תקשורת ומדיה

בלי תיק תקשורת, עם החפרנים: כך ייראה ערוץ החינוכית החדש

תכני הילדים וארכיון תכניות הדעת יעברו לערוץ הילדים החדש של התאגיד שייקרא 'כאן חינוכית'. תכניות אקטואליה ותיקות שמשודרות עשרות שנים, יסיימו את דרכן
אלכסנדר כץ |  2
גלילאו עם הילה קורח (צילום חינוכית 23)
הטלוויזיה החינוכית משדרת ברציפות מאז 1966, והייתה לערוץ המקומי הראשון ששידר בישראל, שנתיים לפני הקמת הערוץ הראשון של רשות השידור. מן ההתחלה הערוץ יועד למטרות חינוכיות, והוא פועל ב-52 השנים האחרונות בפיקוחו של משרד החינוך. שמו הראשון של הערוץ היה "נאמנות הטלוויזיה הלימודית", שהפך ברבות השנים ל"טלוויזיה הלימודית" – ובשנות ה-80, עם שילובן של תכניות אקטואליה ותכניות רכות יותר, ולא רק תכניות לימודיות – השם שונה לחינוכית.
למנכ"ל החינוכית הקודם אלדד קובלנץ מגיעים שבחים על הפיכת החינוכית לתחנה פופולארית בקרב ילדים והורים, מעודכנת טכנולוגית עם אסטרטגיה של שידורים ראשוניים באינטרנט. קובלנץ, שמונה לפני שנים גם למנכ"ל תאגיד השידור, יצא לפני יותר משנה לחל"ת מהחינוכית עם השקת כאן, ובחודשים האחרונים סיים רשמית את תפקידו בחינוכית.
בתקופתו של קובלנץ הושקו תכניות רבות, שכעת קהל הצופים לא יודע מה יקרה איתן עם סגירת החינוכית באמצע אוגוסט. אז אנחנו כאן כדי לעשות סדר. לוח השידורים של החינוכית כלל תכני ילדים ארד-קור, לצד שידורי העשרה ואקטואליה. אותה אקטואליה, כמו הערב החדש (שמשודרת מאז תחילת מלחמת לבנון הראשונה ב-1982 תחת השם 'ערב חדש' בשנה האחרונה שונה שמה), תיק תקשורת (שמשודרת מאז 1991) ועושים סדר, יסיימו את דרכן.
ארכיון התכניות שכולל אין היתר את התכניות 'חדר 101', 'שיחת נפש' ו'חוצה ישראל' ישולב בלוח השידורים של כאן 11, אבל הערכה בקרב גורמים כי לפחות לגבי חלק מהתכניות, יהיו עונות נוספות.
תכניות הילדים והנוער, בהן 'גלילאו', 'החפרנים', 'ילדי בית העץ', 'שוסטר ושוסטר', 'חיות במה', 'מתחת לעור', 'אבודים בריבוע' ועוד – ימשיכו בערוץ הילדים החדש ששמו יהיה כאן חינוכית, וימשיך לשדר באפיק 23. הערוץ ישדר כעת 24 שעות ביממה תכנים לילדים.
כזכור, הכנסת אישרה לפנות בוקר (יום ה'), את סגירת הטלוויזיה החינוכית ב-15 באוגוסט, ופתיחת ערוץ ילדים במסגרת תאגיד השידור כאן. במקור התאגיד אמור היה לקלוט 10 עובדים מהחינוכית, להפעלת ערוץ הילדים החדש. ואולם ההצבעה האחרונה בקריאה שנייה ושלישית, קובעת כי 40 מבין 180 עובדי החינוכית ייקלטו בתאגיד, ולשם כך תקצה הממשלה תוספת תקציבית של 12 מיליון שקלים. לעובדי החינוכית תוצע תכנית פרישה הדומה לזו שהוצעה לפני כשנה וחצי לעובדי רשות השידור, אולם בניגוד לרשות, עובדי החינוכית הם עובדי מדינה אותם אי-אפשר לפטר, ולכן – אלה שיסרבו לתכנית הפרישה, ישובצו בתפקידים אחרים בשירות הציבורי.
מהלך של מנכ"לית החינוכית ד"ר אורנה שמחון לצאת בהתייעלות משמעותית בתחנה החינוכית, שמשמעותה פיטורי כמחצית מהעובדים והקטנת התקציב לרף של 70 מיליון שקלים, לא זכתה להתייחסות מיוחדת משר האוצר משה כחלון, ובפועל המתווה של שמחון לא יצא לפועל. כך ייצא שכעת המדינה תתקצב את החינוכית החדשה בתאגיד בכ-90 מיליון שקלים בשנה, שכוללים בהם 50 מיליון להפקות תוכן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הערוץ החדש ייקרא "כאן חינוכית" בהרצה? התגעגנו ל"בהרצה"! (ל"ת)
    ערן 07/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה יקרה לעמוד הפייסבוק??? (ל"ת)
    השאלה הכי חשובה 07/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור