תקשורת ומדיה

מועצת העיתונות: חוקי ההמלצות וההקלטות - אנטי דמוקרטיים

"2 החוקים הללו יעקרו את הכלים לביצוע תחקירים ולהצגת עובדות הקשורות בעבודת המשטרה מתוך רצון כאמור להצבת מסך מגן על פוליטיקאים שסרחו", אומרים במועצה
כתבי אייס | 
בנימין נתניהו (צילום חיים צח, לע"מ)
מועצת העיתונות בישראל קוראת לכנסת ולממשלה לחדול מקידום הצעות חוק שתוצאתן עלולה לפגוע קשות בעבודת התקשורת והעיתונות בכלל, ובעיתונות החוקרת בפרט. בהודעת המועצה מהיום (יום א') נכתב עיקר הבעיה היא עם "חוק ההמלצות", וגם על הצעת החוק המכונה "חוק ההקלטות", ש"קבלתן תמנע מעיתונאים לבצע את עבודתם נאמנה ולספק לציבור מידע שראוי וחיוני שיקבל במדינה דמוקרטית".
"המועצה מביעה דאגה עמוקה נוכח הניסיון להשליט אווירה בציבור השוללת את הלגיטימיות של מעשה התחקיר העיתונאי כשהוא פועל לבדיקת חשש לשחיתות גם בדרגים בכירים", נכתב בהודעה. "כמה נוסחים של הצעות החוק האמורות הגיעו עד להעלאת האפשרות להטיל עונשי מאסר על עיתונאים המבקשים למלא את שליחותם המקצועית, שהיא, בין היתר - להביא לציבור תמונת מצב אמינה על פרשיות הנחקרות עתה - ותוצאות החקירה".
לדברי המועצה, 2 חוקים אלו "מבטאים מגמה אנטי דמוקרטית לעיקור הכלים לביצוע תחקירים עיתונאיים ולהצגת עובדות הקשורות בעבודת חוקרי המשטרה, מתוך רצון כאמור להצבת מסך מגן על פוליטיקאים שסרחו - אך לא רק עליהם".
המועצה שבה ומדגישה בהודעתה מהבוקר כי "עיתונאי רשאי וחייב להצטייד בתכנים המעידים כי אמת כתב ושידר, וכל זאת גם באמצעות הקלטה. חקירות משטרה הן מקור למידע מקצועי ואמין לפני שעבר מסננת של לחצים".
"החקיקה המתגבשת ביוזמת גורמים בקואליציה באה להטיל מורא על העיתונות החוקרת והיא עלולה לשלול מן התקשורת יכולת להביא לפני הציבור את שזכותו לדעת. אין דמוקרטיה חופשית ללא עיתונות שאינה נרתעת מביצוע שליחותה - וחקיקה המכירה בערכה של שליחות זאת ויותר מכך – שומרת עליה", נכתב בסיכום ההודעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה