תקשורת ומדיה

הרשות ה-2 תבחן את עמלות המדיה? איגוד הפרסום ידון בנושא

בשוק הפרסום טוענים כי כל ניסיון לטפול את האשמה בכישלון הערוצים המסחריים על משרדי הפרסום וחברות המדיה יהיה "פופוליסטי"
משה בנימין | 
אמיר גיא (צילום אבשלום ששוני)
איגוד הפרסום צפוי לכנס בקרוב ישיבת הנהלה עקב הערכות מצידו כי הרשות השנייה מתכוונת לבחון לעומק את נושא עמלות הפרסום של חברות המדיה ומודל רכישת זמן האוויר מהערוצים בפורמט של "אפ-פרונט" - רכישה ותשלום מראש עבור מלאי נרחב של זמן פרסום בטלוויזיה - כך נודע לאייס.
ההיערכות של איגוד הפרסום לבדיקה שכזו על ידי הרשות השנייה מגיעה כפתרון מונע ומקדים לאור עמדתה של יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' על כך ששוק הטלוויזיה פועל תחת כשלי שוק שביניהם מדידת רייטינג שגויה, וכן גם כוח בלתי מאוזן שנמצא בידי חברות המדיה שמרוויחות את כספן מעמלות שנלקחות מכספי המפרסמים וערוצי הטלוויזיה. 
בדיקה שכזו שבאיגוד הפרסום מעריכים שהרשות השנייה חפצה בה, נעשתה רק לאחרונה על ידי הרשות להגבלים עסקיים לאור בקשות המיזוג ושיתוף הפעולה ברכישת מדיה בטלוויזיה של חברות המדיה: מדיה קום וזניט מחד ויוניון ו-TMF מנגד, 2 בקשות ששתיהן נפסלו ולא אושרו על ידי יו"ר הרשות מיכל הלפרין.
במקביל לפסילת הבקשות, הרשות להגבלים עסקיים אישרה את בקשת המיזוג של רשת ועשר, שאותו הגדירה כ"כושל" - הליך שבימים אלו נתקע על ידי הרשות השנייה שטרפה את הקלפים והפכה באופן לא צפוי למכשול העיקרי. שמאלוב ברקוביץ', שהיא בפועל הרגולטור שאחראי על הערוצים, רואה את הדברים אחרת ונוטה שלא לחשוב שמיזוג וחזרה לשני ערוצים הוא הפתרון הנכון. 
בשוק הפרסום מנסים לשמור על האינטרסים של הענף וטוענים כי כל ניסיון לטפול את האשמה בכישלון הערוצים המסחריים בישראל על משרדי הפרסום וחברות המדיה יהיה "מעשה פופוליסטי", כפי שאמר לאייס בכיר בשוק. לטענתו זה כמובן "יותר נוח מלשים את האצבע על הדרישות הרגולטוריות". החשש העיקרי של בעלי המשרדים הוא שסגירת ערוץ 10, במידה והמיזוג לא יאושר תפנה את האש אליהם - סיטואציה שהם מסרבים לקבל. 
מאיגוד הפרסום לא נמסרה תגובה לידיעה עד למועד פרסום הידיעה. לא היה ניתן להשיג את תגובת הרשות השנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה