תקשורת ומדיה

כתבי הכנסת נגד הפוליטיקאים: נחרים "הצהרות לתקשורת"

ב-2 "מסיבות עיתונאים" ניסו השרים למנוע מהכתבים לשאול שאלות. אתמול הזדעקו חיים לוינסון ועקיבא נוביק נגד המהלך, והיום יוציא תא כתבי הכנסת הודעה לשרים ולח"כים
אלכסנדר כץ |  2
חיים לוינסון במסיבת העיתונאים של השרה מירי רגב (צילום מסך: כאן 11)
תא הכתבים הפרלמנטריים החליט להחרים כל אירוע בו לא תתאפשר להם לשאול שאלות. בהודעה שצפויה להישלח עוד היום (יום ג') לשרים, ליושבי ראש מפלגות ולחברי הכנסת, והגיע לידי אייס, נכתב כי "לאור האירועים האחרונים שבהם שרים, ראשי מפלגות וחברי כנסת הפכו את מסיבות העיתונאים להצהרה בלבד, הרינו להודיע ולהבהיר שהכתבים הפרלמנטרים לא ייקחו חלק 'במסיבות עיתונאים' שנועדו להצהרה וללא מתן אפשרות להצגת שאלות".
עוד נכתב כי "תא כתבי הכנסת דורש מראשי הסיעות להודיע מראש האם בכוונתם לאפשר לעיתונאים להציג שאלות במהלך החלק הפתוח של ישיבת הסיעה".
הטריגר להודעה החריגה הזו הוא 2 אירועים שהתקיימו בשבוע החולף. אתמול כינסה שרת התרבות מירי רגב את כתבי הכנסת, אך בתחילת האירוע הודיע הדובר שלה אלי סבתי כי מדובר בהצהרה ולא תתאפשר הפניית שאלות: "השרה תמסור את הדברים שלה, ובסופם לא תתאפשרנה שאלות".  
 
הדבר עורר את זעמם של עקיבא נוביק מחדשות עשר וחיים לוינסון מהארץ, שתקפו את רגב על כך: "השרה רגב, את מפחדת משאלות?", צעק לוינסון, "אל תשקרו, אמרתם מסיבת עיתונאים, לא הצהרה. זה שכונה". בעקבות כך החליטה רגב לפתוח את האירוע לשאלות העיתונאים.
בהמשך טל שניידר, הכתבת הפוליטית של גלובס, ביקשה במהלך דבריה הארוכים מאד של השרה רגב, לשאול שאלה, ולאחר שלא קיבלה אישור לכך – קמה ועזבה את החדר.
 
עוד לפני כן, בשבוע שעבר, כינסו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מסיבת העיתונאים בה התקפלו מאיומם לפרוש מהממשלה. השניים סירבו לענות לשאלות. 
גדעון אלון, כתב הכנסת של ישראל היום ויו"ר תא כתבי הכנסת, אומר בשיחה עם אייס: "קיבלנו החלטה שחייבים לשנות את הנוהג שהיה נהוג עד כה שפוליטיקאים עושים צחוק מהמושג הזה 'מסיבת עיתונאים', וכל אימת שיש להם משהו להודיע לציבור, הם חושבים שהעיתונאים הם על תקן של סטטיסטים. ההודעה הזו נועדה להבהיר להם שמה שהיה עד כה, לא יימשך, ואם הם רוצים לקיים הצהרה, אין בעיה - אבל אם הם אומרים שמדובר במסיבת עיתונאים – אז שיתנו לשאול שאלות, ואם לא נותנים לשאול שאלות, עיתונאים פשוט יקומו ויעזבו את המקום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבוא למטבוליזם רוחני
    דר' בטן 11/2018/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעור ביולוגיה פוליטית: מי אמר שצריך ראש כדי להפליץ?
    סגור
  • 1.
    עיתונאים חשובים יותר מכולם
    חקי חיון 11/2018/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון , עיתונאים הם כלב השמירה של הדמוקרטיה האבסולוטית בעולם כולו והם מעל לחוק כל עיתונאי מלך. עיתונאים יותר חשובים ממנהיגים ומשליטים ומפרלמנטים היות שהאחרונים פאשיסטים הדואגים רק לעצמם ואילו העיתונאים מצילים את העולם ואת החירות החופש הדמוקרטיה
    סגור