תקשורת ומדיה

מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ נבחר לאיש השיווק של חודש יולי

הבחירה הגיעה בעקבות הצלחת מהפכת השיווק של כאן וחזון ה"דיגיטל תחילה" שהגיע לשיאו בחודש המונדיאל והשקת לוח שידורים חדש כאן 11. זו הזכייה השנייה שלו בתואר
כתבי אייס |  5
אלדד קובלנץ (צילום איה אפרים)
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה במנכ"ל תאגיד השידור הציבורי כאן, אלדד קובלנץ, לאיש השיווק של חודש יולי 2018. קובלנץ נבחר בעקבות הצלחת מהפכת השיווק של השידור הציבורי החדש בישראל וחזון ה"דיגיטל תחילה" שהגיע לשיאו בחודש שידורי המונדיאל והשקת לוח שידורים חדש בתאגיד.
הייתה זו הזכייה השנייה של קובלנץ בתואר: באוגוסט 2014 הוא נבחר לאיש השיווק של החודש כשהיה מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, וזאת בזכות לוח השידורים והפעילות הדיגיטלית הענפה. 
שופטי איגוד השיווק קבעו כעת כי "המהלך השיווקי של הטמעת המותג כאן - מותג שנמצא באוויר כשנה בלבד - הוכרז כהצלחה, כך גם הזיהוי שלו עם הפעילות הדיגיטלית סביב המונדיאל. נראה שההצלחה נמשכת גם אחרי המונדיאל בזכות לוח שידורים עשיר ומהודק. אנו שמחים להעניק לקובלנץ את הפרס בשנית אחרי שזכה בו גם כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית".
עוד לפני העלייה לאוויר בחודש מאי 2017, הוקמה מחלקת דיגיטל ראשונה מסוגה בשידור הציבורי, הופק תוכן דיגיטלי ייעודי, פעילות הרשתות החברתיות - ובעיקר הפייסבוק של כאן - הפכה דומיננטית, ותכני הרדיו והטלוויזיה זכו לחשיפה דיגיטלית לפני שידורם במדיה המסורתית. 
הדיגיטל של כאן נבנה מראש כפלטפורמה עצמאית עם מאפייני קהל שונים לחלוטין מצופי הטלוויזיה ומאזיני הרדיו של השידור הציבורי המסורתי, ובכך הונחה התשתית לאיתור הצופה הישראלי – מכל גיל, מין ואזור בארץ. בחודש יולי השנה, כשנה מאז עלה כאן לאוויר הגיעה הפעילות השיווקית והדיגיטלית לשיא. שידורי המונדיאל בכאן 11 שברו את שיאי הצפייה שקבע המונדיאל הקודם - 37.2% במשקי בית יהודיים שהם 1.3 מיליון צופים, וזאת על אף העובדה שמדובר בעידן טלוויזיוני שונה לחלוטין בו מתמודד תאגיד השידור מול 3 שחקנים מסחריים ופעילות רב ערוצית שוקקת.
הפעילות הדיגיטלית הוטמעה באפליקציית כאן שסיפקה במונדיאל חוויית משתמש חדשנית ובולטת; ובאתרי כאן בעברית ומכאן בערבית. ההיערכות החלה חודשים ארוכים לפני שריקת הפתיחה, תוך חידוש ושדרוג האפליקציה. בתוך שבועיים וחצי בלבד מתחילת הגביע העולמי, הצטרפו לאפליקציית כאן 400 אלף משתמשים חדשים. זאת, מתוך הבנה כי הצפייה היום מבוססת על עיקרון הסקונד סקרין, המסך השני - כלומר, הצפייה כוללת ישיבה מול המסך הגדול בסלון ולצדה אחיזה במסך אישי המרחיב את החוויה - ולראשונה מאפשר ניתוב של המשתמש בין 16 מצלמות המספקות זוויות שונות.
באיגוד השיווק טוענים כי ההצלחה נמשכה גם ביום שאחרי המונדיאל. לאורך השנים, נטיית הקהל הייתה לנטוש פלטפורמות לאחר שידור אירועי ספורט מרכזיים מתמשכים. בכאן נבנתה אסטרטגיה שמטרתה הייתה להשאיר את הציבור בערוץ כאן 11, גם ביום שאחרי. לטובת זה נבנה לוח שידורים שתוזמן ליום שאחרי המונדיאל ולראשונה בשידור הציבורי נרשמה חשיפה מרשימה בדיגיטל ובטלוויזיה גם אחרי המשחקים. המעטפת השיווקית שהקיפה דיגיטל-רדיו-טלוויזיה, הרחיבה את החשיפה לקהלים חדשים לערוץ כאן 11, וכללה מעטפת פרומואים אינטנסיבית ברשתות הרדיו של כאן וחידוד מיתוגי של כאן 11. במקביל הושק קמפיין דיגיטלי, קמפיין רדיו, קמפיין פרינט - שכולל גם פעילות יחסי ציבור אינטנסיבית, ולראשונה מאז הקמת התאגיד גם קמפיין שילוט חוצות.
עדיין יש לזכור כי הרייטינג בימים האחרונים ירד באופן טבעי, ברצועת החדשות הוא דומה לתקופה שלפני המונדיאל, ואילו בפריים-טיים הוא עדיין גבוה מהתקופה שלפני תחילת המשחקים ברוסיה.  
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צריך מנכ"ל
    אלדד 07/2018/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא באמת איש שיווק צריך למנות לו מנכ"ל כי מנכ"ל הוא לא
    סגור
  • 4.
    בניגוד אינטרסים היה מנכל החינכית והתאגיד
    ירון 07/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונסגרה החינכית ע ל עובדיה בלי אפשרות הגנה
    סגור
  • 3.
    גם שעון מקולקל,מראה פעמים ביום שעה נכונה
    א. צפון 07/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משמר 88 לא שוכח
    סגור
  • 2.
    האמת - מגיע לו..אפילו הכוכבים הסתדרו לו טוב... (ל"ת)
    אלי 07/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    איזה מסאז' למנכ"ל שמקבל מיליארד ש"ח לשנה מהמדינה. (ל"ת)
    הברנז'ה בפעולה 07/2018/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור