מדיה

דו"ח IPG: הפרסום בגוגל ופייסבוק זינק ב-31% ברבעון הראשון

בניטרול אירועים כמו המונדיאל, אולימפיאדת החורף ובחירות האמצע בארה"ב, שוק ה-TV היה רושם שינוי של 0.4% בלבד ובארה"ב היה יורד ב-1.4% במחזורים
משה בנימין | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
מחזורי הפרסום של גוגל ופייסבוק (יחד) זינקו ב-31% ברבעון ה-1 של 2018, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ללא סימן כלשהו של האטה, כך עולה מהעדכון האחרון בדוח ההוצאה לפרסום של חברת MAGNA GLOBAL מקבוצת הפרסום העולמית IPG, שפורסם אתמול (יום ב'). 
הגידול במחזורי גוגל ופייסבוק, שמלחיץ יותר ויותר את הפאבלישרים מסביב לעולם, עדיין לא מגלם בתוכו את האירועים העונתיים הגדולים שיתרחשו במהלך הרבעונים הבאים בשנת 2018, ויקפיצו עוד יותר את תזרים הפרסום מסביב לעולם. חלקם כבר בשיאם כגון הגביע העולמי שנערך בימים אלו ברוסיה ובחירות האמצע בארה"ב. יחד עם אולימפיאדת החורף שנערכה בדרום קוריאה, אירועים אלו צפויים לתרום למחזור העולמי 5 מיליארד דולר של פרסום. 
על פי הדוח שמתעדכן פעמיים בשנה, 69 מתוך 70 שווקי פרסום שנותחו ונמדדו, צפויים להפגין רמה מסוימת של צמיחה. האזורים שבהם תירשם הצמיחה המהירה ביותר הם מזרח אירופה עם גידול של 9.2%, דרום אמריקה עם צמיחה של 9.6%, תחום אסיה-פסיפיק עם גידול של 6.9% וצפון אמריקה עם גידול של 6.3%. בסך הכל הגידול בשוק הפרסום העולמי כלו יעמוד על 6.4% - הגבוה ביותר שנמדד מאז 2010.
ניתוח שוק הטלוויזיה (הלינארית, מסורתית) מציג גידול של 3% גלוגבלי, ל-185 מיליארד דולר. עם זאת, הדו"ח מדגיש כי צמיחה זו משויכת בעיקר לאירועי הענק ב-2018 (מונדיאל, אולימפיאדת חורף, בחירות בארה"ב) ואילו בניטרול אירועים אלו, הטלוויזיה הייתה נשארת בהיקף דומה (+0.4%) לזה של השנה שעברה בעולם ואף הייתה רושמת ירידה של 1.4% בארה"ב. 

מנועי צמיחה בדיגיטל: סושיאל, וידאו ומובייל

בשוק הדיגיטל (דיספליי, וידאו, חיפוש, סושיאל) צפוי זינוק של 15% ב-2018 ל-250 מיליארד דולר, בעוד שבאופליין (טלוויזיה לינארית, פרינט, רדיו, חוצות וכו') תרשם ירידה של 0.2% ל-300 מיליארד דולר. מכירות פרסום דיגיטלי במדיה יתפסו 45% מסך המכירות עד לסוף 2018 כאשר ב-MAGNA צופים שנתח הדיגיטל יעמוד על 50% עד 2020. מנועי הצמיחה של הדיגיטל הם תחום הסושיאל (+31%), וידאו (+27%) ומנועי חיפוש שעדיין משמש כסגמנט הפרסום הגדול ביותר בדיגיטל ימשיך לצמוח בעוד 14%. 
לצד הגידול המרשים של גוגל ופייסבוק (צמיחה של 31% במחזורים יחד), דו"ח MAGNA צופה האטה מסוימת במחצית השנייה של 2018. עם זאת, ההוצאה לפרסום של מפרסמים קטנים ולוקאליים שהעבירו תקציבים מפרסום BTL כמו דיוור ישיר או דפי זהב (Yellow pages) לפייסבוק מנטרלת כל האטה כשהיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. 
הפרסום במובייל ממשיך בדהרה קדימה ויצמח ב-2018 ב-30% נוספים, בעוד שהפרסום למכשירי דסקטופ צפוי לקטון ב-2% כשהוא מתמודד עם תוכנות חוסמות פרסום לצד מעבר טבעי ועקבי של משתמשים לצריכת תוכן ומדיה באמצעות טלפונים ניידים. התחזית הקודרת לשוק הפרינט לא משתנה, גם לא באמצעות אירועי הענק שיתקיימו ב-2018. מחזורי הפרסום של גופי מדיה בעיתונות יקטנו ב-11% ל-54 מיליארד דולר וברדיו תירשם ירידה של 2% ל-28 מיליארד דולר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה