוטנר
    לא זכיתי בלוטו 07/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    40 שנה בגל"צ, החיים היפים.אין יעדים, המשכורת דופקת בראשון לחודש כמו שעון, פנסיה, דור א',תגמולים, שנת שבתון, מתנות, תלושים,אין מילואים.תענוג.
    סגור
  • מגיע לו גם פרס ישראל
    פלדמן 07/2017/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על התרומה שלו למוזיקה והתרבות הישראלית. לא פחות חשוב מטייס, בנקאי או עובד נמל.
    סגור
  • 1.
    רפי חכים לנצח (ל"ת)
    אא 07/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור