תקשורת ומדיה

פנייה לחברות החדשות: הימנעו משידור אזעקות מוקלטות

מספר פניות התקבלו ביממה האחרונה אצל הרשות השנייה, ונציב התלונות דוד רגב פנה למערכות חדשות 2, חדשות עשר וערוץ 20, שהודיעו כי יפעלו מידית לטיפול בנושא
אלכסנדר כץ | 
חדשות עשר במהלך האירועים בדרום (צילום מסך חדשות עשר)
חברות החדשות פועלות כדי להפחית השמעה של אזעקות צבע אדום מוקלטות בימים רגישים מסוג זה - כך נודע לאייס. המהלך החל לאחר שמספר תלונות בנושא התקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, שפנה ל-3 חברות החדשות שתחת פיקוח הרשות - חדשות 2, חדשות עשר וחדשות ערוץ 20.
תופעת האזעקות המוקלטות חוזרת על עצמה כמעט בכל התחממות בגזרה הדרומית. צילומים מוקלטים מהשטח בדיוק כשיש אזעקה, מקפיצה את הצופים. בחברות החדשות נוהגים להצמיד כתובית "אזעקה מוקלטת" בניסיון להרגיע את הצופים בכך שאין מדובר באזעקה בשידור חי. ואולם, מספר תלונות מתייחסות למשל לכך שהטלוויזיה בימים אלה, דלוקה סביב השעון, אולם דיירי הבית לא תמיד נמצאים מולה, כך שברקע לפתע הם שומעים אזעקה מוקלטת ונבהלים.  
בעקבות התלונות פנה כבר אתמול הנציב רגב ל-3 מערכות החדשות בטלוויזיה, וביקש מהן להפחית שידור של אזעקות מוקלטות. גורמים אומרים כי במערכות היו קשובים לבקשה הזו. כמובן שאין שליטה לחברות החדשות על שידור אזעקות בשידור חי. 
אגב, תלונות נוספות שהתקבלו, התייחסו לדיווח על מיקומים מדויקים של נפילות רקטות. מערכות התקשורת השונות מנסות להתמודד עם דיווחים אלה מאז ימי מלחמת לבנון השנייה, ולא אחת קורה שלמעשה הכתבים מדווחים בהיסח דעת על מיקום הנפילה, או שהצילום מתעד את מיקום הנפילה המדויק. 
בחדשות 2 אישרו כי הייתה פניה אליהם, ונמסר: "אנו בוחנים את העניין וקשובים מאד לציבור הצופים ובוודאי לתושבי הדרום. נעשה התאמות בעקבות הפניות".
מחדשות עשר נמסר: "אנו עושים כל מאמץ שקולות אזעקה לא יגיעו לשידור בכלל; ומקצים שטח על המסך ודקות שידור כדי לספק מידע על שרותי תמיכה לאזרחים בדרום".
מחדשות ערוץ 20 נמסר: "הנוהל אצלנו להימנע מלתת קטעים ארוכים של אזעקות מוקלטות, וכשיש - מופיעה כתובית צרובה 'אזעקה מוקלטת'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה