תקשורת ומדיה

המסחר בבורסה הופסק, אבל החוק אוסר פרסום שם העצור

הבורסה פרסמה הבוקר כי המסחר במניות אחת החברות הופסק בשל "הודעה מהותית". המשטרה התריעה בפני העיתונאים שאסור לפרסם את שם החשוד - איש עסקים מוכר. אז מה קרה פה בעצם
אלכסנדר כץ | 
איש העסקים החשוד (צילום ארז חרוד - עושים צילום)
כל מערכות התקשורת שיגרו הבוקר (יום א') עוד לפני 8:00 הודעות פוש על מעצרו של איש עסקים בכיר ומוכר, יחד עם איש עסקים אחר, ראש מועצה ועורך מקומון. החשד נגד אותו אדם מוכר הוא מרמה והפרת אמונים. בשעה שלאחר מכן הופסק גם המסחר בבורסה במניותיה של החברה שנמצאת בבעלותו של אותו איש העסקים, בה הוא משמש גם כמנכ"ל.
ההודעה ששיגרה המשטרה למערכות התקשורת בבוקר אמרה כי "יחידת חקירות ארצית במשטרת ישראל, עכבה הבוקר לחקירה בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים - ראש מועצה, מנהל עיתון מקומי ו-2 אנשי עסקים בכירים, במסגרת חקירה שעניינה חשדות לעבירות מרמה והפרת אמונים, הנוגעים להתנהלות המועצה מול בעלי הקניון שבשטחה המוניציפלי ומול מנהל העיתון המקומי, המסקר את הרשות. מדובר בחקירה שעברה לאחרונה לשלב הגלוי, במסגרתה ביצעו חוקרי יאח"ה בשבועות האחרונים חיפוש במשרדי המועצה לשם תפיסת מסמכים ועכבו לחקירה חבר מועצה וכאמור הבוקר עכבו 4 חשודים נוספים, לצד חיפוש שנערך בבתיהם".
המערכות פרסמו הודעה זו בלי לנקוב בשמו של איש העסקים המוכר - וזאת בהתאם לחוק הקובע כי אסור לפרסם שמו של אדם שנעצר עד שהוא מובא לדיון בבית משפט, או במהלך היומיים מרגע מעצרו. בהודעה של המשטרה לכתבים היא אף ציינה זאת: "להזכירכם - בהתאם להוראות החוק, זהותם אסורה בפרסום עד חלוף הזמן הנדרש או ככל שיידרש הליך בבית משפט".
ב-9:56 שיגרה הבורסה הודעה כי המסחר במניותיה של אותה חברה ציבורית של אותו איש העסקים המוכר, מופסק וכי תפורסם בקרוב "הודעה מהותית". כאן כמובן צוין שמו של אותו אדם – ובאתרי האינטרנט וברדיו פורסם ננקב שמו, שם החברה וכי המסחר במניותיה הופסקו.
בהמשך שוגרה באמצעות הבורסה הודעה נוספת, בה נכתב: "החברה מתכבדת לדווח כי הבוקר נודע לחברה על חקירת משטרה שעניינה (על פי הודעת המשטרה) חשדות לעבירות מרמה והפרת אמונים לכאורה, המתנהלת כנגד ראש מועצה מקומית ו-3 נוספים, ביניהם מר (עם ציון שם איש העסקים, א"כ), בעל השליטה בחברה, המכהן כדירקטור וכמנכ"ל החברה, אשר עוכב הבוקר לחקירה, זאת בקשר עם נכס המצוי בבעלות פרטית של בעל השליטה בחברה בשותפות עם אדם נוסף. הנכס אינו חלק מנכסי החברה ואינו בבעלותה".
זה השלב שבו המערכות חשפו את זהותו של איש העסקים המוכר, כאשר, כזכור, החוק אוסר זאת. שמו של ראש המועצה, כמו גם של איש העסקים השני ושל אותו עורך מקומון, לא פורסמו עד כה. המצב הייחודי שנוצר הבוקר, הוביל אצת התקשורת להפר את החוק. כתב משטרה אמר לאייס כי מדובר פה במלכוד: "החוק אוסר לפרסם את שם החשוד שנעצר, אבל הבורסה חייבת לחשוף את שם החברה ואת הסיבה". עיתונאי המסקר את הבורסה, אמר לאייס: "אם לא היו מפסיקים את המסחר, החברה הייתה קורסת במסחר. ואם היו מפסיקים את המסחר בלי לפרסם את הסיבה, היה גל שמועות מטורף. אי אפשר היה להסתיר את זהותו של איש העסקים - למרות שהחוק קובע זאת".
במשטרה מסרו לאייס כי החוק ברור ואוסר לפרסם את שם החשוד. דוברת הבורסה אמרה לאייס כי במקרה הנוכחי הבורסה היא רק צינור להעברת הודעות של החברות הנסחרות בה, ולדבריה, החברה העבירה דרכה הבוקר 2 הודעות – הראשונה על הפסקת המסחר בשל "הודעה מהותית" שתפורסם בהמשך, והשנייה עם פרסום הסיבה וחשיפת שמו של איש העסקים.
* אייס בחר לא לפרסם את שמו של איש העסקים, למרות שהגולשים לא יתקשו להבין במי מדובר
תגיות בורסה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה