תקשורת ומדיה

לאחר מאבק במחלה קשה: פרופ' משה נגבי הלך לעולמו

נגבי, הפרשן המשפטי של קול ישראל ומגיש 'דין ודברים', לימד האקדמיה וזכה בפרסים בנושאי תקשורת ומשפט. אריה גולן: "ניחן באומץ לב אדיר וביושרה מופלאה"
אלכסנדר כץ | 
פרופ' משה נגבי (צילום פלאש 90)
הפרשן המשפטי של קול ישראל, פרופ' משה נגבי, הלך אמש (שבת) לעולמו בגיל 69, לאחר מאבק במחלה קשה. מועד הלווייתו טרם פורסם. 
נגבי שימש במשך עשורים רבים הפרשן המשפטי של כאן רשת ב', והגיש משנות ה-80 את התכנית דין ודברים, ששודרה שנים בשעות הערב והועברה עם הקמת תאגיד השידור כאן ליום שבת ב-11:00. הוא קיבל את פרס סוקולוב לעיתונות, ולפני חודשיים קיבל את פרס גורני למשפט ציבורי - על פעילותו התקשורתית הענפה בהגנה על זכויות אדם, חופש עיתונות, שמירת החוק והדמוקרטיה. על כך הגיב בזמנו: "אני שמח על הפרס משום שאני רואה בו הכרה חשובה ונחוצה בתרומה החיונית של התקשורת בכלל והשידור הציבורי במיוחד, לקידום שלטון החוק וערכיו".
נגבי שעסק רבות בזכויות אדם וחופש העיתונות, לימד במספר רב של מוסדות אקדמיים, והגיש עד לפני כשבועיים את תכניתו בכאן רשת ב'. השבוע היא בוטלה כי כבר לא יכול היה להגישה. בעבר גם כתב בעיתונים מעריב וחדשות, כשעשה הפסקה מרשות השידור. הוא גם כתב מספר ספרים בנושאי משפט, בהם 'נמר של נייר' על המאבק על חופש העיתונות בישראל, וכתב טורים עבור הארץ וגלובס.
מתאגיד השידור הציבורי כאן נמסר כי הוא "אבל על מותו של פרופסור משה נגבי, חברנו ועמיתנו, שנפטר הערב ממחלה קשה. נגבי משפטן, עיתונאי ומרצה הגיש בכאן רשת ב' את התוכנית הוותיקה 'דין ודברים' . נגבי, חתן פרס סוקלוב עסק רבות בזכויות אדם, חופש העיתונות וטוהר המידות של אנשי ציבור".
עמיתו הותיק של נגבי, מגיש כאן רשת ב' אריה גולן, אמר: "משה נגבי היה בקי מאין כמותו בפסקי דין מכוננים של בית המשפט העליון שלנו, מומחה מספר אחת לתקדימים משפטיים הסטוריים, ומעל לכל הוא ניחן באומץ לב אדיר וביושרה מופלאה לומר בשידור את דיברי הפרשנות שלו, גם אם מול מנהיגים ובעלי עצמה - לפעמים אפילו תוך סכנת פיטורין וסיכון פרנסתו".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מסר: "פרופ׳ משה נגבי ז״ל שהלך הערב לעולמו היה מופת של יושרה מקצועית ומוסרית. חתן פרס סוקולוב שהיה למורה דרך ומצפן מקצועי עד ימיו האחרונים עבור רבים כל כך. יהי זיכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה