תקשורת ומדיה

חדשות 2 לבג"צ: בגלל פגמים בהצעה - ערכו ל-RGE שימוע

בדרך לביטול המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, דורשים בחדשות 2 לקיים שימוע בנוגע לכשלים בהצעת RGE, שאמורה להיבדק ע"י מועצת הכבלים לאחר ביטול זכיית ערוץ 20
אלכסנדר כץ |  1
ערוץ הכנסת (צילום לוגו)
חדשות 2 מתנגדת לצו הביניים שהוציא בג"צ לבקשת חברת RGE, בסוגיית מכרז ערוץ הכנסת. בתשובה שהגישה היום (יום א') לבג"צ, החברה צורפה כנספח חוות הדעת של חברת תאסק שמצביעה על שורת פגמים מהותיים בהצעת קבוצת RGE ערוץ עשר במכרז, ודורשת לקיים את השימוע ל-RGE.
 
בין היתר עולה מחוות הדעת של תאסק כי הצעתה RGE מציגה הפסד תפעולי של 610 אלף שקלים בשנה, שהוא הפסד של כ-2.8% בממוצע, מול רווח תפעולי של 5% שנדרש מהמציאות במכרז. "קיים פער של כ-1.7 מיליון שקלים לשנה בין הרווח המוצג לרווח הצפוי תוך תמחור סביר של הפערים בהצעה", נכתב בתשובת חברת החדשות.
 
עוד עולה כי ההצעה מציגה חוסר בתקצוב כוח אדם, וכי אין סבירות כי היא תעמוד בדרישת המכרז להשקעה של 84% לפחות מתקציב הערוץ בהפקות מקומיות, אלא בשיעור מופחת של פחות מ-80%.
עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, נציגי חדשות 2, טוענים בתשובה לבית המשפט כי חברת החדשות "הצטברות העובדות בכל הנוגע לעבודת ועדת המכרזים וניהול המכרז, מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי (במקרה הטוב) ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו. התוצאה המתחייבת בנסיבות אלה היא ביטול ההליך המכרזי; צירפה חוות דעת של חברת TASC על הצעת RGE אשר חושפת פגמים מהותיים".
כזכור, לאחר ביקורת קשה על מועצת הכבלים, בוטלה זכייתו של ערוץ 20 במכרז, וכעת בודקים במועצה את הצעתה של RGE, השנייה ברשימת הזוכות – עם 822 נקודות מול 930 שקיבל ערוץ 20, ורק 751 של חדשות 2. בחדשות 2 טוענים כי יש לבטל לחלוטין את המכרז ולצאת במכרז חדש, ובתשובתם לדיון בעתירה שהגישו לבג"צ נגד זכיית ערץ 20, הם טוענים כי כל המכרז קלוקל ולכן יש לבטלו – אבל כצעד ראשון לקיים שימוע ל-RGE בנוגע לכשלים בהצעה שהגישה.
במקביל לכל ההליך המשפטי, חדשות 2 ממשיכה להפעיל את ערוץ הכנסת באופן זמני, גם לאחר שהחוזה הסתיים בקיץ 2017, כפי שעשתה מאז זכייתה במכרז הקודם לפני כ-13 שנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעבירו את ערוץ הכנסת לתאגיד השידור (ל"ת)
    חסוי 01/2018/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור