תקשורת ומדיה

הארץ עשוי להתחיל בשימועים היום; העובדים מתכוננים למאבק

הסערה ברחוב שוקן ממשיכה - עם טענות של ועד העובדים כי ההנהלה לא משתפת פעולה איתו לגבי תכנית ההתייעלות בקבוצה
אלכסנדר כץ | 
הכניסה למערכות הארץ ו-TheMarker (צילום אייס)
עובדי קבוצת הארץ TheMarker מאיימים לפנות לביה"ד לעבודה בעקבות הקיפאון במגעים עם ההנהלה, והתכנית של ההנהלה להתחיל לקרוא לעובדים לשימועים ללא התייעצות עם הוועד. בהודעה שהועברה היום (יום א') לעובדים, כתבו אנשי הוועד כי "בכוונתו לפנות לבית הדין לעבודה ולנקוט צעדים נוספים. אי לכך אנו מודיעים על אסיפת עובדים דחופה ביום שני ב-15:00 במערכת הארץ".
הוועד טוען כי בשבוע החולף הוזמנו עובדים וחברי ועד למשרדי ההנהלה לשיחה "שהיה בא אלמנט של איום הפוגע בעבודה המאורגנת", כך לפי ההודעה. ביום חמישי האחרון קיימו העובדים פגישה עם הנהלה על מנת לקבל פרטים בנוגע לתכנית הקיצוץ בקבוצה, בה נמסר כי יתבצעו פיטורי עובדים ויסופקו נתונים על מצב הקבוצה.
נכון לעכשיו נתונים אלה לא סופקו לוועד העובדים, לא סופקו נתונים לגבי זהות המפוטרים, לא התקבלה התחייבות לכך שמדובר בגל פיטורים אחרון בשנה הקרובה, נמסר לעובדים כי ההנהלה אינה מתכוון לקיים התייעצות עם נציגות העובדים, וכי מהלך השימועים והפיטורים יתחיל כבר היום (יום א').
מהלך ההתייעלות בקבוצת הארץ, שנחשף באייס, עשוי לכלול כ-30-40 עובדים, איחוד כזה או אחר של מערכת TheMarker עם הארץ, סגירת מגזין Markerweek ועוד. עורך TheMarker סמי פרץ, שהתנגד למהלך הקיצוצים בעיתון הכלכלי, סיים את תפקידו אולם ממשיך לכתוב לעיתון, שיוכפף לאחריותו של עורך הארץ אלוף בן.
תגיות TheMarker | הארץ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה