תקשורת ומדיה

המבחן של ערוץ 20: הערבויות יחולטו אם לא ישדר מורשת

אם הערוץ לא יעמוד בתחילת 2018 בתנאי הרישיון הקובעים 75% שידורי מורשת ישראל, יחולטו ערבויות בסך 3 מיליון ש'. במקביל תמשיך מועצת הכבלים לבדוק הליכי הפרה של הערוץ
אלכסנדר כץ |  1
צוות הפטריוטים בערוץ 20: ארי שמאי, ליאת רון, אראל סג"ל, אירית לינור ועו"ד יורם שפטל (צילום נדב כהן יונתן)
מליאת מועצת הכבלים והלווין החליטה היום (יום ה') כי על ערוץ 20 להתאים את שידוריו באופן מיידי להוראות רישיונו, דהיינו - שלפחות 75% משידוריו יהיו שידורי מורשת. המועצה מתריעה בפני הערוץ כי המשך אי עמידה בתנאי הרישיון ייתכן ויוביל לחילוט ערבויות הערוץ בסך 3 מיליון שקלים. משך תקופת המבחן נקבעה ל-4 חודשים ותסתיים ב-1 בינואר 2018, ומיד לאחר מכן יוצגו הממצאים לחברי המועצה.
כאמור, במסגרת תנאי רישיונו, על הערוץ לשדר לפחות 75% משידוריו תכנים בנושא מורשת ישראל כאשר קיימות מגבלות על כמות התכנים שאינם תכני מורשת שניתן לשדר בכלל השעות, וכן מגבלות על כמות התכנים הכלליים שניתן לשדר בשעות צפיית השיא.
למועצה הוצג מסד נתונים נרחב, שמראה כי הערוץ אינו עומד בתנאים אלה של רישיונו ומשדר תכנים שאינם בנושא מורשת ישראל או בראי מורשת ישראל בהיקפים העולים בהרבה על הקבוע ברישיונו; לצד סקירה נרחבת של התנהלותו אל מול הוראות רישיונו מאז הקמתו בקיץ 2014 ועד היום. 
המועצה החליטה כי בנוגע להפרות הערוץ את תנאי רישיונו עד כה, יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב תמצה בימים הקרובים את הליכי הבירור מול הערוץ על פי סמכויותיה - הליכים שייתכן ויסתיימו בעיצומים כספיים.
בן חי שגב גם מגלגלת לפתחם של הפוליטיקאים את שינוי החוק בכל הנוגע לערוצים הייעודיים, אבל מצהירה כי במידה והחוק לא ישונה, מועצת הכבלים תתנהל על פי החוק.
בכל מקרה, מאז הפרסום אתמול ב-TheMarker על האפשרות שערבויות של ערוץ 20 יחולטו, החל קמפיין תקשורתי שכלל פוליטיקאים ועיתונאים שהתבטאו בנושא ברשתות החברתיות, מודעה של ערוץ 20 הופצה בצורה ויראלית ברשתות החברתיות, ואפילו טור המערכת של עיתון הארץ, שזוכה לביקורת קשה בערוץ הימין, קבעה כי אסור לסגור את הערוץ מטעמים רגולטוריים. 
 
מערוץ 20 לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערוץ פח וצווחות. פתטי, ואני לא סמולני (ל"ת)
    ככ 09/2017/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור