מדיה

צניחה בחשיפה לעיתונים, הרדיו מתחזק: הנה נתוני ה-TGI החרדי

החשיפה ליומונים, עיתוני סופי השבוע, החינמונים והמקומונים במגזר החרדי, ירדה משמעותית, מול התחזקות קלה לקול חי והתחזקות גדולה יותר לקול ברמה
אלכסנדר כץ | 
עיתונים חרדים (צילום סריקה)
במערכת יתד נאמן צריכים לשלוח חבילת קיגל וחלות ויז'ניץ לעיתון המודיע, שבזכות היחלשותו המשמעותית, יתד כבש שוב את ראש טבלת העיתונים הנקראים למרות שגם הוא עצמו נחלש קלות -  כך על פי נתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (יום ב').  
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של איגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2017 עד יוני 2018 מול פרק הזמן שבין ינואר עד דצמבר 2017. גם בסקר הנוכחי טרם פורסמו רשמית נתוני החשיפה של העיתון החדש של ש"ס דרך, שהושק לפני כשנה.
לפני כשנה עקף לראשונה עיתון המודיע של קהילת גור את יתד נאמן, ובפער של נקודה - 18.1% מול 17.1%. לפני חצי שנה הפער הצטמצם ל ל-16.6% למודיע מול 16.2% ליתד. בסקר הנוכחי החשיפה למודיע צללה ב-30% ל-11.6%, מול 16% ליתד נאמן מול 16.2% לפני חצי שנה.
בזכות הצלילה של המודיע, המבשר זינק למקום השני בחשיפה של העיתונים החרדים – עם התחזקות קלה מ-13.5% ל-13.8%. הפלס - הצ'ילבה הגדולה של יתד נאמן, שמזוהה עם הרב שמואל אוירבך ז"ל, ממשיך במגמת היחלשות – מ-13.7% לפני שנה, דרך 11.2% לפני חצי שנה, ועד 6.1% בלבד כעת. בסך הכל מדובר על קריסה של 55% בשנה ו-45% בחצי שנה.
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. החשיפה לחינמון של יתד ממשיכה לצלול: לפני שנה עמדה על 49.9%, לפני חצי שנה על 41.2%, וכעת – 38.8%. גם הפלס ממשיך להיחתך: לפני 3 שנים עם כמעט 19%, לפני שנה 13.6%, בסקר לפני חצי שנה על 10.7%, וכעת - 7.1% בלבד כעת.
בגזרת עיתוני סוף השבוע, החשיפה של המודיע ירדה מ-16.5% ל-13.6%, והפער עם יתד כמעט וחוסל – כשיתד ירדה בצורה קלה הרבה יותר – מ-14.3% ל-13.4%. גם עיתון משפחה נחלש מ-21% ל-19.7%, וכך גם יתר העיתונים נחלשו: בקהילה ירד מ-11.1% ל-8.3%, המבשר מ-8.7% ל-7.5%, שעה טובה צנח בכמעט 70% מ-1.8% ל-0.6% בלבד, ויום ליום מ-2.9% ל-2.4%.
בגזרת המקומונים, קטן הפער בין קו עיתונות דתית למרכז העניינים מ-6.5 נקודות לכ-2 בסקר הנוכחי: 22.5% לקו עיתונות דתית מול 20.3% למרכז העניינים.
בניגוד למגמה בעיתונות, החשיפה לרדיו דווקא גברה: רדיו קול חי ממשיך להוביל עם התחזקות קלה ל-24.7%, מול התחזקות משמעותית של כ-10% לרדיו קול ברמה - מ-20.9% ל-23.3% - ההתחזקות המשמעותית ביותר במדיה החרדית בסקר הנוכחי. לפני חצי שנה הפער עמד על כ-3 נקודות, לפני שנה על יותר מ-6 נקודות לטובת קול חי, ולפני שנה וחצי - החשיפה לקול חי עמדה על 30.2% מול 20.1% - כלומר פער של כ-10 נקודות. בכל מקרה מדובר כבר על סקר שביעי ברציפות בו מובילה תחנת קול חי, לאחר שליטה של קול ברמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה