קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

נתניהו לא מרפה מהשידור הציבורי: פועל לסגור את כאן

נתניהו לא מוותר ומנסה להוביל מהלך לסגירת התאגיד ולהשארת רשת ב' בלבד. שר התקשורת תומך אך מחק ציוץ תמיכה שלו. מבחינת נתניהו, שר האוצר הוא המשוכה אותה צריך לעבור כעת
 |  16
 נתניהו לא מרפה מהשידור הציבורי: פועל לסגור את כאן
בנימין נתניהו, צילום: אבי-אוחיון, לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזם את סגירת תאגיד השידור הציבורי כאן, והשארתה של רשת ב'. נתניהו הודיע על כך היום (יום א') במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה. המהלך זוכה לתמיכת רבים מהשרים, למעט שר האוצר משה כחלון שמתנגד לו.
נתניהו נימק את רצונו לסגור את התאגיד ברייטינג הנמוך שלו, מה שיוביל לחיסכון לכאורה של מאות מיליוני שקלים. עלות הפעלת התאגיד עומדת על כ-750 מיליון שקלים בשנה ל-3 הזרועות שלו - טלוויזיה, רדיו ודיגיטל. נראה כי נתניהו רוצה להשאיר רק את רשת ב', ולסגור את כל הזרועות האחרונות ורשתות הרדיו האחרות, חלקן ייחודיות ולא מסחריות בעליל - כגון כאן תרבות, קול המוזיקה והשידורים בשפות.

כעת הוא ייאלץ לנסות לשכנע את כחלון להסכים למהלך, אולם נראה שר האוצר יתקשה להתיישר עם מהלך כזה, במיוחד כשהתנגד (חלקית) להתנגדות של נתניהו להשקת התאגיד בתקופה שקדמה לכך, וסירב להקים תאגיד חדשות נפרד.

באופן רשמי מי שהציע לסגור את התאגיד היה שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שהעלה את ההצעה בישיבת ראשי הקואליציה.

מיד אחרי הישיבה צייץ שר התקשורת איוב קרא: "שמחתי לקבל את ברכתו של ראש הממשלה לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור". ואולם בהמשך הוא מחק אותו.


הציוץ שנמחק

והנה הציוץ החדש של קרא, בו הוא כבר נשמע יותר ענייני ופחות שש אלי קרב.


רייטינג נמוך?


הטענות על רייטינג נמוך לא מדויקות. נתוני הצפייה אינם דומים לאלה של הערוצים המסחריים, אבל הצפייה במהדורת 'חדשות הערב' בכאן 11 גבוהה מזו של 'מבט' המנוחה בערוץ 1. רק בחודש האחרון הרייטינג של המהדורה עמד על 5.1%, גבוה ב-50% מחודש העבודה האחרון של ערוץ 1, באפריל עד מאי השנה, אז הרייטינג עמד על 3.3%. ממוצע של 5.1% הוא גם הגבוה ביותר של השידור הציבורי בשנתיים האחרונות.

אייס בדק עוד את טענות נתניהו והנה התוצאות: בספטמבר ממוצע הצפייה בחדשות הערב עמד על 5.6%, גבוה ב-20% מהתקופה המקבילה ב-2006 (4.7%). ממוצע הצפייה ברצועת החדשות מאז העלייה לאוויר עומדת על 4.9%, זינוק של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (4%).

בנוסף, חלק מתכניות הפריים-טיים אף יצרו מהפך וניצחו את אלה של ערוץ 10 במספר ערבים, בין היתר בזכות סדרת הדוקו 'טיול אחרי צבא' ומשדרי ספורט ואקטואליה.

לנתניהו חשבון פתוח עם התאגיד, שלדבריו "חמק לו במהלך צוק איתן". הוא כינה את עובדיו ומנהליו "שמאלנים" ועשה הכל כדי למנוע את ההקמה. גם לאחר סידרת דחיות, כשהבין כי לא יצליח למנוע זאת, הוא החל במהלך של פיצול החדות מהתאגיד, ובכך לעקר את כוחם של מנהליו, המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר. כעת סוגיות אלה נמצאות בדיונים משפטיים בבג"צ.

מתאגיד השידור הציבורי נמסר: "כאן ממשיכים כרגיל על פי חוק ובמלוא הכח עם עלייה של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג בהשוואה לעבר, חשיפה דיגיטלית למיליוני גולשים, אלטרנטיבה איכותית לשידורים המסחריים וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בכספי ציבור. אנחנו מזמינים את הצופים להתרשם מ-5 תוכניות חדשות שיעלו השבוע בכאן 11 וממהדורת חדשות עצמאית ונקייה מאינטרסים פוליטיים ומסחריים".


תגובות: ספין


מארגון העיתונאים נמסר: "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"צ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו".

ח"כ קסניה סבטלובה, יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות, מסרה: "ביבי, עד כאן. די היה בהתעללות בעובדי רשות השידור והזיגזג בהקמת התאגיד. למי שנלחם כך בתקשורת, כנראה שיש הרבה מה להסתיר. ההתערבות הגסה הזאת לא תסתיים כאן. כשיסיים נתניהו עם התאגיד, יגיע תורה של הרשות השנייה ושל כל גוף תקשורת שלא יישר קו עם דפי המסרים של ביבי. למדינת ישראל נחוץ שידור ציבורי. את חצי מיליארד השקלים אפשר למצוא בהרבה מקומות אחרים, נחוצים פחות, בייקרם חפצה הממשלה הזאת".



הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
16 תגובות
15.
עוד פודלים של נתניהו
כמו הפודלים ארדן השחצן ולפיד הקברן שחיסלו את רשות השידור בשליחות נתניהו. אז הציעו להשאיר את קול ישראל האיכותי והיעיל וההצעה נדחתה. העיקר לחסל...
מבפנים | 16/10/2017 18:59
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
14.
וכמה הרייטינג בערוץ 20? (ל"ת)
שימי | 16/10/2017 11:50
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
13.
כשיפסיקו ללכלך
בעקיפין על ביבי והימין והדתיים. רק אז תשרה שם הברכה ערוץ שמאל עוכר ישראל
גנון | 16/10/2017 06:56
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
12.
------------------------------------------------------------------------- (ל"ת)
-------------------- | 16/10/2017 00:32
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
11.
התאגיד שבר את שיאי השחיתות !!! כנסו !
מנהלת הטלוויזיה - הבעלים של "יולי אוגוסט הפקות" המרוויחה מעל 22 מיליון ש"ח מהתקשרויות עם התאגיד. רם לנדס - אבי הרעיון של חיסול רשות השידור ויו"ר ועדת לנדס מתקרב ל30 מיליון ש"ח רווח מהתקשרויות עם התאגיד. שלונסקי - חבר ועדת לנדס (הנ"ל) החדיר את בנו לעבודה ניהולית בתאגיד. שמואל שם טוב - חבר ועדת לנדס (הנ"ל) החדיר את בתו כדוברת התאגיד. היועץ המשפטי ,המבקר וכל "שומרי הסף" הם אנשי קובלנץ שהגיעו איתו מהחינוכית (וממשיכים להיות מועסקים גם בחינוכית) חמשת הסמנכ"לים התפוטרו ואנשי קובלנץ מונו תחתיהם (מעולם לא ניתן הסבר ,אך יש לציין שהעתונות המאתרגת את התאגיד גם מעולם לא הקשתה בעניין) וכל זה בשנה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תזכורת | 16/10/2017 00:20
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
10.
דווקא צופה בערוץ
ערוץ 11 דווקא נחמד לא כמו הערוץ של הזקנים ערוץ 1 המנוח. צריך להחזיק זמן עד שהנתניהו יקבל את המגיע לו כמו אולמרט וישב בכלא על שחיתות עוד מעט הוא יהיה פאסה.
עוד מעט | 15/10/2017 22:59
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
9.
זה בגלל החרצופים ואיך ששרה נראית בו (ל"ת)
בדוק | 15/10/2017 22:36
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
8.
תגובת התאגיד:"עשרות אחוזים"?!?!?!? נווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו (ל"ת)
תגובות התאגיד | 15/10/2017 21:01
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
7.
הוא לגמרי צודק והמיליארדים לתאגיד מיותרים.אבל זה,כרגיל,לא יקרה. (ל"ת)
התאגיד-מצעד האיוולת  | 15/10/2017 21:00
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6.
הוא לגמרי צודק והמיליארדים לתאגיד מיותרים.אבל זה,כרגיל,לא יקרה. (ל"ת)
התאגיד-מצעד האיוולת  | 15/10/2017 20:59
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
5.
ולא חשוב איך
ככ מסוכן לעתיד המדינה שהכרח שילך אפילו אם יאשימו אותו סתם
חייב ללכת הביתה | 15/10/2017 17:58
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
לא יעזור לך כלום.
אדון נהנתניהו שקרניהו...לא יעזור לך כלום.אתה תוקף את כולם בכדי להסית ממך את אש השחיתות והניצול.מקומך במקום אחד ונקווה שבקרוב.
דן | 15/10/2017 17:24
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
חופש! חירות! תקשורת ציבורית ממשלתית זה קומוניזם
פתיחת שמי התקשורת לכל דורש!
מרוין | 15/10/2017 15:29
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
יש!!!
סגור את הרמאים והגנבים האלו! השחיתו לנו את 88 האהובה תעיף לעזאזל את הזבלן מגלגל"ץ רק בשביל זה אצביע ליכוד
ברק | 15/10/2017 15:08
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
ברור לך שהוא מתכוון לסגור הכול חוץ מרשת ב ולא להקים תחנות חדשות? (ל"ת)
יוסי | 15/10/2017 16:56
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
אם הוא מוריד את 88 אפ.אם אני לא מצביע לו (ל"ת)
zoro | 15/10/2017 15:00
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
יועצ/ת תקשורת בן חורין וא... המרכז שלח קו”ח
גרפיקאי חסוי המרכז שלח קו”ח
מנהל/ת שיתופי... קבוצת זאפה תל אביב שלח קו”ח
מנהל/ת שיתופי... קבוצת זאפה תל אביב שלח קו”ח

אייס ספיישל

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה