תקשורת ומדיה

הפחתת ערבות לזכייניות; ערוץ 10 דורש להישאר באפיק 10

הסכום יצומצם מ-45 מיליון ל-10 מיליון ש', בזכייניות קוראים להמשיך להפחית במחויבויות הכספיות. הוחלט גם להחשיך לשנה את אפיקים 10 ו-22. אבל מנכ"ל ערוץ 10 מעלה רשימת דרישות חדשה
אלכסנדר כץ |  3
קשת רשת וערוץ 10 (צילום לוגואים)
מועצת הרשות השנייה החליטה אתמול (יום ב') בישיבתה, לצמצם בצורה משמעותית את סכום הערבות שזכיינות הטלוויזיה המסחריות נדרשות להפקיד. המועצה החליטה כי סכום הערבות הבנקאית שנדרשות קשת, רשת וערוץ 10 להפקיד יופחת מ-45 מיליון שקלים ל-10 מיליון שקלים, כאשר ערבות נוספת בסך 35 מיליון שקלים נוספים תינתן בכתבי התחייבות מטעם חברי דירקטוריון בחברות.
"מטרת המהלך היא להביא למעבר חלק למצב החדש בשוק התקשורת", אומרת היו"ר היוצאת של הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "הפחתת הערבויות הבנקאיות תסייע לשמור על יציבות החברות ושוק התקשורת הישראלי, דבר שחיוני מאוד בתקופה של מעבר לשיטת הרישיונות ואפיקי שידור חדשים".
המהלך הזה אמור להתקבל בברכה בקרב הזכייניות, ואולם בשיחות עם גורמים בכירים עולה הטענה כי במצב השוק הנוכחי, יש לבטל בצורה מוחלטת את דמי הרישיון, ולהפחית עד למינימום האפשרי את סכום הערבות. גורם אמר לאייס כי בשוק פרסום שנמצא בנסיגה ריאלית מבחינת תקציבים, וקיטון משמעותי בעוגת הפרסום עצמה, מעבר ל-3 מפעילי טלוויזיה מסחריים מחייב את הרגולטור להפחית בצורה משמעותית את המחויבויות הכספיות. הפחתת דמי הזיכיון לא נמצאת בסמכות הרשות השנייה, אלא בידי משרד האוצר - והדבר מחייב בכלל חקיקה. 
בנוסף, החליטו חברי המועצה להמליץ לשר התקשורת על החשכת ערוץ 22 וערוץ 10 לתקופה של שנה עם כניסתו של המהלך לפיצול ערוץ 2. ההמלצה התקבלה בעקבות בקשתו של המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת מימון שמילה לקבל את עמדת מועצת הרשות השנייה בעניין, זאת לקראת המעבר לאפיקי השידור החדשים בתחילת חודש נובמבר – קשת לאפיק 12, רשת לאפיק 13 וערוץ 10 לאפיק 14. במקומם של הערוצים תוקרן שקופית מידע לציבור אודות המעבר של לאפיקים החדשים.
"המעבר לאפיקים חדשים הוא שינוי משמעותי עבור הצופים הישראלים, שרבים מהם רגילים ללחוץ מדי ערב בשלט 22 או 10", הוסיפה מדז'יבוז' בישיבה, "אנחנו מאמינים שהחשכת המסך מכל תוכן והצבת שקופית מידע במקומו לתקופה של שנה תיצור איזון נכון בין הצורך ליידע ולהרגיל את הציבור למצב החדש ובין רצון חברות הטלוויזיה הרב ערוצית למקם באפיק ערוץ חדש".
מדז'יבוז' הוסיפה כי הרשות השנייה צפויה לצאת בשבועות הקרובים בקמפיין הסברה שמטרתו להסביר לציבור את השינוי הצפוי על מרקע הטלוויזיה ובמערך עידן .
בערוץ 10 לא מתכוונים להבליג על ההחלטה לאפשר לחדשות 2 לשדר בערוצים של רשת וקשת לתקופה של 3 שנים. אחרי הפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים בנושא זה, עכשיו דורש מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי משרי האוצר והתקשורת, משה כחלון ואיוב קרא, להשאיר את ערוץ 10 באפיק 10, ולקבל את התגמולים שהתקבלו מקשת ורשת עבור האפיקים החדשים בהם הם ישדרו - סכום של כ-33 מיליון שקלים.
"העובדה שבעידן שבו יפעלו 3 ערוצים מסחריים, וחדשות 2 תשדר ב-2 מהם - תהפוך אותה לגוף עיתונאי בעל עצמה אדירה, בהיקף ובמידה שלא היו כמותם בישראלי, וגדולה בהרבה מעצמתה הגדולה ממילא כיום ולמעשה תהפוך את חדשות 2 למונופול אימתני בשידורי החדשות בישראל", כתב ורשבסקי. "האדרת כוחה של חדשות 2 באמצעות שידור ב-2 ערוצים, ואפילו לפרק זמן קצוב, ובענייננו מדובר בפרק זמן של 3 שנים, נצח במונחים תקשורתיים, עלולה להיות הרת אסון עבור כל חברת חדשות שתתחרה בה, ובראש וראשונה חדשות 10". 
העברת אותם 33 מיליון שקלים, כמו גם ביטול דמי הרישיון ודמי ההפצה לתקופה של כמה שנים, אמורים להוות פיצוי לדברי ורשבסקי, על החיסכון של קשת ורשת בהפעלת חברת חדשות משותפת ל-3 שנים. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יעזור להם כלום. עוד מעט עם ייעלמו
    ערוץ 10 בדיחה 08/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהדורת חדשות עלובה שירדה ב-50 אחוז ובקרוב העורך הראשי שלה יעוף
    סגור
  • תושבי ישראל אינם קשיי הבנה
    פרופסור לתקשורת 08/2017/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האם באמת צריך שנה שלמה על מנת "ללמד" את צופי הטלוויזיה בישראל את מספרי הערוצים של קשת ורשת? נו, באמת? אין לי ספק שהעם הנבון הזה יפנים תוך יום, מכסימום, יומיים, ואם לא, אז שבוע-שבועיים את השינוי המהפכני הזה. שנה תמימה? הגזמתם! והערת אגב: צודקים אנשי ערוץ 10 שכפיצוי על "זכיית" רשת וקשת בערוצים "מלאים" והמשך שידור החדשות במשותף במשך שלוש שנים שמגיע להם להישאר עם ערוץ מס' 10 ולא להכריח אותם לעבור לערוץ 14. זה ממש אבסורד!
    סגור
  • אנשי ערוץ 10 לא צודקים
    פרופ' דמיקולו 09/2017/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם קיבלו רישיון למרות שלא עמדו במחויבויותיהם לאורך שנים ואף זכו למחיקת חובות. ערוץ 10 הוא ערוץ ששרד בזכות פוליטיקאים, שעה שקשת ורשת עבדו קשה מאוד (אמנם מלוכלך אבל עבדו) כדי לקנות את הצופים ביושר - גם למכור זבל זה רווחי, אבל לפחות זה למכור. ערוץ 10 גם חסר זכות קיום מאחר ו95% מתכניותיו הן בהפקת חברת החדשות שלו, מה שאומר שערוץ 10 הוא לא ערוץ 10, הוא ערוץ חדשות 10. ערוץ 10 רוצה להישאר ב10 בגלל שהמותג הוא 10. בקשת ורשת המותגים הם קשת ורשת. אילו לערוץ 10 היה מותג מנצח - לא היה אכפת להם מהמספר - אבל כשאין תוכן ואין מותג, צריך להילחם על המספר הזכור ביותר - ב14 אפילו חולים במחלקה הגריאטרית לא יבואו לבקר אותם. עד פה הבנת?
    סגור