מדיה

נקודת אור? HOT הצליחה להקטין את נטישת הלקוחות ב-50%

מספר בתי האב הנוטשים עמד ברבעון השני של 2018 על 4,000, מול 8,000 ברבעון הראשון. ועדיין הדוחות של החברה לא מזהירים
אלכסנדר כץ |  2
טל גרנות גולדשטיין (צילום רמי זרנגר)
חברת הכבלים HOT יכולה להיות מרוצה יחסית בכל הנוגע לאיבוד מספר לקוחות הטלוויזיה שלה. על פי דוחות החברה שפורסמו הבוקר (יום ה'), נטשו את החברה ברבעון השני של 2018 כ-4,000 מנויים, קיטון של 50% ביחס ל-8,000 הלקוחות שעזבו אותה ברבעון הראשון של בשנה. בסך הכל לחברה יש כעת 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. רק בשנת 2017 איבדה חברת הכבלים לא פחות מ-24 אלף לקוחות, שנטשו לשירותי הטלוויזיה המוזלים.
ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) במגזר הכבלים הסתכמה ב-214 שקל ברבעון השני, ירידה של כ-8% לעומת ARPU של 232 שקל ברבעון המקביל.
אגב הפסד לקוחות הוא עדיין הפסד, וכך דוחותיה של החברה אינם משביעי נחת. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-36 מיליון שקל לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, קיטון של 44%. הכנסות לרבעון הסתכמו ב-1.028 מיליארד שקלים מול 1.049 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2% הנובעת מירידה בהכנסות מגזר הכבלים המתקזזת בעליה בהכנסות מגזר הסלולר. הרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב-108 מיליון שקלים לעומת 149 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 28%. הכנסות החברה במגזר הכבלים הסתכמו בכ-722 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, ירידה של כ-5.5% ביחס להכנסות של כ-764 מיליון שקל ברבעון המקביל.
גם בגזרת הטריפל, מצבה של החברה לא מזהיר: היא איבדה בשנה כ-30 אלף לקוחות, ומספרם כעת 456 אלף מול 487 לפני שנה. בסוף דצמבר מספרם עמד על 480 אלף, וברבעון האחרון - מתחילת אפריל עד סוף יוני, נטשו אותה 15 אלף לקוחות, כך שהנטישה הולכת וגוברת.
מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין מסרה כי "HOT ממשיכה להוביל את השוק תוך כדי התחרות הגוברת וחותמת את הרבעון עם ירידה דרמטית של 50% בנטישת מנויי טלוויזיה לעומת הרבעון שעבר.  צמצום הנטישה בטלוויזיה מעיד הן על האמון בחברה והן על שביעות רצון הלקוחות ממגוון מוצרי החברה"
לדבריה, "ברבעון הקרוב נעמיק את שיתוף הפעולה עם נטפליקס והתכנים שלהם יהיו זמינים ביותר מחצי מיליון ממירים. כמו כן הודענו לאחרונה, כי לנוכח עוצמתו של המותג HOT בקרב הצרכנים אנחנו צפויים לשמור את שם המותג וברבעון הקרוב להציג שפה מיתוגית חדשה המשתלבת בשפת קבוצת האם אלטיס".
דוחות HOT הם הראשונים בסדרת הדוחות של חברות התקשורת השונות המפעילים שירותי טלוויזיה. נכון להיום ידוע כי דוחות פרטנר יפורסמו ב-15 באוגוסט, ושם צפוי מספר לקוחות שירות הטלוויזיה של החברה לעלות. דוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב. דוחות סלקום צפויים להתפרסם ב-16 באוגוסט, אולם לפני כשבועיים הודיעה החברה כי סלקום TV חצתה את רף 200 אלף הלקוחות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משעשע איך שהם מנסים לשווק את הירידה בנטישה ההצלחה..
    אורן 04/08/2018 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נטישה היא כישלון. ירידה בנטישה היא כישלון קטן יותר, אבל עדיין כישלון. נגמרו ימי הניצול של הציבור והוא מצביע ברגליים!
    סגור
  • ברור
    ראובן 05/08/2018 04:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדג מסריח מהראש נראה שאין כיוון והכל מתרסק. הכסא רועד.
    סגור