תקשורת ומדיה

למרות החשיפות: ב'מקום הכי חם' לא זכאים לתעודת לע"מ

מספר הכניסות לאתר עומד על 6,500 ביום כשהרף לקבלת תעודה הוא 10,000. זו הסיבה שהאתר יוצא בקמפיין "גיוס כניסות". ניצן חן: אתר חשוב אבל לא עומד ברף הנדרש
אלכסנדר כץ |  1
המקום הכי חם בגיהנום (צילום מסך)
בקשה של אתר המקום הכי חם בגיהנום לקבל תעודת עיתונאי רשמית של מדינת ישראל עבור אנשיה, נדחתה בימים האחרונים על ידי לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). הסירוב נבע מסיבה פרוצדורלית: מספר הגולשים באתר לא מגיע לרף המינימום אותו דורשת לע"מ.
תעודת לע"מ מונפקת אחת לשנה על ידי לע"מ ומקלה את החיים על אנשי התקשורת המחזיקים בה - בין היתר בכניסה לאירועים שמופקים על ידי משרדי הממשלה השונים, השתתפות באירועים בהשתתפות ראש הממשלה ונשיא המדינה, קבלת תגובות מגופים כאלה ואחרים ועוד.
התנאים לקבלת התעודה הם עיסוק בתחום העיתונות, ולאתרי אינטרנט יש דרישת מינימום למספר כניסות לאתר – עשרת אלפים כניסות ביום. מספר הכניסות לאתר המקום הכי חם בגיהנום עומד על כ-6,500 כניסות ביום, ולכן אינו עומד בתנאי הסף. זו הסיבה ש-4 עובדיו השכירים - המייסדות אירית דולב (שמשמשת עורכת ראשית) ועינת פישביין, ולצידן שרון שפורר וחיים הר-זהב - זכו בשבוע שעבר לתשובה שלילית. גם ניסיון לקבלת תעודה כעיתונאי פרילנס נכשלה, מאחר ועובדי 'המקום' נדרשו להציג חשבוניות מעבודה בגופי תקשורת.
אז רשמית עובדי האתר לא יחזיקו תעודת עיתונאי, ואולם אי אפשר להתכחש לעובדה כי מדובר באתר בעל חשיבות עיתונאית מהמדרגה הראשונה, שאמנם אינו ניוזי, אבל עוסק בנושאים חברתיים ומציף סוגיות רבות. האתר חשף בין היתר את פרשת אלון קסטיאל, שבשבוע שעבר הורשע בבית משפט. כמו כן חשף האתר פרשות שונות של הטרדות מיניות ושחיתות.
באתר החליטו לצאת היום בקמפיין שקורא לגולשים להיכנס לאתר אפילו ל-2 שניות, כדי שהדבר ייחשב ככניסה, ובכך להגדיל את כמות הכניסות היומיות של האתר: "אם תיכנסו מהסלולרי, מהמחשב הביתי ומהמשרד יספרו אתכם כ-3 יוניקים, אז נשמח אם תיכנסו משלושתם. כן, זה אידיוטי וזה מטופש – ממש כמו הקריטריונים של לשכת העיתונות", אומרים ב'המקום'.
מנהל לע"מ ניצן חן מודה בשיחה עם אייס כי לאתר המקום הכי חם בגיהנום יש חשיבות עיתונאית וחברתית, וכי יש צורך לחשוב על דרכים שיאפשרו לאתרים קטנים לקבל תעודות לע"מ, למרות שאינם עומדים בקריטריונים הקשיחים של לשכת העיתונות. "אין ויכוח שהמקום הכי חם בגיהנום הינו אתר חשוב ומשמעותי בעולם העיתונות", אומר חן, "עם זאת, מספר הכניסות היומיות לאתר זה אינו עומד בכללים הנדרשים לקבלת תעודת לע"מ. בשנים 2016 ו-2017 לע"מ אפשרה לעיתונאי האתר שעובדים בעולם העיתונות מעל 10 שנים, לקבל תעודה לאחר שהובהר לראשי האתר כי עליהם לעמוד ברף הנדרש. לצערנו בתחילת 2018 הדבר לא צלח בידם. עיתונאי האתר רשאים להגיש בקשה כעיתונאים עצמאיים ומי שיעמוד בכללים יוכל לקבל תעודת לע"מ באופן מידי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    9589388
    שמילוביץ יצחק 01/2018/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    50 % מהדירות בישראל אינן רשומות ב-טאבו כאשר לפי החוק - זו ההוכחה היחידה לבעלות על הנכס. יש גורמים אינטרסנטיים להנצחת המצב (קבלנים שמקבלים אשראי מהבנקים בהתחזות כבעלים של נכסים שמכרו - עורכי דין שמשתפים פעולה על ידי כך שלא דואגים לסיים את תהליך הרישום למרות שגבו מראש את שכר הטרחה.) משרד המשפטים מתעלם מהבעיה. בלי התקשורת אינם מודעים למצב שגורם לעוגמת נפש אצל ציבור גדול...
    סגור