תקשורת ומדיה

מרדכי פרימן - הקול מאחורי "פסוקו של יום" הלך לעולמו

פרימן ניהל את המחלקה למורשת ישראל בטלוויזיה הישראלית. במקביל ולאורך כל השנים היה איש חינוך, מורה, מנהל בית ספר ומפקח במשרד החינוך והתרבות
כתבי אייס | 
מרדכי פרימן (צילום אלבום משפחתי)
בגיל 86 הלך לעולמו מרדכי פרימן, מראשוני קול ישראל והשידור העברי ומי ששמורות לו זכויות רבות בעיצוב השידור והתקשורת הדתית.
פרימן נולד לפני 86 שנים ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, כדור שביעי בירושלים למשפחת פרידמן. כבר לפני 70 שנה בהיותו בן 16 החל להשתתף בתכניות השונות של קול ישראל כקריין בשל קולו הערב, ומאז ליווה את השידור והתקשורת הישראלים במשך 70 שנה. פרימן זכור רבות בזכות הפינה "פסוקו של יום" (ששודרה עד 2012) שחתמה את שידורי רשות השידור בטלוויזיה מדי יום בהקראת פסוקים מהמקורות. 
בין השאר הוא הגיש את כל תכניות המסורת והווי הדתי ב"קול ישראל" ומכאן היה מקורב לגדולי הרבנים וגדולי הדור. בהמשך הוא ניהל את המחלקה למורשת ישראל בטלוויזיה הישראלית. במקביל ולאורך כל השנים היה פרימן איש חינוך, מורה, מנהל בית ספר ומפקח במשרד החינוך והתרבות שהתמחה בחינוך מיוחד והעמיד דורות של תלמידים ותלמידי תלמידים. לפני מספר שנים הוא זכה בעיטור יקיר ירושלים.
הלוויתו תיערך היום, יום חמישי, בשעה 16:00 מבית ההספד ובית ההלוויות של קהילת ירושלים בהר המנוחות בגבעת שאול ומסע ההלוויה ייצא לחלקת יקירי ירושלים בהר המנוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה