תקשורת ומדיה

על רקע המיזוג עם עשר: סכסוך עבודה ברשת 13

המיזוג בעוד כשבועיים, עשוי להוביל לפיטוריהם של כ-100 עובדים. כעת הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה, כאשר בערוץ עשר סכסוך עבודה כזה כבר קיים
אלכסנדר כץ |  1
בניין רשת 13 (צילום מערכת אייס)
ההסתדרות הכריזה היום (יום ב') על סכסוך עבודה ברשת 13 על רקע המיזוג הצפוי של החברה עם ערוץ עשר. ההכרזה על סכסוך העבודה מגיע מכיוון שלדברי ההסתדרות לא הושלם המשא ומתן עם עובדי רשת להסדרת זכויותיהם בעקבות המיזוג.
על פי הצהרות בעלי המניות של 2 הערוצים, הערוץ אמור להתחיל את שידוריו ב-1 בינואר. בהסתדרות אומרים כי עובדי רשת חוששים שהדבר יביא לשינויים מבניים וארגוניים מרחיקי לכת אשר יסכנו את ביטחונם התעסוקתי. הסכסוך נוגע לכ-220 עובדי רשת במגוון תפקידים, בהם טכנאי שידור, עובדי שיווק ומכירות, פרומו, דיגיטל, כספים, מינהל ומזכירות.
עובדי רשת התאגדו בהסתדרות בחודש שעבר. אתמול פנה ועד הפעולה של העובדים להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בערוץ, וזה אושר היום. משמעות הדבר שעובדי רשת יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים כבר בעוד שבועיים – לקראת סוף חודש דצמבר ועוד לפני השקת הערוץ הממוזג.
בהסתדרות דורשים מהנהלת רשת לשמור על זכויות עובדיה ולדון בתנאי העובדים בהליך הארגון מחדש של החברה המשותפת. יצוין כי קיים סכסוך עבודה פתוח גם בקרב עובדי ערוץ עשר ועובדי חדשות עשר. על פי הערכות, המיזוג יוביל לפיטוריהם של כ-100 עובדים לפחות, ועם השליטה של בעלי ערוץ עשר בערוץ הממוזג, נראה שרוב המפוטרים יגיע מרשת.
מוועד הפעולה של עובדי רשת נמסר: "התעוררנו השבוע למציאות שבה המיזוג המתוכנן הפך לעובדה, והחשש לביטחוננו התעסוקתי הפך למוחשי ומידי. בחרנו בהתאגדות מתוך אמונה כי הערבות ההדדית היא נחלת עובדי רשת".
מרשת טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ורשבסקי בושה לך הביתה (ל"ת)
    ורשבסקי יסגור האור 12/2018/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור