תקשורת ומדיה

עיתונאית טוענת שניסו למנוע ממנה לסקר את עיריית ראשל"צ

זהבה הבר כתבה כי בכירי המקומון גל גפן ביקשו להזיזה ממקומה כדי למצוא חן בעיני העירייה, שנמצאת כעת בעין הסערה על רקע פרשת דוד ביטן. העורכת שלה לשעבר הכחישה
אלכסנדר כץ |  3
ערימת עיתונים (צילום Istock)
זהבה הבר שימשה במשך כ-3 עשורים ככתבת מוניציפאלית מקומית באזור ראשון לציון, בין היתר במקומון גל גפן. בתקופה האחרונה נאלצה לעזוב את התפקיד - לדבריה בשל ניסיונות התערבות של בעלי העיתון ומנהליה, שניסו להצר את צעדיה בסיקור המערכת הפוליטית העירונית.
סוגיה זו זוכה לאזכור השבוע על רקע גל המעצרים בעיריית ראשון לציון, בהם ראש העירייה דב צור, חברי מועצה ועובדים, בפרשה שזכתה לעלות לכותרות בשל מעורבותו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, החשוד בקבלת שוחד מעבריין מוכר.
הבר תיארה בפייסבוק את שעברה במקומון גל גפן בו עבדה, ובהמשך גם התראיינה על כך שלשום (יום ב') לגל"צ. הדבר הוביל לפוסט תגובה של העורכת שלה לשעבר, ולחילופי האשמות בין השתיים בראיון לגל"צ אמרה הבר: "הבוס שלי בא אליי ואמר לי שאת לא כותבת יותר על מוניציפאלי-פוליטי ואני לא הבנתי לרגע". היא המשיכה לתאר את הדברים, וסיפרה כי הוא אמר לה: "את כותבת כל כך הרבה שנים, שיהיה לך יותר קל", והוסיף - "את לא יכולה להמשיך לעשות זאת. אז התפטרתי". לדבריה, "עברתי לעיתון אחר וגם שם שמו לי רגליים".
הבר מתארת כי אותם "רגליים" ששמו לה, קשורות לסיקור התנהלותה של העירייה, שכרגע נמצאת בלב חקירת משטרה נרחבת ורבת עצורים. דבריה הובילו לתגובה של עורכתה לשעבר, גלית גנלדמן שהגיבה לה בפייסבוק: "זהבה יקרה. האזנתי והזדעזעתי מדברייך בריאיון בהתייחס לסיום עבודתך בגל גפן. בניגוד לדברים שאמרת, האמת היא שבחרנו לסיים עבודתך על מנת לרענן את השורות מאחר שהגעת לגיל פרישה ולא כדי לסתום פיות. קיבלת הצעה לכתוב כתבות מגזין שכן רונן דמארי החליף אותך בתחום המוניציפאלי והוא עושה זאת במקצועיות רבה. וזו כל האמת. שיהיה לך בהצלחה, אך אודה אם להבא תיצמדי לאמת המלאה".
הכתבת הוותיקה ענתה לעורכת שלה לשעבר: "גלית, את משקרת במצח נחושה. לא אגרר לשקרייך, רק אוכל לומר כי לא היית בחדר איתי ועם שלמה בעליו של העיתון, כשביקש ממני להפסיק לכתוב בתחום המוניציפלי פוליטי, ולהמשיך לכתוב על נושאים אחרים. בזה הרגע הודעתי לו שאני מתפטרת. אגב, הוא סיפר לי כי את היית מאחורי המהלך להפסיק את כתיבתי בנושאים שלא מצאו חן בעיני העירייה, ואת הגורם לסתימת הפיות, כשניסית למצוא חן בעיני העירייה. בתור תוקעת סכינים, את מצוינת. אין בך שום יושרה, ואת הגינותי כולם מכירים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גיבוב שטויות
    דניאל 12/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היא יצאה לפנסיה אבל יתרה מזו הובילה את הכתבות בעיתון לשעמום אחד גדול.רענון שורות היה מתבקש.
    סגור
  • 1.
    זהבה הבר הזויה . מוזר שנותנים לה פתחון פה
    רימון 12/2017/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    היא עפה גם מעיתון מקומי אחר... גם זה סתימת פיות?
    סגור
  • וואו - נשמע כמו סקופ מטורף...
    טוויטי צהוב 12/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיזה עיתון מקומי אחר היא עפה?
    סגור