תקשורת ומדיה

התגעגענו אז באנו: שידורי התעמולה חוזרים. ואם תהיה אזעקה?

פעם הם היו הדבר הכי מסעיר בבחירות, אבל היום - בעידן הרשתות, תשדירי התעמולה בטלוויזיה וברדיו משודרים רק כי החוק מחייב. היום הם יתחילו, עם התייחסות למתיחות הביטחונית
אלכסנדר כץ | 
משה דואק בתשדיר הבחירות המיתולוגי של מפלגת תרשיש בבחירות 1988 (צילום מסך)
ישראל מחכה לרבין, רק הליכוד יכול, נוער נוער נוער של משה דואק, ועלה ירוק או עלה לניידת: למרות שקרנם ירד עד מאד בשנים האחרונות בשל הרשתות החברתיות, אבל החוק עדיין מחייב את ערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו לשדרם - והחל מהערב (יום ג') תשדירי התעמולה של המפלגות השונות ישודרו בטלוויזיה, ולראשונה גם יכללו את הערוצים הייעודיים שהפיקוח עליהם עבר לפני כשנה וחצי לידי הרשות השנייה. השידורים יסתיימו ביום שני 8 באפריל, יום לפני הבחירות לכנסת. כמו כן, בשל האירועים הביטחוניים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פרסם אמש הנחיות מיוחדות.
סבב השידורים יכלול את כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 20, ערוץ 9 וערוץ 24, כמו גם 2 הערוצים דוברי הערבית מכאן 33 (של תאגיד השידור כאן) והלא TV. סבב השידורים יכללו גם תחנות הרדיו – כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן דובר בערבית, ורדיו רקע – בשידוריו ברוסית ובאמהרית. השידורים החלו כבר הבוקר. תחנות הרדיו האזוריות פטורות מתשדירי התעמולה.
מקבץ התשדירים הראשון יתחיל הערב בכאן 11 – בשעה 18:00, אחריו בערוץ 9 בשעה 19:00, בערוץ 24 ב-21:00, בערוץ 20 ב-22:00, ובערוצים המסחריים – בקשת 12 ברוב הימים ב-23:00 ויומיים בשבוע ב-23:30, ואילו ברשת 13 - ברוב הימים ב-23:30, ויומיים בשבוע ב-23:00. המטרה הייתה כמה שפחות לפגוע בשידורי הפריים-טיים של הערוצים המסחריים, כדי להימנע מפגיעה במקבצי הפרסומות שלהם.
אגב, קשת ורשת ישדרו גם תעמולה בשפה הערבית, במסגרת המחויבות שלהם לשידורים בערבית. שידורים אלה יהיו בימים ראשון עד חמישי ב-14:30 וב-15:00, בהתאמה.
זמן השידור לכל מפלגה כולל זמן בסיס של 7 דקות פרסום בטלוויזיה ו-15 דקות פרסום ברדיו. בנוסף תקבל כל מפלגה בעלת נציגות בכנסת היוצאת, זמן נוסף לפי מספר המנדטים שלה – 2 דקות בטלוויזיה ו-4 דקות ברדיו על כל חבר כנסת מכהן.


בעקבות המתיחות הביטחונית – ירי הטיל לעבר השרון ויום הקרב ברצועת עזה ובעוטף, פרסם אמש יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר, הנחיות לגבי עדכונים על אירועים ביטחוניים במהלך שידור רצועת תשדירי תעמולה בכאן רשת ב' הבוקר. תאגיד כאן פנה לוועדת הבחירות וביקש לאפשר לו לשדר הבוקר מהשעה 6:00 עדכון על האירועים הביטחוניים שהתרחשו בלילה ומתרחשים בבוקר, ולשדר את שידורי תעמולת הבחירות רק כאשר ניתן יהיה לחזור לשגרת שידורים, ולאפשר להפסיק את שידורי התעמולה ברדיו או בטלוויזיה ככל שיידרש לדווח לציבור על אירועים דחופים הנוגעים למצב הביטחוני.
"אני קובע", כתב השופט מלצר, כי "תאגיד השידור הישראלי יהיה רשאי לשדר מחר (היום, יום ג', א"כ) עדכון בדבר האירועים הביטחוניים שיתרחשו בלילה או בבוקר, ככל שיתרחשו, ובלבד ששידור התעמולה יחל לא יאוחר מהשעה 6:30. ככל שבמהלך שידורי התעמולה, ברדיו או בטלוויזיה, בכל אחד מערוצי השידור, יהיה הכרח לעדכן את הציבור בדבר התרחשויות ביטחוניות, לפי שיקול דעת העורך הראשי של כל אחד מערוצי השידור, ניתן יהיה להפסיק את שידורי התעמולה לצורך העדכון הנ"ל, לפרק הזמן המזערי המתחייב לשם כך. החלטת העורך הראשי תהיה מנומקת, ותועבר לממונה על שידורי תעמולה בוועדת הבחירות המרכזית בכתב, בסמוך לאחר קבלתה. מיד לאחר סיום העדכון הנ"ל, ישוב ערוץ השידור לשדר את שידורי התעמולה, עד סיום רצועת השידור של אותו היום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה