תקשורת ומדיה

לקראת המיזוג: עובדי חדשות עשר מאיימים לפנות לביה"ד

ארגון העיתונאים והוועד פנו למנכ"ל החדשות יוכפז בדרישה לקיים דיון דחוף בפגיעה לכאורה בתנאי העסקה ובאפשרות פיטורי עובדים. ברקע: מו"מ להסכם קיבוצי
אלכסנדר כץ |  1
חדשות עשר בשידור מאשקלון (צילום חדשות עשר)
המיזוג בין ערוץ עשר לרשת 13 הולך ומתקרב, אבל עמו גם החששות של העובדים ב-2 גופי השידור הללו, מפני הלא-נודע. לאייס נודע כי ועד עובדי חדשות עשר מאיים לפנות לבית הדין לעבודה ודורש להקפיא באופן מידי את כל המהלכים הקשורים למיזוג וקשורים לעובדים.
במכתב ששלחו אתמול (יום ב') חברי הוועד יחד עם יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, למנכ"ל חדשות עשר, גולן יוכפז, נכתב: "החלטות שלכם בנוגע לפרוגרמינג משפיעות על העובדים, שחלקם עלולים למצוא עצמם מפוטרים ואחרים להתמודד עם שינוי בתנאי העסקתם, ולכן על פי דין קיימת להנהלת החברה חובה לדון עם נציגות העובדים על מהלכים אלו והשלכותיהם על העובדים".
עוד נכתב במכתב כי "מה עוד שלא כל השינויים עוסקים רק בסוגיית הפרוגרמינג - למשל עניין המעבר לרמת החייל (מבית הוורד בגבעתיים - מקום משכנו של ערוץ עשר, למקום מושבה של רשת, שם יתמקם הערוץ הממוזג, א"כ), שגם לו יש השפעות דרמטיות על תנאי ההעסקה של העובדים... במידה שלא יוקפאו המהלכים המשפיעים על תנאי העובדים ויתקיים דיון דחוף בנושא, לא תהיה לנו ברירה אלא לפנות לבית הדין לעבודה".
ניתן להעריך כי בהתייחסות במכתב לשינויים בפרוגרמינג, הכוונה היא בין היתר לתכניות שיגיעו כ"נדוניה" מרשת – כגון 'לפני החדשות' עם אודי סגל. לשינויים אחרים לא צפויה להיות השפעה משמעותית על עבודתם של עובדי חברת החדשות, כמו למשל הורדתה של 'לונדון וקירשנבאום', שבמקומה תעלה לאוויר רצועה חדשה עם אמנון לוי.
אפשר להתייחס למכתב זה גם כחלק מהתנהלות העובדים מול ההנהלה בכל הנוגע למשא ומתן על הסכם קיבוצי, שמתקיים מזה כ-8 חודשים. בעבר כבר נחתם הסכם קיבוצי שכלל בין היתר קרן פנסיה לכלל העובדים, ועוד מספר ימי בחירה, אבל המגעים הנוכחיים מתייחסים להסכם קיבוצי רחב יותר.  
בוועד עובדי חדשות עשר סירבו להגיב לדברים.
מחדשות עשר נמסר: "לא נגיב בכלי התקשורת על עניינים שביננו לבין עובדינו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביזיון שאף אחד לא מעדכן את העובדים!
    לירון 12/2018/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יכול להיות שאנחנו הולכים להיות מפוטרים עוד שבועיים ואף אחד לא מדבר על זה! מגיע לנו לדעת מה קורה ולהיערך בהתאם! הזוי!
    סגור