תקשורת ומדיה

שופט התעצבן והורה למאבטחים: "תעיפו מפה את התקשורת"

השופט זלוצ'ובר דרש להרחיק את התקשורת בפתח הדיון בעניינו של הנאשם ברצח החייל רון קוקיא. חבר תא כתבי הדרום פנה לדוברות ביהמ"ש. השופט לאייס: מתנצל על כך
אלכסנדר כץ |  1
צלמי תקשורת (צילום Istock)
מערכת היחסים בין שופטים לתקשורת נעים בין חיבה סמויה לבין רתיעה, ולא אחת מגיעה להתנגשות – כשכס השיפוט מנסה להצר את האפשרות של העיתונאים לסקר הליכים משפטיים. דוגמה לכך היא אירוע שהתרחש הבוקר (יום ג') בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בדיון הוכחות ראשון במשפטו של המחבל חאלד אבו גודה שמואשם ברצח החייל רון קוקיא ז"ל לפני כחצי שנה.
עם כניסת הרכב השופטים לאולם, פנה השופט נתן זלוצ'ובר לנציגי התקשורת שהיו שם – 4 צוותי טלוויזיה, צלמי עיתונות וכתבים, וצעק לעברם: "תעופו מפה". הוא פנה למאבטחים ודרש: "תעיפו מפה את הצלמים והתקשורת", כך לדברי העיתונאים שהיו במקום.
הנוהל הוא שהצלמים יכולים לשהות באולם המשפט ולצלם, עד לכניסת הרכב השופטים. ואולם, בסופו של דבר, ההחלטה אם לאשר זאת לתקשורת נתונה בידיהם של השופטים עצמם, ולא של דוברות מערכת בתי המשפט, ולעיתים אף ישנם חילוקי דעות בין החלטות השופטים לאינטרס הציבורי והתקשורתי של מחלקת הדוברות. לדברי גורמים המכירים את הפרטים, אושר לצלמים לבצע את עבודתם.
גורם אמר לאייס: "גם אם הייתה אי-הבנה, אפשר היה לדבר יפה, להגיד אני מבקש להוציא אותם. ההתנהגות הזו הייתה לא מכבדת ולא מכובדת". הגורם הוסיף כי העיתונאים נשארו באולם הדיונים, ואילו הצלמים יצאו למסדרון.
בנוסף, כתב גל"צ וחבר תא העיתונאים בדרום רמי שני, פנה לדוברות הנהלת בתי המשפט במכתב, שהופץ בהמשך בקרב חברי התא. "הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע של כבוד השופט נתן זלוצ'ובר, פעל הבוקר בצורה חסרת תקדים ודרש מאנשי התקשורת שנכחו באולם הדיונים לצאת מהאולם במילים 'תעופו מפה, תעיפו מפה את הצלמים והתקשורת'".
גם שני מתייחס לבקשה לצילום שהוגשה לפני בוא השופטים כמקובל בהליכים מסוג זה. בקשה זו מונחת על שולחן השופטים "להבנתנו הבקשה אושרה ולכן המתנו בפנים", כתב במכתב לדוברת הנהלת בתי המשפט. "אני מוחה נמרצות ורואה בחומרה רבה את דברי כבוד השופט זלוצ'ובר. זו אינה התנהגות ראויה כלפי עיתונאים. אבקשך כאיש הקשר בינינו לבין הנהלת בתי המשפט להביא את העניין לדיון ולהעמיד את הרכב השופטים על חומרת המעשה".
תגובת השופט זלוצ'ובר לאייס באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט: "אולם הדיונים היה מלא בקהל הכלל צדדים, פעילים ואנשי תקשורת רבים. בשל אי-הבנה נכנס הרכב השופטים לאולם בטרם הוצאו המצלמות ממנו. ראש ההרכב, השופט זלוצ'ובר ביקש להוציא את המצלמות וההרכב יצא מהאולם עד ליציאת המצלמות בכדי שיוכלו להתחיל בדיון. במידה ומי מהכתבים או הצלמים נפגע מן הבקשה או מן האופן בו נוסחה השופט מתנצל על כך. לאור אי ההבנה, נאמרו דברים ברוח תגובה זו באולם בנוכחות הכתבים, התביעה והסנגור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האיש הזה לא ראוי להיות שופט, הוא רע מהיסוד
    יוסף 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זלצ'ובר, הוא אדם מאוד רע במהות שלו, ואת התחלואים האישיים שלו הוא מרגיע באמצעות ההחלטות שהוא נותן. הוא לא ראוי לכהן כשופט, אין לו שיעור קומה שנמדד בבני אנוש.
    סגור