תקשורת ומדיה

הזוכים בפרסי הרדיו: אביב לביא שדרן מצטיין - ומי עוד?

הוועדה בחרה בתכנית האקטואליה, המלל, פרויקט מיוחד ופרס מפעל חיים בעיתונאים ואנשי רדיו. כמו כן החליטה להעניק פרס מפעל חיים, ו-2 ציונים לשבח לתכניות מיוחדות
אלכסנדר כץ |  2
ירוק. אביב לביא (צילום באדיבות אביב לביא)
אגודת העיתונאים בתל אביב הכריזה הבוקר (יום ב') על הזוכים בפרסי הרדיו שיוענקו בערב הרדיו שיתקיים במסגרת כנס אילת ה-11 לעיתונות. ועדת הרדיו בראשות אמנון נדב, בחרה את הזוכים בקטגוריות השונות, מבין עשרות מועמדויות שהוגשו השנה.
הוועדה החליטה להעניק את פרס השדר המצטיין לעיתונאי אביב לביא המוביל כמגיש ראשי את התכנית 'יהיה בסדר בגלי צה"ל כבר יותר מעשור. בתכנית, שעברה לפני כ-4 שנים למתכונת שידור יומית, עולים לשידור מאזינים שנתקלו בקשיים או בעוולות מצד משרדי ממשלה, חברות וגופים ביורוקרטיים שונים, והמגישים מנצלים את כוחה של התקשורת המשודרת להפעיל לחץ על אותם גופים כדי להביא לפתרון הבעיה. "כך, הפך לביא לקול בולט ומזוהה עם המלחמה בעוולות הבירוקרטיה", נכתב בהודעת האגודה. "התכנית מתמודדת מדי שבוע עם כ-500 פניות, ובכלל זה לביא נדרש לקשר אישי ומענה לחלק מהפונים, וליווי צמוד של התחקירים, הכרוכים בהחלטות רגישות מבחינה משפטית ועיתונאית".
פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק השנה לתכנית 'חמש בערב' של רדיו 103FM בהגשת בן כספית ואריה אלדד. השניים, עיתונאי ותיק ורופא שהיה ח"כ, מגישים יחד מזה כ-4 שנים תכנית אקטואליה דעתנית המורכבת מראיונות עם אישים בולטים ועיסוק בנושאים הבוערים שעל סדר היום. "בן כספית ואריה אלדד מגישים מדי ערב תכנית אקטואליה שמדברת למאזינים בשפתם: תכנית אקטואליה קלילה מחד ועמוקה מאידך. השניים מנסים מדי ערב להיות מקוריים, להביא למאזינים תכנים אחרים, מרואיינים אחרים, גישות שונות ושיח רחב ככל הניתן", נכתב בהודעה.
הוועדה החליטה להעניק את פרס הפרויקט המיוחד לכאן ב' על הסיקור המתמשך בתכנית 'סדר יום' בהגשת קרן נויבך, של היחס למטופלי הנפש בכלל ובפרט לסוגיית הקשירות והבידודים בבתי החולים הפסיכיאטריים. בהודעה נכתב: "בתכניתה שמה לה נויבך למטרה לעסוק בנושאים סבוכים ומורכבים, לא פופולאריים לעתים, מתוך אמונה כי ידע הוא כוח, וכי אזרחים מודעים יותר הם אזרחים היודעים לעמוד על זכויותיהם וקבל החלטות הנוגעות לגורלם. אחד התחומים הבולטים בו יצרה התכנית שינוי של ממש במציאות, הוא היחס למטופלי הנפש בכלל ובפרט לסוגיית הקשירות והבידודים בבתי החולים הפסיכיאטריים".
עוד נכתב כי "מעבר להישגים מעשיים של השיח הפעיל, שיצרו שינוי מציאות בשטח עבור המטופלים ובני משפחותיהם, ממשיכה התכנית כל העת לתת קול ובמה למטופלי נפש ובני משפחותיהם, ולהמשיך בדיון אודות תנאי האשפוז בבתי החולים הפסיכיאטריים והיחס של החברה כולה למטופלי הנפש". 
פרס תכנית המלל הטובה ביותר יוענק ל'תכנית הספורט של ישראל' בהגשת אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'. התכנית של רדיו תל אביב, משודרת בסינדיקציה גם ברדיו חיפה, רדיו ירושלים, גלי-ישראל ורדיו דרום. התכנית היומית שמשודרת בשעות הערב, מסכמת את אירועי הספורט בישראל, ולדברי הוועדה, "בסגנון אישי ייחודי, קצבי ולא מעונב, הפונה לקהל רחב ומגוון". ואולם, יש לזכור כי לא אחת זכתה התכנית לביקורת בשל  ההתלהמות שבה, התוכן השיווקי והאינטרסים הנסתרים לעין.

 
אייל ברקוביץ, אופירה אסייג ואיציק זוהר (צילום: דניאל קמינסקי)
פרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר הוענק ל'מנטה' של ירון אילן שמשודרת יותר מ-20 שנה ברדיו ירושלים. לאילן זכויות יסוד במהפכת המוזיקה הים-תיכונית בישראל והוא מהפעילים הבולטים בז'אנר זה. "התכנית 'מנטה' בהגשתו מביאה את יוצרי ומבצעי המוזיקה הים-תיכונית לקדמת הבמה ומעניקה להם חשיפה", נכתב, "אילן מטפח בהתמדה אמנים צעירים ויוצרים חדשים, לצד אמנים ותיקים ובולטים בז'אנר שמושמעים ומתארחים בתכניתו".
בימי חמישי משודרת 'מהדורת הנוסטלגיה' של התכנית המביאה את מיטב השירים הים-תיכוניים מהעבר, שאינם זוכים להשמעות ומעניקה תשומת לב לוותיקים ולמייסדים שהלכו נגד הזרם ולא זכו לכבוד ולמקום הראויים להם.
בוועדת הרדיו אומרים כי התקבלו המלצות רבות להעניק פרס מפעל חיים בתחום הרדיו לדוד בן-בסט, ולכן הוחלט להעניק לו פרס זה. בן בסט הוא הבעלים של 3 תחנות רדיו אזוריות – רדיוס 100FM, רדיו לב המדינה ורדיו פירוויה דובר הרוסית, והוא משמש כ-15 שנה כיו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזורי, ובעל מהלכים במסדרונות השלטון, בעיקר תחת שלטון הליכוד. בעבר שימש כקשב גלי צה"ל וכתב רשת NBC.


דוד בן בסט (צילום מסך: רדיוס)
בשנת 1995 זכה עם קבוצה שהקים בזיכיון להפעלת רדיוס. ב-2001 רכש את תחנת 'לב המדינה' כשזו הייתה בקשיים והקים במקביל את רדיו פירוויה בשפה הרוסית, בתדר נפרד שהוכשר לאחרונה חוקית. בשנה זו נבחר לכהן כיו"ר התאחדות הרדיו האזורי, תפקיד בו הוא מכהן עד היום בהתנדבות.
בנוסף, החליטה הוועדה לציין לשבח את תכנית הרדיו השבועית 'הכל זהב' בהגשת תומר סגיס, שהפכה בשנים האחרונות לשמורה רדיופונית איכותית המוקדשת כולה לשימור ולטיפוח הזמר העברי. התכנית המופקת ברדיו תל אביב ומשודרת בסינדיקציה בגלי ישראל וברדיו חיפה, מעניקה במה שבועית ליצירתם ופועלם של גדולי הזמר העברי: מלחינים, פזמונאים, מעבדים ומבצעים. נכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית זוכים לעדנה מחודשת ומלווים בסיפורי רקע, ראיונות וביצועים נדירים ומרגשים.
ציון לשבח יוענק גם לשדר עמי מימון, מנחה התכנית 'החידודון של עמי' ברדיו קול ברמה. מימון, המכונה "שר השמחה", מגיש שעשועון רדיו מקורי, הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים בקרב מאזיני הרדיו החרדי. בתוכנית הוא חד חידות תורניות, משדר אוירה שמחה, דן בסוגיות הלכתיות, מראיין זמרים ויוצרים מפורסמים, לצד זמרים חדשים ומארח רבנים. אברכי כוללים קיבלו היתר מיוחד מרבניהם להאזין לתכניתו המשודרת מדי יום בשעות הצהריים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם קלמן ליברמן?? (ל"ת)
    תוכנית הרדיו הכי טוב 10/2017/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    אופירה זה שכונה
    אבי 10/2017/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי נותן פרס לתכנית כזאת
    סגור