תקשורת ומדיה

השיימינג - והתגובה: גנץ יתבע גולשת שטענה כי הטריד אותה

הבוקר פרסמה גולשת כי הוטרדה מינית לפני עשרות שנים ע"י גנץ בפנימייה בה למדו. בהמשך התגלה פוסט ישן בו טענה כי רק שמעה על מעלליו. הרשת סוערת, אבל שמו של גנץ נפגע
אלכסנדר כץ |  11
בני גנץ (צילום עמותת בלעדיהם)
האם מערכת הבחירות הנוכחית יכולה לרדת עוד יותר לתחתית? נראה שמדי יום השפל רק מעמיק, ואחרי סרטון הקברים של הליכוד מאתמול (יום ד'), הבוקר נשבר שיא עם פוסט שנראה כמו שיימינג נגד אותה אישיות – הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ. לאייס נודע כי גנץ עומד לפעול משפטית נגד נאווה ג'קובס (שמה בפייסבוק הוא נאווהרון ג'קובס, א"כ) שפרסמה פוסט נגדו, ועשוי לתבוע אותה תביעת לשון הרע, לאחר שהפוסט הפך לוויראלי וזכה לשיתופים רבים.
ג'קובס, המתגוררת בניו יורק לכאורה, כתבה על המקרה שקרה לכאורה בהיותה נערה תמימה בת 14: "זה קרה יום אחד ברפת... בני גנץ הגיח לעברי והיה לו מבט מפחיד נורא. הוא היה גבר מגודל מהבוגרים שבכפר. הוא התקרב מולי במבט מבהיל, פתח את מכנסיו וחשף את איבר מינו כלפי בצורה שהרגשתי שאני בסכנה. קפאתי על מקומי וגם אם הייתי רוצה לברוח הוא חסם לי את הדרך. הוא עמד וצחק והיה לו מבט מבהיל כמו לחיה טורפת. היה לי מזל שחבר שלו הופיע ומשך אותו ממני. אני נשארתי ברפת המומה, בוכה ומושפלת".
לדבריה, "שנים רבות זכרתי את העיניים המפחידות, מזרות האימה כשהביט בי ואחז מולי את אברו הזקור. הוא הרס לי את החיים. זה היה המפגש הראשון שלי עם מיניות והוא התנהג כסוטה. אין יום שאני לא שוכחת את העינים המפחידות שלו. איבדתי את האמון בגברים. בני גנץ הרס לי את החיים. לפני חודש חבר שלמד איתי בכפר סיפר לי שאמו ואחותו באו לבקר אותו ובני גנץ בא לידם והתפשט מול אחותו בת השבע והוציא את איבר מינו. גם הוא לא יכול לשכוח את המקרה הזה. בשבועות האחרונים אני רואה את בני גנץ בתקשורת וכל המקרה חזר בתוכי מהתחלה כאילו זה קרה רק אתמול. כולם רואים את בני גנץ האיש והמפקד ואני רואה את בני גנץ הסוטה שלא חמל על ילדה קטנה ומבועתת והרס לה את החיים".
 
הפרופיל של ג'קובס נראה אמיתי, ולא פיקטיבי. אולם במהלך הגלישה בו התגלה פוסט אחר שלה מסוף דצמבר בו כתבה: "אם יש פה בנות מהכפר הירוק, שבני גנץ היה מתפשט ומראה להן את ה... זה הזמן לדבר!!! פדופיל, הוא לא מלאך והוא עשה דברים מחליאים בכפר הירוק בתור נער". אחד הגולשים שאל אותה אם היא למדה איתו, ואז ג'קובס ענתה: "למדתי בכפר הירוק ושמעתי סיפורים! הוא יותר גדול ממני בהרבה".
בפועל נראה כי הפוסט מהבוקר על כך שהוטרדה מינית, זוכה לטוויסט והופך לסיפור עליו שמעה ג'קובס, אבל לא חוותה אותו בפועל. ניסיון למצוא את הגיל שלה לא הצליח, אולם גנץ הוא בן 59, כך שכדי שהשניים ילמדו יחדיו באותו מוסד, היא צריכה להיות מבוגרת מגיל 56. בווידאו שהעלתה לפני כחודש בו צילמה את חברותיה מתקופת 'הכפר הירוק', נראית גם הזמרת עינת שרוף, שעל פי ויקיפדיה היא ילידת 1962. מה שאומר שככל הנראה גילה של ג'קובס הוא 57 בערך, בדומה לזו של שרוף.
בנוסף, ג'קובס פרסמה אתמול פוסט שמבטיח "פצצה": "מחר בבוקר ב-11 שעון ישראל אני מעלה פוסט שעומד לעשות מהפכה. אנשי הימין אני צריכה אתכם איתי, בתקופה הקשה הזאת". פוסט זה נמחק בנתיים, אבל גולשים טוענים כי הוא מצביע על כוונות פוליטיות של אותה גברת.
פנינו לאותה גב' ג'קובס באמצעות תוכנת השיחות של פייסבוק עם סדרת שאלות, אולם תגובתה לא התקבלה. גם תגובה רשמית מאנשי קמפיין גנץ לא התקבלה. בליכוד אומרים כי  הליכוד אינו קשור לפרסום המדובר על בני גנץ ברשתות החברתיות". 
 
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ביבי בגד בי עם גויה בריטית בשם פלייר (ל"ת)
    מיקי הרן 03/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ביבי בגד בי עם דיילת בשם שרה (ל"ת)
    פלייר קייטס 03/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ביבי צילם איתי קלטת (ל"ת)
    רות בר 03/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    משיטוט בפייסבוק שלה מחוברת חזק לליכוד ולפוליטיקה
    ניר 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    80 אחוז מהפוסטים שלה פוליטיים. מעריצה שרופה של ביבי. שונאת שמאלנים ואשכנזים. ימנית קיצונית גזענית ויש לה חברים פעילים בכירים בליכוד שמגיבים לה ומגיבה להם, למשל אלי ויהודה זעפרני, אחד מהם עלה השבוע לביבי TV כאזרח מן הישוב תושב קריית שמונה ושכח לציין שהוא 28 שנים לא תושב קריית שמונה, ובכיר בתחום התיירות ועסקן בכיר בליכוד כמו אחיו. מכפישה בכל הזדמנות את מי שהוא לא ביבי, או מאיים עליו מתוך הימין כולל הליכוד. מבושל ודי בטוח כמו הקברים מי עמד מאחורי זה.
    סגור
  • 6.
    בני גנץ
    אחת שנמאס לה 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש בעייה למצוא מישהי שתפברק סיפור, היכן היית עד כה מגיל 14 עד היום? גנץ התמנה גם לרמטכ"ל מוכשר, מדוע לא התלוננת אז? זה שקוף מדי, מתאים לקמפיין השיקרי של ביבי, לשלוף סיפור על גנץ, כשהוא מהווה כבר איום על מעמדו.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    כיסוי הולם
    ציחור 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה סערה בצלוחית מים. אלא אם כן יהיו מתלוננות נוספות
    סגור
  • 4.
    תסתכלו בתגובות לפוסט המקורי, הבחורה הזוייה וזה שקר ברור
    ע 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איפה האחריות העיתונאית להציג את הראיות לכך שזה שקר מוחלט? רק תסתכלו בתגובות לפוסט המקורי בפייסבוק
    סגור
  • 3.
    נשאר רומני קטן ועלוב (ל"ת)
    ציפה ק 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 2.
    הציבור חייב לקבל תשובות
    צריך לחקור 02/2019/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא רוצים ליפול כמו שנפלנו עם נשיא המדינה. אם יש לנו עסק עם סוטה וזנאי חייבים לגלות לציבור
    סגור
  • יש! עובדי ערוץ 20 מגיבים גם בפוסטים לא על ערוץ 20! (ל"ת)
    נועם 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    ביבי בגד בי בתחילת הנשואים
    שרה 02/2019/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רץ לספר בטלויזיה
    סגור