תקשורת ומדיה

ועדת הכלכלה תדון בעיכוב המיזוג של רשת וערוץ עשר

ח"כ איילת נחמיאס ורבין פנתה ליו"ר הוועדה איתן כבל, שהחליט לקיים דיון ולזמן את יו"ר הרשות השנייה המתנגדת למיזוג, נציגי הערוצים והעובדים
אלכסנדר כץ |  1
ח"כ איתן כבל (צילום דוברות הכנסת, נועם ריבקין פנטון)
ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון בנושא העיכוב במיזוג רשת וערוץ עשר, וההתנגדות של יו"ר מועצת הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' למיזוג הזה. הוועדה צפויה להזמין לדיון את שמאלוב ברקוביץ' ואת נציגי הערוצים השונים, כמו גם את עובדי חברת החדשות של ערוץ עשר, שמנהלים מאבק לטובת המיזוג.
תומכי המיזוג יקבלו רוח גבית מיו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, שצייץ אתמול: "ההתעללות של מועצת הרשות השנייה בעובדי ערוץ עשר ורשת בלתי מתקבלת על הדעת, לא נאפשר את ההתעמרות הזאת. יש לי תחושה, מעין עקצוץ כזה, שיש מי שרוצה בכך שערוץ עשר ורשת יתחננו על נפשם... ודי לחכימא. שיהיה ברור - לא ניתן לזה לקרות!".
ולמרות הנחרצות של כבל, יש לציין כי לוועדת הכלכלה אין סמכות להורות לרשות השנייה כיצד לפעול, אבל ברור שכבל - איש בעל חושים תקשורתיים מפותחים – יודע כי דיון כזה יוצר עניין תקשורתי וציבורי.
כבר אתמול פנתה ח"כ איילת נחמיאס ורבין לכבל בבקשה לקיים דיון דחוף בסוגיית המיזוג: "אני חוששת שהתהליך שמתנהל לוקה בפגמים אשר עשויים לתקוע מקלות בגלגלי המיזוג עד כדי חשש לביטולו... אשר על כן, ועם כל הכבוד לרגולטור שחייב לפקח על ההיבטים של מניעת התערבות פוליטית בערוצי התקשורת, משהו בהתנהלות הרשות השנייה במקרה זה מעורר חשש אשר עלול להביא אפילו להתמוטטות חדשות עשר וכתוצאה מכך לאיין את המיזוג ובכך יפגע באופן אנוש האינטרס הציבורי לשמר ולחזק 2 חברות חדשות מתחרות".
נחמיאס ורבין כותבת עוד כי "לא אחת מצאנו עצמנו מתאמצים למצוא פתרונות לשוק התקשורת המשתנה במהירות רבה ומושפע גם כלכלית, באופן קיצוני אפילו, מהתמורות הללו. אסור לנו לעמוד מנגד דווקא עכשיו, אולי עם הסיכוי האחרון הממשי של הערוץ, מבלי להבין מדוע הרגולטור פועל כדי להשהות תהליכים ולמנוע את המיזוג".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה זה כשהרגולטור פועל ביד אחת עם רה''מ (ל"ת)
    החזירה מבלפור 10/2018/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור