תקשורת ומדיה

רשות השידור תפצה את יניב מורוזובסקי ב-25 אלף שקל

כך החליט כונס הנכסים של הרשות, בהמשך לתביעתו של מורוזובסקי על הדחתו מניהול רשת גימל בשנת 2012. מורוזובסקי: "נעשה צדק"
כתבי אייס |  5
רשות השידור בירושלים (צילום: אייס TV) (צילום אייס TV)
יותר מ־4 שנים לאחר שתבע את רשות השידור, פסק אתמול (יום ד') מפרק רשות השידור לטובת יניב מורוזובסקי, שניהל את חטיבת הבידור של קול ישראל, ואת תחנת רשת גימל, בשנת 2012.
מורוזובסקי תבע את הרשות בטענה לפיטורים לא חוקיים מסיבות לא ענייניות, לאחר שהודח מניהול הרשת בהודעת פקס וללא שימוע מסודר עם מנהלו הישיר, מנהל קול ישראל דאז, מיקי מירו. ההליך המשפטי הוקפא עם ההחלטה על פירוק רשות השידור, והועבר לידי כונס הנכסים.
בהחלטה שהתפרסמה אתמול, ושעליה חתומה עו"ד סיגל יעקובי, מפרקת רשות השידור, נכתב בין השאר: "הנני סבורה, כי במחלוקת שבין הרשות למבקש, הדין עם המבקש". המפרקת קיבלה את טענתו של מורוזובסקי, ולפיה השיחה שקיים עמו מירו, שיחה שהוגדרה כשיחת משו"ב ושאליה הוזמן בטווח של פחות מיממה, אינה שיחת שימוע כדין, מכיוון שלא הוגדרה כך ושלא הוצמדו לה הטענות נגדו. "המבקש לא יכול היה לסבור כי מדובר בשימוע", כתבה והוסיפה, "מעיון בכותרת הפגישה מתוך הפרוטוקול שלה עולה כי פגישה זו היתה למעשה שיחת משוב ולא שימוע".
עוד ציינה המפרקת כי "יש להטיל ספק בטענת הרשות כי הפגישה הנ"ל נוהלה בלב פתוח ובנפש חפצה, וזאת בהינתן סמיכות הזמנים בין מועד הפגישה למועד ההודעה למבקש על הפסקת עבודתו ברשות". "במילים אחרות", סיכמה עו"ד יעקובי, "ניתן לקבוע כי הליך השימוע אשר נערך לכאורה למבקש לא היה תקין דיו".
מדובר בקבלה חלקית של טענות מורוזובסקי, שציין גם כי פוטר מסיבות לא ענייניות, בתום תקופה שבה חל שיפור במצבה של רשת גימל, בתרבותה הארגונית ובנתוני ההאזנה, ולאחר שקצר שבחים גם ממירו בעצמו. "אמות המידה לפיטורי עובד בתקופת ניסיון מקלות יותר מאלו של עובד קבוע", ציינה, "די בספק סביר בתום לב כדי לקבוע את אי התאמתו של עובד או אי עמידתו בתקופת ניסיון".
המפרקת קבעה כי על הרשות לשלם למורוזובסקי פיצויים בגובה משכורת וחצי בגין אי קיום שימוע כדין ועוגמת נפש, בתוספת ריבית והצמדה. בנוסף, היא ציינה כי לא יכולה לקבל את בקשת מורוזובסקי בכתב תביעתו לשוב לתפקידו, "ולו מהעובדה, שעל פי החוק, החל מיום 15.5.2017 חדלה הרשות מלשדר ומיום זה הופסקה העסקת כלל עובדי הרשות". את מורוזובסקי ייצג עו"ד רפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר ושות'.
מורוזובסקי אמר בתגובה להחלטה: "למרות הזמן הרב שחלף, אני שמח מאוד על ההחלטה שהתקבלה. נעשה צדק, גם אם חלקי, בתהליך ההדחה שעברתי בניגוד לכל היגיון בריא". מורוזובסקי הודה לעובדי רשת גימל שתמכו במאבקו המשפטי ואף חתמו על מסמך פנימי להנהלת רשות השידור, שקרא לה לחזור בה מהחלטתה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סוף סוף יש צדק במדינה
    איציק 07/2017/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצוב מאוד שרשת ג' נשמעת ככה בתאגיד השידור , בתקופת יניב מורוזובסקי חלה שיפור ניכר ברשת עם הכנסת אותות חדשים, חשק לשדרנים לשדר, המוזיקה היתה טובה. וואלה כנראה הגורל שיחק פה תפקיד לא כי כנראה לא רצו לראות לך איך הספינה הזאת שוקעת תגובה ל 2 : אם אין לך מושג מי זה יניב עדיף שתשתוק
    סגור
  • 2.
    האיש לא קורץ מחומר של מנהל ויכולת הניהול שלו היא לא תפארתו
    מורובסרי קשקשן 07/2017/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מורוזובסקי, איש כפוי טובה התבשם בפרוטות ורץ לספר לחבר׳ה. קישקוש בלבוש. התפקיד שהוא קיבל בדול ישראל היה ענק עליו ועל מידותיו. הוא לא אשם, אשמים מי שחשבו שאדם כמוהו יכול למלא תפקיד כזה. הוא זכה יחסית בפרוטות ורץ להציג את הקוריוז הזה כהשג. חשוב שידעו; סגנית הכנ״ר לא קבעה שהוא מנהל ראוי או התאים לתפקיד, אלא שבוצע כלפיו הליך פיטורים לא נכון. הכל בפרופורציות.
    סגור
  • 1.
    עוד דרך של עובדים חלשים להוציא כסף
    רונית 07/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם מקום העבודה לא מרוצה מכם... לא יותר פשוט שתעשו את העבודה שלכם כמו שצריך ולא תיתממו להגדרות יבשות של שימוע ופיטורין?
    סגור
  • יש למיקי מירו הרבה זמן פנוי בימינו
    זירו 07/2017/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אומרת...
    סגור
  • רונית יא׳ רעה אחת ??
    ציקי 07/2017/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה כואב לך לפרגן על הצלחתו של אחר, גם אם זה בתביעה משפטית?
    סגור