תקשורת ומדיה

TGI חרדי: המודיע מוביל, הפער בין קול חי לקול ברמה מצטמצם

אחרי המהפך לפני חצי שנה, המודיע ממשיך להוביל על יתד נאמן שנחתך ב-60% בשנים האחרונות. רק לפני שנה הפער בין קול חי לקול ברמה עמד על 10 נק', וכעת - 3.3 נק'
אלכסנדר כץ |  4
עיתונים חרדים (צילום סריקה)
יתד נאמן, שהיה במשך שנים העיתון החזק במגזר החרדי, ממשיך לאבד חשיפה – זו אולי הכותרת של סקר TGI למגזר החרדי, שמתפרסם הבוקר (יום ה'). אגב, גם בחציון החולף עדיין לא נדגמים ומפורסמים נתוני החשיפה של העיתון החדש של ש"ס דרך, שהושק לפני כ-7 חודשים. בכל מקרה יהיה מעניין כיצד ישתלב העיתון החדש בין שלל העיתונים, בעיקר כשהוא גם אמור לשקף את כוחו, או חולשתו, של יו"ר ש"ס אריה דרעי, כשמפלגתו מתנדנדת בסקרים על גבול אחוז החסימה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של איגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין ינואר עד דצמבר 2017 מול פרק הזמן שין יולי 2016 ליוני 2017.
בסקר הקודם שפורסם בספטמבר שעבר עקף לראשונה עיתון המודיע של קהילת גור את יתד נאמן, ובפער של נקודה - 18.1% מול 17.1%. הפער בסקר הנוכחי הצטמצם ל-16.6% להמודיע מול 16.2% ליתד.
לפני שנה יתד נהנה מחשיפה של כמעט 20% מול 17% להמודיע, אבל בעבר החשיפה לעיתון זה עמדה על יותר מ-40%, שהלכו ונעלמו עם השנים, בין היתר בגלל הופעתם של עיתונים חדשים כמו המבשר והפלס. החשיפה למבשר בסקר הנוכחי זינקה ל-13.5% מול 11%, ואילו הפלס – הצ'ילבה הגדולה של יתד נאמן, שמזוהה עם הרב שמואל אוירבך ז"ל שהלך לאחרונה לעולמו, נחלש מ-13.7% ל-11.2%.
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. החשיפה לחינמון של יתד מתרסקת בכמעט 20% - מ49.9% לפני חצי שנה ל-41.2% בסקר הנוכחי. גם הפלס נחתך מ-13.6% ל-10.7%. לפני השנה שנה החשיפה לחינמון עמדה על 11.8%, ולפני שנתיים וחצי – על כמעט 19%.
בגזרת עיתוני סוף השבוע, החשיפה של המודיע נשארה יציבה יחסית, וירדה מ-16.8% ל-16.5%; יתד נאמן נחלש מ-16% ל-14.3%; משפחה עם 21%; בקהילה התחזק מ-8.9% ל-11.1%; המבשר התחזק מ-6.6% ל-8.7%; שעה טובה נחלש ל-1.8%; ויום ליום עם 2.9%.
בגזרת עיתוני סוף השבוע, נשמר הפער הגדול בין קו עיתונות דתית למרכז העניינים, פער שנפתח בסקר לפני חצי שנה. קו עיתונות דתית עם חשיפה של 26.1% מול 20.1% למרכז העניינים, מול 25.8% מול 19.1% לפני חצי שנה. לפני שנה הוביל מרכז העניינים עם 25.3% מול 24.4% לקו עיתונות דתית.
ובגזרת הרדיו ממשיך רדיו קול חי להוביל על פני קול ברמה, אולם הפער בין 2 תחנות הרדיו החרדיות קטן. לפני חצי שנה הוא עמד על 6.4 נקודות (26.9% מול 20.5%) וכעת על 3.3 נקודות (24.1% מול 20.9%). לפני שנה החשיפה לקול חי עמדה על 30.2% מול 20.1% - כלומר פער של כ-10 נקודות. בכל מקרה מדובר כבר על סקר 6 ברציפות בו מובילה קול חי, לאחר שליטה של קול ברמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא מעניין כולם בכלל באינטרנט (ל"ת)
    משגיחה 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    קול ברמה שיחקו אותה אריאל דרעי יודע את העבודה (ל"ת)
    אוריה 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    לקול חי יש היום 2 תחנות.
    מוישי זוכמיר 03/2018/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם קול חי מיוזיק גם נספרת בסקר?
    סגור
  • 2? (ל"ת)
    ישראל 03/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור