תקשורת ומדיה

בעקבות מחאת היוצרים: סלקום TV תשקיע בהפקות מקור

מאבק היוצרים הצליח לשכנע את סלקום לצאת ב"קול קורא" לקבלת הצעות לתוכן מקורי, למרות שאין עליה פיקוח רגולטורי. בחברה מסרבים לחשוף את היקף ההשקעה
אלכסנדר כץ |  1
משרדי סלקום בנתניה (צילום אלכסנדר כץ)
חברת סלקום הודיעה הבוקר (יום ב') כי תוציא בקרוב "קול קורא" לבחינת יצירות מקור בשירות הטלוויזיה שלה. "הקול הקורא" יאפשר למפיקים ויוצרים להגיש הצעות לפיתוח פרויקטים חדשים בתחומי הסדרות המתוסרטות וסדרות התעודה. בחברה סירבו לחשוף לאייס את הסכומים שיושקעו בתוכן.
בסלקום TV אומרים כי "הקול הקורא" הוא עוד שלב בהתפתחותה העסקית והאמנותית של החברה, "במימוש רצונה לתרום להתפתחותה של היצירה הטלוויזיונית המקורית בארץ", כאשר המפיקים והיוצרים יוזמנו להגיש את הצעותיהם בהליך מסודר והצעותיהם יבחנו בידי לקטורים מתמחים ובידי מנהלי סלקום TV.
ואולם המהלך הזה מגיע לאחר מהלכי מחאה של היוצרים נגד חוסר ההשקעה התקציבית של החברה ב-3 שנות קיומה, בתוכן מקורי. היוצרים הפגינו במשרדיה בנתניה, וגם קיימו הפגנה בתל אביב.
למעשה, החברה השקיעה בתקופה זו כ-200 אלף שקלים במספר פיתוחי תוכן, שכשלו. מדובר על נתון אפסי ביחס להכנסות של סלקום משירות הטלוויזיה – כאשר כבר מנויים בה יותר מ-150 אלף לקוחות, כך שהכנסותיה עומדות על כ-15 מיליון שקלים בחודש.
לאחרונה הודיעה פרטנר TV - לה כ-30 אלף בתי אב מנויים - על יציאה ב"קול קורא" בתחומי התוכן המקורי, ובמקביל השיקה את ערוץ טדי לבידור ישראלי, שיפיק בשנה הקרובה כ-20 סדרות כשהזכויות עליהן יתחלקו שווה בשווה בין הגוף המשדר לבין היוצרים.
סמנכ"ל הטלויזיה של סלקום TV יניב גרינולד, מסר כי החברה "נכנסה לשוק הטלוויזיה הדואופוליסטי הישן וחוללה בו מהפכה כנגד כל הסיכויים. הבאנו לשוק הישראלי את בשורת הטלוויזיה החדשה עם המוצר המתקדם ביותר ועם התמורה הטובה ביותר למחיר. אני משוכנע כי גם בעולם ההפקות המקוריות, נביא בשורה משמעותית".
בן ברנר, מנהל מחלקת התוכן של סלקום TV, הוסיף: "כבר הוכחנו כי TV - רואים דברים אחרת זה לא רק משפט אלא תרבות. לכן, אנו מודיעים כעת על קול קורא ליוצרים להצעת פיתוח של פרויקטים חדשניים שיאפשרו לצופה הישראלי לראות דברים אחרת גם בעולם יצירת המקור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה עם ערוץ מוסיקה באפליקציה סלקום
    מקס 01/2018/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסר ערווץ מוסיקה
    סגור