תקשורת ומדיה

שואה, הווי בי"ס וחגי ישראל: אלה התכניות שהחינוכית מחפשת

בתאגיד מוציאים קול קורא המזמין להגיש הצעות לתכניות לילדים ולנוער. המגבלות: תוכלו להתמודד רק אם תוכן שלכם שודר בעבר ב-TV, ויש לכם מחזור של מיליון ש' ב-3 שנים
אלכסנדר כץ |  2
כאן חינוכית (צילום לוגו)
תאגיד השידור הציבורי כאן מחפש תכנים לערוץ החדש 'כאן חינוכית', התחליף לטלוויזיה החינוכית שנסגרה לפני כחודש וחצי. התאגיד קיבל את ארכיון החינוכית (עם קשיים שמערימים עובדי החינוכית, א"כ), אבל מעוניין גם לקבל הצעות לסדרות, מגזינים ועוד עבור ילדים ונוער.
התאגיד מחפש הצעות לסדרות לפי מספר נושאים. בין היתר הוא מעוניין בדרמה או קומדיה חברתית לילדים ונוער המבוססת על הווי חייהם, למשל בבית הספר היסוסי, בתנועת הנוער ועוד. כמו כן הוא מחפש דרמה או קומדיה המסובבת על ספר או הצגת ילדים, כמו גם סדרת דרמה או מיני דרמה העוסקת בשואה, תכנית חידון ידע אתגרי, תכנית המבוססת על שירי ילדים, מגזין אולפני בנושא תרבות וחדשות לילדים, תכנית עלילתית לילדים העוסקת בחגי ומועדי ישראל, תכנית העשרה בנושא שפות כגון ערבית, אנגלית ושפת הסימנים, וגם דרמה או קומדיה לילדים ונוער.
הסדרות חייבות להיות בנות 10 פרקים ויותר ובאורך של לפחות 15 דקות לפרק. בכל הנוגע להצעה לסרט, הוא חייב להיות באורך של לפחות 48 דקות. בכאן דורשים כי רווח ההפקה לא יעלה על 7% מתקציב ההפקה, אבל גם מתכוונים להגיע להסכם עם המציעים לגבי זכויות היוצרים והמצבעים בפורמטים השונים, וזאת במסגרת החוזים שייחתמו עם המציעים. כזכור, סוגיה זו עמדה במוקד המאבק שקיימו היוצרים בגופי השידור השונים, שדרשו בעלות מלאה על פורמטים אותם היוצרים הציעו ונאלצו לוותר לאותם גופים.
בכאן מעוניינים להגביל את הפונים אליהם, באמצעות מספר תנאים: מגיש הצעה יהיה חייב להיות כזה שתוכן שלו (סדרה, תכנית או סרט) שודר בערוצי טלוויזיה ובפלטפורמות הרב-ערוציות השונות, ב-8 השנים האחרונות. בכך למשל יוצרים של תוכן אינטרנטי, לא יוכלו להגיש הצעות. כמו כן, מחויבים מגישי ההצעות להציג אישור לכך שמחזור העסקים שלו עומד על לפחות מיליון שקלים ב-3 השנים האחרונות שקדמו להגשת ההצעה.
בכל מקרה, צוות מקצועי של התאגיד ידרג את ההצעות לפי מספר קריטריונים, בין היתר התוכן עצמו, זהות היוצרים, הניסיון המוכח שלהם בז'אנר המוצע, לוחות זמנים ותקציב. בתאגיד גם דורשים להיות מעורבים בתוכן עצמו ולדרוש שינויים בו, שאחראי הפקה מטעם התאגיד יהיה מעורב בכל שלבי ההפקה והתוכן, לבדוק את תקציב ההפקה ולדרוש לבצע בו שינויים במידת הצורך, ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה היה כל כך צפוי
    מזועזע 09/2018/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ידעתי שהתאגיד הזה יהרוס את החינוכית ! ??
    סגור
  • 1.
    זה בסדר שאתם לא מאשרים תגובות
    gri 09/2018/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לפחות תתקנו את הטעויות שעליהן אני מעביר עליכם ביקורת שוב ושוב ושוב ושוב. מוזר שדווקא אתר ברנז'ה שמבקר את כל העולם ואישתו, מסרב לתקן את טעויותיו שלו. מביך.
    סגור