קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

פשרה: סג"ל פרסם הבהרה, חדשות 10 תסיר את התביעה

אראל סג"ל ושמעון ריקלין טענו בשידור בגל"צ כי דרוקר ניסה להפיל את תא"ל עופר וינטר מטעמים אידיאולוגים. לאחר שהוגשה תביעת דיבה, הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לביהמ"ש
 |  1
פשרה: סג"ל פרסם הבהרה, חדשות 10 תסיר את התביעה
רביב דרוקר ואראל סג"ל, צילום: אייס, נדב כהן יונתן
כ-7 חודשים לאחר הפרסום בגל"צ נגד חדשות 10 ורביב דרוקר, המגיש אראל סג"ל פרסם הבוקר (יום א') בשידור הבהרה בה חזר בו מדברים שאמר בשידור בתחנה הצבאית, וזאת לאחר מגעים שהתקיימו בין הצדדים מחוץ לבית המשפט. בדברי ההבהרה, אותם הקריא במהירות האור, אמר סג"ל: "לפני מספר חודשים פרסמנו כאן בתכנית טענות כנגד חדשות 10 ורביב דרוקר בקשר לקידומו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי. לאחר שיח שהתנהל בין הצדדים אני מבקש להבהיר כי בהתייחס לטענה כי דרוקר ניסה להפיל את מח"ט גבעתי מטעמים אידיאולוגיים, מדובר בפרשנות שלי לדברים, ואין לי כל ראיה למניע האידיאולוגי".
כזכור, ב-4 בדצמבר חשף עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של תא"ל וינטר, בתכניתו של סג"ל כי דרוקר ניסה לכאורה באמצעות תחקירן, לעשות תחקיר על תא"ל עופר וינטר לפני 4 שנים. סבוראי טען כי אל וינטר נשלח מי שהיה פעם חייל שלו, מצויד במכשירי הקלטה בניסיון לקשור אותו לתקרית במסגרתה נוראה ילד פלסטינאי. התחקירן נחשף, והודה – כך לטענת עו"ד סבוראי - כי דרוקר שלח אותו במטרה למנוע את מינויו לתפקיד.

ב'חדשות 10' הכחישו את הסיבה וטענו כי "'המקור' נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק, ומשתמשת לעתים – כפי שמשתמשת כל מערכת עיתונאית במצלמות ואמצעי הקלטה כדי לתעד. תפקידם של מקורות או תחקירנים אינו 'להפיל מרואיינים' אלא להביא מן השטח ראיות שיפריכו או יאששו טענות שנבדקות. החומר שנאסף נבדק לעומק, ורק אם המערכת משוכנעת באמיתותו הדברים משודרים".

בהמשך פרסם עו"ד סבוראי הבהרה לבקשת חדשות 10, בה טען כי "לבקשת חדשות 10 אני מבהיר כי לא טענתי בשידור בגל"צ שיש לי ידיעה או הוכחה כי מר רביב דרוקר ניסה למנוע את קידומו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי, ואינני טוען כך גם היום". בגל"צ סירבו להתנצל על הדברים.

בהמשך הגישה 'חדשות 10' באמצעות עו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר-בכר, תביעת לשון הרע נגד גל"צ בסך 100 אלף שקלים בעניין. התביעה הוגשה לאחר ניסיונות שנמשכו מספר חודשים מצד 'חדשות 10' לפתור את המחלוקת מבלי להידרש להגיע לבית המשפט. בתביעה נכתב כי סג"ל מנסה "לערער את אמינותה, ולפגוע בחופש העיתונות, לא נותרה בידיה ברירה במקרה זה אלא להגיש את התביעה, וזאת לאחר שורה ארוכה מאוד של ניסיונות לפתור את המחלוקת מבלי להידרש לבית המשפט".

במרכז התביעה, סותרת 'חדשות 10' את הטענה שהשמיעה גל"צ שלפיה הדברים שהשמיעו סג"ל ושמעון ריקלין נגד דרוקר, כאילו ניסה מטעמים אידאולוגיים ל"הפיל" את תא"ל וינטר, היו בגדר "פרשנות" בלבד של השניים. חדשות 10 ציטטה לצורך כך בכתב התביעה את דבריהם המפורשים של סג"ל וריקלין באותו שידור ממש בגלי-צה"ל: "הדברים ברורים ומגובים ... יש לנו את העדויות של האנשים שהיו שם. שום דבר פה הוא לא מילה של עודד סבוראי ועופר וינטר מול הדברים ... אני רוצה להישאר בסיפור, כדי שלא נהיה בפרשנויות".

בזמנו סג"ל לא הגיב לדברים, אולם שמעון ריקלין אמר לאייס: "בעיניי מדובר בתביעה מביכה שמצביעה על חוסר יכולת להתמודד עם ביקורת כלפי העבודה שלהם. הם קצת התבלבלו - הם בערוץ 10 חושבים שדמוקרטיה זה רק כאשר אתה מבקר אחרים, אבל לא כאשר מבקרים אותם. התביעה הזאת לא תפחיד אותי". היום כאמור פרסם סג"ל הבהרה בעניין שלפיה אין לו כל ראייה שדרוקר פעל ממניע אידאולוגי.

מ'חדשות 10' נמסר: "ההבהרה במקומה, ואנו שמחים שלא נדרשנו להגיע להכרעה של בית משפט אל מול כלי תקשורת אחר".



הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1 תגובות
1.
חבל. לא היו צריכים לוותר לתועמלן המשיחי הזה. (ל"ת)
י. סרנה | 14/08/2017 08:51
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
איש תוכן חברת קוקה קולה המרכז שלח קו”ח
תקציבאי גיתם / BBDO המרכז שלח קו”ח

הכי במדור

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה