תקשורת ומדיה

משה אדרי רוכש את ערוץ 24: הרשות ה-2 אישרה את העסקה

עפ"י הערכות, תשלם טלעד שבבעלות חברת האחזקות של אדרי 'יונייטד קינג', בפחות מ-15 מיליון ש' לקשת עבור הערוץ, שבמרוצת השנים הפסיד יותר מ-100 מיליון ש'
אלכסנדר כץ |  7
בתום מספר חודשים של מגעים, ערוץ 24 עושה את דרכו לידיו של איש העסקים משה אדרי. הרשות השנייה אישרה היום (יום א') את העברת השליטה בערוץ מדי קשת לידי טלעד שנמצאת בבעלות חברת האחזקות יונייטד קינג שהקימו האחים ליאון ז"ל ומשה אדרי, ומחזיקה במתחמי סינמה סיטי, כמו גם בחברת הפקות ומערך הפצת סרטים. השלב הבא הוא אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, שלא נראה כי תתנגד למהלך. 
לפני כחודשיים פורסם באייס על המגעים למכירת ערוץ 24 לידי גורם הפעיל בשוק התקשורת המקומי - משה אדרי, שקיים בדיקת נאותות לגבי הערוץ, כדי לעמוד על הפסדיו, הכנסותיו ופוטנציאל הרווח הגלום באחזקה של ערוץ מסוג זה.
ערוץ 24 הוא אחד מ-5 ערוצים ייעודיים שהממשלה תכננה להקים כבר בתחילת שנות ה-2000 (ובפועל קמו ארבעה: המוזיקה, ערוץ 9 דובר הרוסית, ערוץ 20 שבמקור היה מורשת, והלא TV דובר הערבית, א"כ), אבל יופעל מעתה כערוץ מסחרי זעיר ללא מחויבויות תוכן רגולטוריות. 
קשת העמידה את הערוץ על המדף כבר בקיץ האחרון, כשהבינה שאין לו ערך בין מגוון פעילויותיה. הערוץ יועד לשדר מוזיקה בכל שעות שידוריו, אולם לאחר שנרכש ב-2 פעימות על ידי קשת – ב-2009 חלק ממנו, ובהמשך רכשה את כל הבעלות עליו. על פי דוחות קשת משנת 2017 שנחשפו ב-TheMarker, שוויו של הערוץ עומד על כ-20 מיליון שקלים, למרות שקשת רכשה אותו באותן 2 פעימות בכ-40 מיליון שקלים. הערכות כעת גורסות כי המחיר המוסכם בין הצדדים עומד על פחות מ-15 מיליון שקלים. 
במהלך השנים הפסיד הערוץ יותר מ-100 מיליון שקלים, למרות שניסה פעם אחר פעם להעמיד לוח שידורים מושקע, שלא משך מספיק צופים ומפרסמים. כיום הוא בעיקר אכסניה לשידור קליפים ושידורים חוזרים של חברת האם – קשת.
כעת צפוי ערוץ 24 להצטרף למערך הערוצים של טלעד - שבעבר הייתה אחת מ-3 הזכייניות שהרכיבו את ערוץ 2, ובהמשך הפעילה ערוצים נישתיים, כגון ערוץ ההיסטוריה, ערוץ E!, הופ ילדות ישראלית, ו-yes קולנוע ישראלי (בשיתוף עם yes).  
את תגובת טלעד לא ניתן היה להשיג. בקשת אישרו את דבר המכירה. מהמונה על ההגבלים העסקיים נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.
מהרשות השנייה נמסר כי "המועצה בראשותה של יו"ר יוליה שמאלוב ברקוביץ אישרה את הבקשה להעברת אמצעי השליטה בערוץ 24 לידי טלעד ואת בקשתה לקבלת רישיון קבוע בכפוף לאישור הממונה להגבלים עסקיים. המועצה מאחלת הצלחה רבה לערוץ בהמשך דרכו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עסקה טובה לאדרי. מנוף לשינוי מפתחות החלוקה בפדרציה (ל"ת)
    המבחן יבין 01/2019/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ערוץ 24
    עדו 01/2019/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ברור מה התוכניות, אבל אם התכנון לשדר מוסיקה, הגיע הזמן לשלב , קליפים לועזיים ולא רק ישראליים...כך בטוח הערוץ יצליח ויהפוך למעין mtv ישראלי ..ואולי לשלב סרטים שירדו בסמוך מהקולנוע כי הבעלים של הערוץ זה אותן בעלים של סינמה סיטי...בטוח בשילוב זה הערוץ יצליח ...תחשבו איזה פונטיצאל של סרט שרק ירד מהמסך וכבר בערוץ 24 ..
    סגור
  • 4.
    ומה קודם?
    משה 01/2019/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקודם ידאג אדרי לשפץ את השירותים בסינמה סיטי גלילות. המקום דוחה ומגעיל
    סגור
  • 3.
    שטלעד תשתף פעולה עם ערוץ 20
    מאיר 01/2019/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ערוץ 20 יביא להם חדשות והם יביאו לו תוכניות.
    סגור
  • 2.
    2 אחוז רייטינג
    ססה 01/2019/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשעות השיא
    סגור
  • 1.
    NMC יונייטד
    לילי 01/2019/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך זה סביר שגוף שמנהל את חברת התקליטים NMC מקבל את השליטה על ערוץ מוסיקה? ואיך ייתכן שהאייטם הזה אפילו לא מזכיר את NMC????
    סגור
  • זה כבר לא ערוץ מוזיקה
    שחר 01/2019/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוב: "ערוץ 24... יופעל מעתה כערוץ מסחרי זעיר ללא מחויבויות תוכן רגולטוריות."
    סגור