תקשורת ומדיה

העתיד כאן: הבונדסליגה נתנה אור ירוק לפרסום מבוסס VR

המהפכה שטומנת בחובה טכנולוגיית ה-VR יכולה לשנות את כל פרדיגמת זכויות השידור כפי שהייתה נהוגה עד היום. צופים בכל העולם יוכלו לצפות באותו המשחק ולראות פרסומות שונות לחלוטין
משה בנימין | 
בונדסליגה ב-VR (צילום יח"צ)
לאחר שנים של קיבעון מחשבתי, שרק בקושי מצליח בשנים האחרונות לשלב בתוכו את מסכי המחשב עבור השופטים, הכדורגל העולמי מנסה דברים חדשים והאיתות לכך מגיע מהליגה הראשונה בגרמניה - הבונדסליגה. נציגי הליגה שבה משחקות קבוצות כמו באיירן מינכן ודורטמונד אישרו לאחרונה, לאחר ניסיונות מוצלחים, פרסום מבוסס טכנולוגיית VR.
מהעונה הבאה, עונת 2018-2019 הבנדסליגה תאפשר פרסום VR ובכך תהפוך לליגה הראשונה בעולם שתעשה זאת. בפועל, טכנולוגיית ה-VR תאפשר פרסום מטורגט לכל צופה על פי מאפייניו, העדפותיו ונתוניו הדמוגרפיים, סוציאליים וגיאוגרפיים. ברמה המעשית, שלטי החוצות הדיגיטליים המוצבים במגרשי הכדורגל יציגו פרסומות שונות לכל צופה באמצעות הוספת שכבה דיגיטלית שהטכנולוגיה מאפשרת. 
מאחורי הטכנולוגיה שתשולב בבונדסליגה עומדת חברת Lagardère Sports (שתעשה זאת באמצעות חברת Supponor) שמגדירה עצמה כחברת ספורט ובידור גלובלית המשלבת בין שתי העולמות. השקת המהלך תצא לדרך לאחר שלב ניסיוני שהוגדר כהצלחה ובו נוסתה הטכנולוגיה בשידור LIVE במדינות דוברות גרמנית. ב-26 בפברואר, במשחק שנערך בין בורוסיה דורטמונד לאוגסבורג במגרשה של דורטמונד - הסיגנאל אידונה פארק, נערך לראשונה ניסוי בשידור חי, אף למדינות שאינן דוברות גרמנית. 

כך זה ייראה. אותה תמונה, בזמן אמת עם 2 פרסומות שונות
 


מתוך המשחק בין דורטמונד לאוגסבורג במסגרת הבונדסליגה

טכנולוגיית ה-VR של חברת Supponor מוטמעת בשידור הרגיל כפי שהוא מועבר לצופים בטלוויזיה. אלו הצופים שאינם נעזרים במשקפות VR אינם חשים בשוני כלשהו בעת השידור אך בפועל שטחי הפרסום המופיעים בטלוויזיה הופכים לקאנבס דיגיטלי נקי שעליו ניתן להלביש כל פרסומת - מה שמגדיל את היצע הפרסום ויכולת המכר באופן פורץ דרך. 
עד כמה פורץ דרך? המהפכה שטומנת בחובה טכנולוגיית ה-VR יכולה לשנות את כל פרדיגמת זכויות השידור כפי שהייתה נהוגה עד היום. חדירה מוצלחת לשוק ושימוש גובר ב-VR בשווקים חדשים, יכול למעשה לשנות את מודל התשלום לזכיינים עבור צפייה במשחקים ולהמיר אותו במודל של צפייה בחינם, בכל משחק שמשודר בתמורה לשידור פרסומות.
כך לדוגמה משחק בונדסליגה מרכזי ישודר בישראל בחינם לצופים באמצעות VR כאשר הזכיין המשדר יתוגמל בכספי פרסום של מפרסמים ישראליים, וכאמור, יכולת המכירה שלו אינה מוגבלת שכן הוא יכול לשדר לכל צופה פרסומת אחרת. אפשרות הטירגוט והפילוח היא בעצמה יתרון עצום שיכול לדוגמה להביא תיאורטית למצב שבו 3 צופים שיושבים יחד מול אותו מסך טלוויזיה רואים, כל אחד, פרסומת אחרת דרך ה-VR. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה