תקשורת ומדיה

בדרך לאישור: תחנות אזוריות יניידו דק' פרסום על בסיס חודשי

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה 2 ו-3 את הצעתו של ח"כ מיקי זוהר כי התחנות יוכל לפרסם 9 דקות בשעה בממוצע חודשי ולא יומי, דבר שיקל עליהן בתקופות של ביקושי שיא לפני חגים
אלכסנדר כץ | 
מיקרופון רדיו (צילום אלכסנדר כץ)
ועדת הכלכלה אישרה הבוקר (יום ב') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון חוק הרשות השנייה באשר לזמן תשירי פרסומות ברדיו המקומי, שיאפשר ניוד דקות פרסום בחישוב חודשי ולא יומי. את ההצעה הגישו קבוצת חברי כנסת בראשותו של מיקי מכלוף זוהר. בהצבעה השתתפו 3 חברי כנסת.
כיום רשאיות תחנות הרדיו האזורי לשדר פרסומות בהיקף של 9 דקות בשעה, בעוד הרשות השנייה מוסמכת לשנות את ההיקף בתנאי שהממוצע לא יעלה על 9 דקות בשעה, כלומר מקסימום של 216 דקות פרסום ביממה. ח"כ זוהר יזם כי הפרסום ינויד כך שהממוצע של 9 דקות בשעה יחושב לפי בסיס חודשי ולא יומי.
חישוב חודשי יקל עם התחנות בתקופות של ביקושי שיא בפרסום, כגון לפני חגים, כך שהן תוכלנה לחרוג ממגבלת 9 הדקות השעתיות או 216 הדקות היומיות, ולקזז את זה עם ימים בהם אין ביקוש רב לפרסום, באותו חודש.
מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה ניר שויקה, הסביר כי בתחילה הצעת החוק ביקשה לקבוע את הממוצע לפי חישוב רבעוני, אולם ועדת הרדיו של הרשות המליצה לאזן בין צרכי המפרסמים לאינטרס הציבורי ולקבוע זאת על ממוצע חודשי. הוא הוסיף כי הדבר לא ישנה באופן משמעותי את זמן הפרסום, אלא בתוקפות שיא של חגים, ויעזור לתחנות הרדיו האזוריות להתמודד עם מעבר תקציבי פרסום לדיגיטל.
ח"כ רועי פולקמן, שניהל את ישיבת הוועדה, הוסיף ואמר כי צריך לבחון להחיל את ההצעה גם על תחנות הרדיו הארציות, כמו רשת ב' בתאגיד כאן או גלי צה"ל. ח"כ דוד ביטן הגיב ואמר כי התחנות הארציות ממומנות מכספי ציבור והאפשרות שלהן לשדר פרסומות היא רק על מנת לתת להן תוספת הכנסה שולית. הוא הוסיף כי התחנות האזוריות ממומנות אך ורק מפרסום ולא נהנות מכספי ציבור.
ח"כ זוהר הוסיף כי תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי ומנסות לנייד את דקות הפרסום כדי להתקיים בכבוד. טענה זו אינה מאד מדויקת, ולאורך השנים נראה כי רוב רובן של תחנות הרדיו האזוריות רווחיות, אפילו בתקופת של מתיחות ביטחונית, כמו למשל במבצע צוק איתן לפני 3 שנים. כמו כן בעבר עלו גם טענות כי מהלך כזה מהווה צ'ופר של פוליטיקאים לבעלי תחנות רדיו המקורבים לפוליטיקאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה