תקשורת ומדיה

עיריית יהוד-מונוסון תובעת 140 אלף שקל מאתר ONE

בכתבה מ-11 ביולי נכתב כי למרות פס"ד שמחייב את העירייה, נזרקו אנשי איגוד החירשים מאולם שהוקצה להם. העירייה: "פרסום משמיץ"
אלכסנדר כץ |  1
יהוד מונוסון (צילום עיריית יהוד מונוסון)
עירית יהוד-מונוסון הגישה תביעת לשון הרע נגד חברת סיטינס, המפעילה את אתר הספורט ONE, ודורשת 140 אלף שקלים פיצויים. בתביעה שהגיע לידי אייס, נכתב כי "עניינה של תביעה זו בהוצאת דיבה ולשון הרע שנקטה הנתבעת באמצעות פרסום משמיץ באתר החדשות ONE אותו היא מפעילה. לדברים אין כל ביסוס והם פגעו לחינם בשמה של התובעת, והציגו אותה באופן שלילי".
ב-11 ביולי פורסמה ידיעה ב-ONE על כך שהעירייה מדירה את ארגון החירשים בעיר מאימונים באולם הספורט העירוני בחודשי הקיץ, וכותרתה "מביש: עיריית יהוד-מונוסון מדירה את החירשים". בידיעה של עורך ONE גידי ליפקין, נכתב: "לא ייאמן, עיריית יהוד-מונוסון זרקה את ארגון החירשים מפעילות לתקופת חודשי הקיץ ומצפצפת על פסק דין של בית המשפט בדרך של פשרה".

הידיעה של ליפקין ב-ONE
בידיעה שנה לפני כן ב-ONE צוין כי בקיץ 2010 הקצה הטוטו לעירייה כמעט 600 אלף שקלים לשיפוץ אולם ששון ביהוד, בתנאי שיעמוד לרשות ספורטאי הארגון ל-15 שעות שבועיות במשך 10 שנים. בהמשך, כך לפי הידיעה, ניסתה העירייה להשתחרר לכאורה מההתחייבות, וכעת הספורטאים כבר לא יכולים להתאמן, כשהעירייה הציעה להם שעות אימון מאוחרות מאד, ופחות שעות מאשר היה בהסכם".
התביעה של עיריית יהוד מתייחסת בין היתר לכותרת: "ניכר בבירור שהידיעה לא נבדקה טרם פירסומה. אין בה ממש. כותרתה אף לא מסייגת כי הדברים נאמרו 'לדעת איגוד החירשים' או 'לטענת איגוד החירשים'. תחת זאת, יוצאת הנתבעת במסר שיפוטי כי מעשה התובעת הוא 'מביש'. לא פחות", נכתב בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד רון לוינטל
"במציאות, התובעת (עיריית יהוד מונוסון, א"כ) מחויבת וכך פועלת למתן אמצעים לאיגוד החירשים לאורך כל שנת הפעילות הספורטיבית, אך שנת הפעילות אינה כוללת את החודשים יולי ואוגוסט (כשם ששנת לימוד בבית ספר אינה כוללת חודשים אלה, כשם ששנה אקדמאית לא כוללת אותם, שנת המשפט מסתיימת ביולי והמערכת יוצאת לפגרה, הכנסת יוצאת לפגרה וכו'). כך שהאמירה על מחויבות לאורך שנת הפעילות הספורטיבית אינה כוללת את חודשי הקיץ. זאת ועוד: כל ענפי הספורט יוצאים לחופשה/פגרה, כולל הליגות השונות וכל הענפים התחרותיים, כולל שיעורים וחוגים במתנ"סים, והדבר ניתן להוכחה בנקל", נכתב בתביעה. "במהלך חודש אוגוסט כל האולמות בעיר אינם משמשים לספורט תחרותי, כולל  זה שבו התאמן האיגוד והדבר אינו כנגד 'איגוד החירשים' דווקא, כי אם לצורך שיפוץ וריענון המקום, בלי כל קשר לזהות הספורטאים שאינם מתאמנים באולם באוגוסט".
עו"ד לוינטל טוען בכתב התביעה כי כבר עם עליית הכתבה, פנה ל-ONE כדי להסביר מדוע הידיעה מוטעית, ומסר כי העירייה תסתפק בהסרתה של הידיעה או תיקונה. הדבר לא נעשה למרות שהיו מספר פניות לאתר ONE, כך לדברי פרקליטה של עיריית יהוד-מונוסון, שהמשיך: "הידיעה אשר הופיעה כבר גרמה נזק תדמיתי רב, ודומה כי תחנות רדיו וגופים אחרים אשר הוטעו על ידי הנתבעת, מבקשים להמשיך אותה בפולו-אפ בעוד כלי תקשורת, דבר המעצים את הנזקים התדמיתיים לשמה של התובעת הלכה למעשה".
תגובת אתר ONE לא התקבלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליפקין ישלם
    אריה 08/2018/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא כבר רגיל. אם הוא עורך אני יכול להיות נשיא ארה"ב.
    סגור