מדיה

HOT רוצה לכבוש את העולם: תציע תוכן מקורי באמצעות NEXT

חברת הכבלים תפיץ מהשבוע את אפליקציית NEXT לישראלים בארה"ב, ואז גם לקהל האמריקאי. לאחר מכן המטרה להתפשט לטריטוריות נוספות - כמעיין "נטפליקס" ישראלית
אלכסנדר כץ |  1
טל גרנות גולדשטיין, מנכ״לית HOT (צילום אלכסנדר כץ)
קבוצת HOT הודיעה היום (יום ב') על כניסתה לשוק הטלוויזיה הבינ"ל עם השקת פלטפורמת NEXT בארה"ב כבר השבוע. לפני כשנה וחצי השיקה החברה את מותג NEXT והאפליקציה שלו בישראל, וכעת רוצים בחברה להתרחב גם לעולם, כשהיעד הראשון הוא ארה"ב, בה מתגוררים כמיליון דוברי עברית.
הכניסה של NEXT לארה"ב תתבצע באמצעות השקה ישירה מול צרכנים, וצפויה לשתף פעולה עם חברות מקומיות המחזיקות פלטפורמות שידורים דיגיטאליים, כמו גם עם אלטיס ארה"ב, חברה אחות של HOT. בהמשך החברה צפויה להיכנס למדינות נוספות.
השלב הראשון יתחיל בפיילוט לדוברי עברית עם שירות חינמי ל-3 חודשים. בהמשך יעלה השירות 10 דולרים לחודש, יהיה זמין לכלל השוק האמריקאי ויכלול גם תכנים מתורגמים. בין התכנים שיהיו זמינים, אפשר למנות את 'מיגל', 'אוטונומיות', 'שבאבניקים', 'מטומטמת,' 'גולסטאר', 'מלכות' ועוד.
כזכור, NEXT TV הושקה במארס 2017 ויועדה מראש לקהל צעיר שלא מעוניין לשלם דמי מנויים גבוהים ורוצה תוכן מקורי ישראלי אותו יכול לקבל על גבי רשת האינטרנט - באמצעות פלטפורמה המותאמת לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים. המטרה הייתה לשמר כמובן גם קהל צופים של שאיים לנטוש את החברה, וכעת יכול לקבל תוכן מקורי כ-50 שקלים בחודש. 
ב-HOT השקיעו בעשור האחרון כ-2 מיליארד שקלים בתוכן מקורי, מתוכו 150 מיליון בשנה האחרונה. חלק מהתכנים שלה זוכים לפופולאריות רבה גם בחו"ל, למשל 'מחוברים' שנמכר ליותר מ-20 טריטוריות, ומניב הכנסות משידורים ברחבי העולם לחברת הכבלים ולקודה תקשורת כבר מספר לא מבוטל של שנים. 'זגורי אימפריה' נמכרה למשל לאולפני סוני, 'אופוריה' מצטלמת בימים אלה עבור HBO, 'חצויה' ששודרה בגרסתה הישראלית ל-80 מדינות ועוד. "נהיינו כפר גלובלי ועולם התוכן נכנס לזה כמו לכפפה ליד", אמרה הבוקר מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשיין במסיבת עיתונאים שהציגה את המהלך החדש של החברה. "כשיש סדרה, לא משנה באיזו שפה היא מדוברת. הקהל רוצה לראות תוכן טוב".
וזו בדיוק הנישה אליה נכנסת HOT – להציג את התוכן הישראלי ברחבי העולם – עם תרגום או דיבוב, במעיין נטפליקס הישראלי. ספריית התוכן של NEXT כוללת כ-5,000 שעות מקור, כמה אלפים מהן כבר מתאימים לשידור בחו"ל. "אם רק נצליח להגיע לאחוז אחד של צופים בארה"ב, זו תהיה הצלחה אדירה", אומר סמנכ"ל התוכן והחדשנות שלHOT  נדב חנין. חנין מסרב לחשוף את יעדי ההורדה של האפליקציה לשנה הקרובה.
חנין הוסיף עוד כי "המוצר שנציע יהיה עדכני ויתחדש כל הזמן עם תכנים מגוונים, כך שלצופים תמיד יהיה חדש ומעניין. כאמור, ארה"ב היא רק ההתחלה, ואנו כבר נערכים להרחבת השירות שלנו לשווקים נוספים על-ידי הכנת כותרות תרגום בשפות נוספות ועם דיבוב".
 
המנכ"לית גרנות גולדשטיין אמרה: "HOT גאה להיות הראשונה לפרוץ גבול נוסף עבור התוכן הישראלי עם השקת פלטפורמה דיגיטלית בינ"ל שתאפשר לצפות בהפקות המקור של HOT בכל מקום בעולם ובתחילה בארה"ב. כבר למעלה מעשור שהסדרות שלנו נמכרות לחברות מובילות בחו"ל, וזוכות בפרסים בינ"ל, אחרי השקעה של כ-2 מיליארד שקלים בתוכן מקורי, התרחבות לשוק הבינ"ל היא השלב הטבעי הבא".

לדבריה, "את הצעדים הראשונים שלנו בשוק הבינ"ל התחלנו לפני יותר מעשור עם מכירה של פורמטים כמו 'בטיפול' לאחר מכן כבר היה ביקוש לתכנים שלנו בדיוק כפי שהם - בשפת מקור כמו במקרה של 'בתולות' ולאחרונה התחלנו בקופרודוקציות עם חברות בינ"ל כמו ניקולודיאון מבית ויאקום, כאשר סדרה שאנו יוצרים כאן בישראל, בעברית, תשודר בעשרות מדינות בעולם. עכשיו כאשר הטכנולוגיה מאפשרת זאת, הצעד המתבקש הבא הוא להציע את התכנים שלנו ישירות לצופים בכל העולם, בין אם ישירות בין אם דרך שיתופי פעולה עם חברות מקומיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק התוכן חלש מאוד (ל"ת)
    אני 13/11/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור