תקשורת ומדיה

צלם תובע את וואלה: מציגה תמונות שלי ללא תשלום וקרדיט

במשך שנים עשו לכאורה בוואלה שימוש בתמונות שצילם שמואל רחמני, בלי אישור ובחלק מהמקרים ללא מתן קרדיט. לאחר התנהלות מול האתר, תובע כעת הצלם 200 אלף ש'
אלכסנדר כץ |  3
בית וואלה (צילום אלכסנדר כץ)
הצלם הוותיק שמואל רחמני תובע 200 אלף שקלים מאתר וואלה, בעקבות שימוש חוזר ונשנה בתמונות שלו ללא אישורו וללא שקיבל על כך תשלום. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בהרצליה על ידי עורכי הדין אריאל דובינסקי וליאור בן ארי.
רחמני משמש כצלם עיתונות וחדשות מזה יותר מ-40 שנה. בכתב התביעה כתוב כי "להפתעתו, גילה התובע כי הנתבעת עשתה שימוש בצילומים שצילם, במסגרת כתבות שונות שפורסמו באתר האינטרנט שלה, וכל זאת מבלי לקבל רשות מהתובע, מבלי לרכוש רישיון שימוש בצילומים ומבלי לאזכר את שמו כיוצר".
פרקליטיו של רחמני מציינים 4 תמונות בהן עשו בוואלה שימוש, בין היתר תמונה מוכרת של הבמאי אבי נשר עם השחקנים גידי גוב וענת עצמון שצולמה ב-1978, ותמונה של מאמן הכדורסל האגדי רלף קליין ז"ל. לגבי התמונה של נשר, גוב ועצמון, גילה זאת רחמני באפריל 2015, כשלתמונה מוצמד קרדיט של צלם אחר - יוני המנחם, וכשעוברים עם עכבר על התמונה – תמונה של הצלם צחי אוסטרובסקי. רחמני פנה לוואלה, והצדדים הגיעו להסכמות. ואולם בהמשך עשו בוואלה שימוש בתמונה זאת והפרו שוב – לכאורה – את זכויותיו של התלם.
לגבי תמונה אחרת נעשו 5 שימושים בה, ובשורת הקרדיט הופיע "יח"צ", בלי שמו של הצלם. לגבי תמונתו של רלף קליין, בוואלה טענו בפני רחמני כי זו נלקחה מאתר היורוליג, שם לא ניתן לו קרדיט.
עו"ד אריאל דובינסקי, מתמחה בדיני קניין רוחני ומייצג את רחמני, מסר: "ניתן היה לצפות מגוף תקשורת מוביל שזכות היוצרים היא לחם חוקו שינהג בכבוד בצלם ויסדיר כדין את השימוש בתמונות. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט ישים קץ למעשי ההפרה וישית את מלוא הפיצוי הסטטוטורי על האתר".
מוואלה טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חבל שרק 200 אלף. לחסל את השמאלנים בכיס (ל"ת)
    חבל 03/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    נו באמת
    רוני 03/2019/01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תגיע איתם להסדר במקום לנסות לחלוב כסף. על ארבע תמונות 200 אלף שקל תביעה. בדיחה
    סגור
  • 1.
    מאקור בוואלה
    ביביהו 02/2019/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וואלה נתבעים לאחרונה על ימין ושמאל. בקרוב הם בטח יעלו חומת תשלום שיהיה להם איך לשלם לעיתונאי דמה שלהם שהפכו ליחצנים.
    סגור