תקשורת ומדיה

הפתעה: רק 5 תלונות לרשות ה-2 על סיקור פרשיות נתניהו

החלטנו לבדוק האם השיח הסוער ברשתות החברתיות נגד "התקשורת העוינת" זוכה לביטוי גם במספר התלונות לרגולטור. התשובה בכותרת, ההסברים בידיעה
אלכסנדר כץ | 
פאנל חדשות 2 על המלצת המשטרה נגד נתניהו (צילום מסך חדשות 2)
אם במבט כללי על הרשתות החברתיות אפשר להבחין בביקורת קשה על התקשורת בדרך הסיקור שלה את פרשיות נתניהו, הרי שהרגולטור סופג הרבה פחות מכך. לאייס נודע מאז מעצרם הראשון של מקורביו של ראש הממשלה לפני כ-3 שבועות, התקבלו בסך הכל 5 תלונות לדוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה.
ברשתות החברתיות זועמים על התנהלות התקשורת "השמאלנית" ו"העוינת" ש"רודפת" את בנימין נתניהו, וגם תוקפים את המשטרה ובעיקר את המפכ"ל רוני אלשיך, על רקע דבריו בראיון לעובדה בערוץ קשת 12 בו הצהיר כי התנהלו מעקבים אחרי חוקרי המשטרה בפרשיות נתניהו השונות. גם המלצות המשטרה להעמיד לדין את נתניהו בפרשות 1000 ו-2000 לא זוכים לתמיכה רבה בסושייאל. על פי חברת הניטור ברשתות Vigo, נרשמו בעת האחרונה אלפי תלונות נגד התקשורת.
במסגרת חקירות תיק 4000 נעצרו בעלי בזק שאול אלוביץ', רעייתו ובנו, יועץ התקשורת ניר חפץ המקורב מאד למשפחת נתניהו, יועץ התקשורת אלי קמיר, מנכ"ל משרד התקשורת בנבצרות שלמה פילבר, ועוד. בפרשות האחרונות חתמו גויסו 3 עדי מדינה משמעותיים המקורבים לנתניהו: ארי הרו, פילבר וחפץ. גם גיוסים אלה זכו להתייחסות קשה ברשתות החברתיות, לצד ביקורת מצד פוליטיקאים מהימין.
מתוך 5 התלונות, אחת עסקה בכלל בפרשת יאיר נתניהו ומועדון החשפנות, ושאר ה-4 מהתקופה האחרונה. בסופו של דבר, התלונות עצמן לא תוקפות אישית את הפרשנים והעיתונאים, דוגמת משה נוסבאום, רביב דרוקר, גיא פלג ואחרים, אלא מדברות בכלליות על הסיקור הלא הוגן. 
אחת מהן למשל יצאה נגד "חוסר האיזון המגמתי נגד ראש הממשלה... מתוך שנאת ראש הממשלה. כל ההתעסקות עם משפחת נתניהו", ותקפה את הפרשנים בכלליות במהדורות החדשות.
אז מה הסיבה למיעוט התלונות לרגולטור – הרשות השנייה? ראשית, לא פעם ולא פעמיים שבאירועי עבר התנהלו קמפיינים שקראו להגיש תלונות לנציב תלונות הציבור. הפעם דבר כזה לא קרה, מה שהפחית משמעותית את מספר התלונות. כמו כן, זירת התלונות הולכת ועוברת יותר ויותר לפייסבוק עצמו, שם קל יותר "לשפוך" את התלונה לעיני כל, בעוד שתלונה לרשות מחייבת מילוי טופס באתר האינטרנט שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה