מדיה

עוד דוח מאכזב ל-yes: איבדה 7,000 מנויים ברבעון הראשון

ההכנסה מלקוח הצטמקה בשנה האחרונה מ-232 ש' ל-214 ש'. החברה איבדה 24 אלף לקוחות בשנה, כמו HOT - כשהמרוויחות הן סלקום, פרטנר ונטפליקס

אלכסנדר כץ |  4
פאודה עונה 2 (צילום אוהד רומנו)
חברת הלוויין yes ממשיכה לאבד לקוחות ולרשום נתונים כספיים מאכזבים – כפי שקורה מזה תקופה ארוכה. על פי דוחותיה הכספיים של בזק שמתפרסמים הבוקר (יום ה'), עולה כי מספר מנויי yes עומד בסוף הרבעון הראשון על 580 אלף, מול 587 אלף בסוף הרבעון הרביעי של 2017. בסך הכל ב-4 הרבעונים האחרונים נטשו את החברה 28 אלף בתי אב, נתון גבוה מאד.
על פי הדוחות, הכנסות yes עמדו ברבעון הראשון על 375 מיליון שקלים, ירידה של 11.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד – אז ההכנסות היו 424 מיליון. בחברה טוענים כי עיקר הירידה קשור לקיטון במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה ממוצעת למנוי. הרווח התפעולי ירד מ-52 מיליון שקלים להפסד של מיליון שקלים, כשהדבר קשור לירידה בהכנסות, ואילו הרווח הנקי ירד מ-19 מיליון שקלים למיליון.
ההכנסה הממוצעת למנוי רשמה ירידה חדה של 7.8% מ-232 שקלים ברבעון הראשון של 2017, ל-214 שקלים ברבעון הנוכחי. הדבר קשור כמובן למהלך שהחברה ביצעה בחודשים האחרונים, במסגרתו המנוי הבסיס הוזל משמעותית. רון אילון, מנכ"ל yes, אומר בנושא זה כי "במהלך חודש ינואר השקנו את מהלך yesULTIMATE ב-199 שקלים, הזוכה לביקושים יוצאי דופן ולשביעות רצון גבוהה ביותר בקרב לקוחותינו ולקוחות חדשים".
לדבריו, "כבר בסיום הרבעון הראשון ובחודשים שלאחריו, אנו קוצרים את פירות המהלך ומזהים שינוי מגמה הבא לידי ביטוי בגיוס לקוחות חדשים רבים המוכיחים כי הציבור לא מוכן להתפשר על פחות מהטלוויזיה הטובה בישראל. yes ממשיכה להציג גם ברבעון זה הישגים מרשימים עם מספר הזכיות הגבוה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה, ביניהן, פאודה שגרפה 11 פרסים כולל פרס סדרת הדרמה הטובה, זאת לצד דוח מועצת הכבלים והלוויין שפורסם לאחרונה המראה כי yes שומרת על מעמדה כמובילת השירות המצטיין בשוק התקשורת".
לפני שבוע פורסמו דוחות החברה המתחרה HOT, שחשפו אף הם פעם נוספת את מצבה העגום מבחינת נטישת לקוחות. על פי הדוחות עולה כי מספר בתי האב המנויים על שירות הטלוויזיה של HOT עמד בסיום הרבעון הראשון של 2018 על 781 אלף, מול 789 אלף בסוף 2017. בחישוב שנתי, HOT איבדה גם היא 24 אלף לקוחות בשירות הטלוויזיה.
בחישוב מצטבר עולה כי 2 חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות HOT ו-yes איבדו בשנה 48 אלף בתי אב, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים של סלקום ופרטנר, וגם לשירותים האלטרנטיביים דוגמת נטפליקס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל עוד תהיה תשתית של בזק יחד עם יס הם ימשיכו לצנוח
    לירון 25/05/2018 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להפריד . יס תכנים מעולים אבל... כל מי שיש לו בית פרטי וממד יודע שרמת הקליטה אפסית והתשתית פחחחחח . הוט הרבה יותר טובים ומתפתחים בנושא זה. עד שלא יימצאו ביס פתרון תימשך הנטישה.. אני אחד כזה
    סגור
  • 3.
    שאפו טונטון (ל"ת)
    שאפו טונטון 25/05/2018 01:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שימשיכו לעשות פרסומות יקרות ולא רלבנטיות
    לקוח מאוכזב 24/05/2018 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נטולי אסטרטגיה...
    סגור
  • 1.
    חברה שחיה בסרט (ל"ת)
    אנונימי 24/05/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור