מדיה

בעקבות ראיון עם תושבת עזה: כ-20 תלונות נגד טלי מורנו

מורנו ראיינה אמש את חנאן ח'שאן, ולדברי הצופים שהגישו כ-20 תלונות לרשות ה-2, לא מגישת חדשות 13 לא עמתה את המרואיינת על טענותיה השקריות לכאורה
אלכסנדר כץ |  38
טלי מורנו מורנו מראיינת תושבת עזה, במהלך השידורים המיוחדים (צילום חדשות 13)
לפחות 20 תלונות התקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, בעקבות ראיון שקיימה טלי מורנו אתמול (יום א') במהדורה המרכזית של חדשות 13 עם תושבת עזה חנאן ח'שאן. הרשות השנייה פנתה לחברת חדשות 13.
בין היתר דיברה ח'שאן על הלילה שעברו ותחושות הציבור, וציינה כי בהפגזות נהרגו ילדה ואמה ההרה ביום שבת. לגבי מותן של האם והבת, הדעות חלוקות. הפלסטינאים טוענים כי הן נהרגו מירי צה"ל, בעוד שצה"ל, לאחר תחקיר שביצע, מתעקש כי מדובר באירוע פנימי. דובר צה,ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, צייץ כי "יש יותר ויותר אינדיקציות מרצועת עזה שמטילות ספק באמיתות הודעת משרד הבריאות של חמאס אודות נסיבות מותן... על פי הסימנים, מותן נגרם מפעילות טרור על ידי מחבלים פלסטינים ולא מתקיפה ישראלית".
הצופים שפנו לנציב התלונות ברשות השנייה, דוד רגב, זעמו על בתלונות על הבמה שניתנה לאותה תושבת עזה, שהאשימה את ישראל בהרג אזרחים, ובכך שמורנו הייתה רכה מדי במהלך הראיון עם אותה ח'שאן, ולא עימתה אותה בנוגע להאשמה על מות האם ובתה.  
באחת התלונות נכתב כי "טלי מורנו מראיינת תושבת הרצועה ונותנת לה לחזור שוב ושוב על השקרים שצהל תוקף אזורים אזרחיים. כיוון שהתקציב שלכם מאזרחי ישראל מוטב שתעמדו לצדנו לפחות כאשר אנו מופגזים". בתלונה אחרת צוין: "אז בראיון הבא מראיינים באופן חד צדדי תומכת טרור. היא שוב ושוב ושוב חוזרת על עלילות הדם. ישראל הורסת מבנים אזרחים. ישראל הורגת אזרחים. ישראל הורגת אמא ובת תינוקת, הכל שקר. המראיינת מילה לא קוטעת אותה. מילה לא. ההיפך מקשיבה לה באמפטיה. מילה לא תוקפת אותה. מילה לא. מילה לא מזכירה מה עובר על ישראל ולבסוף מאחלת לה רק טוב. השדרנית הזאת חייבת לעוף נקודה. אל ג'זירה יותר אובייקטיבי ממנה".
מהרשות השנייה אישרו כי התקבלו מספר תלונות בנושא והדבר נבדק. ונעשתה פנייה לחדשות 13. מחדשות 13 טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(38):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    תקשורת ישראלית
    נילי 21/05/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל גיזירה עדיפה....
    סגור
  • 28.
    מצד אחד מנסים להרוג פלסטינים, ואז כשמצילחים מכחישים?
    תרגיעו 19/05/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה חשבתם שצהל יורה פרחים?
    סגור
  • חבל שלא מצליחים להרוג יותר (ל"ת)
    בא ברגוע 20/05/2019 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ערוץ מיותר, שייסגר בקרוב. כל השמאלנים - לרחוב! (ל"ת)
    אא 16/05/2019 07:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    החוצה מורנו.
    נו 15/05/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להעיף את טלי מורנו ואת הבמאי. מתייפייפת ומתרפסת.
    סגור
  • 25.
    לעולם לא מראיינים תושבי עזה.מה הרגשתם
    א.א .חיפה 15/05/2019 15:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שאנשים נהרגים מהרקטות ככה סתם טילים מעזה.די נמאס מהם. תושהי עןטף עזה סובלים מטילים ו ןמרקטות ובלוני גז.שורפים כל חלקנ טובה. מדוע מה דמתם על זה. לא שואלת על הרג אם ובתה.האם לא מאשימים עת החמאס. לדעתי העם עזתי ען מאחורי החמאס.לא המו שיצלינו בחדשות מעבירים לנו לציבור זנם נגד החמאס. מנש לר כך .אנחמו סתם מרחמים עליהם.הגיע הזמן לדואג לציבור בעןטף כזה. הגיעה בזמן לדאוג לשלומם של הילדים די לדאוג להם. הם חא מפגינים יש חלק יגידו צפחדים. חארטה.
    סגור
  • 24.
    המהדורה פח אשפה נקודה
    חדשות 13 פח 10/05/2019 00:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הצופים מצביעים בשלט
    סגור
  • 23.
    האם והבת נהרגו מ"טרור פנימי"???שקר במצח נחושה.צהל חושב
    א.ב. 09/05/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שכולנו מטומטמים?ידוע שהשמאלנים אינטליגנטים.
    סגור
  • 22.
    אתה פשוט ביזיון. (אני מקוה שזו מכונה שעונה ולא איש) (ל"ת)
    אנונימי 07/05/2019 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    טעות
    בן 07/05/2019 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה לתת במה לאוייב? הגברת היא אוייבת שלנו. לא צריך לתת לה במה כי גם ככה הכל שקרים. וכי מה חשבתם? שהיא תדבר אמת? הרי במקרה הזה יהרגו אותה שם.
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    היא לא יודעת ערבית, ומפה הכל מתחיל ונגמר.
    סמדר 07/05/2019 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מורנו ניהלה את הראיון בערבית עילגת ורצוצה, ו אם ראיון כזה היה מתנהל ברמה כזו ירודה בשפה האנגלית, לא היו נותנים לו לעלות לאויר. אבל כשמדובר בשפה הערבית, שרוב הישראלים לא יודעים אותה, מותר לחרטט ולהרגיש שהרשמת את הקהל. העובדה שהיא לא עימתה את המרואיינת עם העובדות, רק מעידה שהיא לא הבינה את התשובות שלה, והסתפקה בשאלות לאקוניות שהוכנו מראש.
    סגור
  • טלי מורנו היא מגישה
    blond101209 07/05/2019 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מחליפה ספק אם היא עיתונאית היא לא העפרון המחודד בקלמר צריך להתחשב בזה וללמד אותה לפני שנותנים לה במה וכבר מתקיפים אותה היא עשתה מבחינתה את המיטב. אני לא יודע ערבית כדי לדעת אם הערבית שלה עילגת.
    סגור
  • עם ערבית עילגת משיגים רק זעם בישראל וצחקוקים בעזה
    סמדר 08/05/2019 15:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טלי מורנו היא מגישה מנוסה, והיא בתחום כמה שנים טובות,כך שהטיעון שלך אינו נכון. לגבי הערבית: אף שפה בעולם לא אמורה להיות שדה ניסויים של התקשורת, ואף עיתונאי שמכבד את עצמו לא אמור לנהל ראיון בשפה שהוא אינו בקיא בה. הנחת היסוד היתה, שמרבית הישראלים לא יודעים ערבית, ושהיא תראה מרשים על המסך כמי שיודעת עוד שפה; אבל כיוון שהיא לא עימתה את המרואיינת העזתית עם העובדות מפאת חוסר הידע שלה בשפה, היא הצליחה לעורר מחאה בקרב ישראלים רבים. ואתה יודע מה? בתור אחת שכן יודעת ערבית, אני בטוחה שגם בני דודינו בעזה ובכל העולם הערבי ציחקקו לשמע הערבית העילגת שלה. אז יש לנו זעם מפה, וצחקוקים משם - מה בדיוק היא רצתה להשיג בראיון הזה? לא ברור.
    סגור
  • 19.
    ישר שיקרה
    בני 07/05/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק ביבי דובר אמת . עד 70 אחוז מההרוגים בפעולות צהל בעזה בעשור האחרון הם לא מעורבים , נתונים שצהל מאשר .
    סגור
  • 18.
    נמאס מהפמינאציות השמאלניות ששונאות את עם ישראל ויעשו
    ישראלי 07/05/2019 09:23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכל לפורר אותנו מבפנים. פמינאציות הן הסרטן של החברה
    סגור
  • 17.
    מרוקאים-קופים שחורים שהורסים את ישראל (ל"ת)
    מיסים 07/05/2019 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אולי
    אבי 13/05/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט אנחנו המזרחים נהייה רוב. סע לברלין
    סגור
  • 16.
    20 המתקשרים הם ערבים מסריחים בעצמם-ממרוקו
    אתר 07/05/2019 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מרוקאים הם כושונים שחורים. קופי אדם
    סגור
  • איך נותנים
    blond101209 07/05/2019 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתגובה מהסוג שלך לעלות. אתה מהשבט הלבן?
    סגור
  • 15.
    לא הבנתי
    יאיר קרן 07/05/2019 00:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חיל האויר לא פוגע במבנים אזרחיים? לא נהרגו אזרחים פלשתיניים? במלחמה כמו במלחמה ואין לי בעיה עם הבתים שנהרסו או עם מי שנפגע בצד השני. אבל מה רוצים מטלי מורנו?
    סגור
  • 14.
    נבלה סרוחה, מה פתאום לתת לה במה אצלנו. וזה שהם יורים לל
    אשקלוני 06/05/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    וזה שהם יורים עלינו לכל הכיוונים מבלי להבחין בכלום. זה בסדר????
    סגור
  • 13.
    צריך לדעת ערבית כדי לעשות ראיון מקצועי בערבית
    יהודית 06/05/2019 20:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    פיספסתם.הבעיה אינה שלא עימתה או לא קטעה את המרואיינת .לפי רמת הערבית שהפגינה בשאלות ,היא לא הבינה את רוב התשובות.וקראה שאלות שהוכנו מראש .מסקנה :לא מקיימים ראיון בשםה שאינכם יודעים אותה ממש.על יהודים שאינם יודעים ערבית עשתה רושם.בקרב ערבים עוררה גיחוך.
    סגור
  • 12.
    לא הבינה תשובותיה של המרואיינת בערבית.
    יהודית 06/05/2019 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שאינו יודע ערבית התרשם מהשאלות בערבית.אבל נעשו טעויות לא מעטות.כך שלא נראה שהבינה את תשובות המרואיינת בערבית.השאלות היו כתובות מראש בלי קשר למה שהמרואיינת תאמר.לכן לא יכלה לעמת אותה עם העובדות.
    סגור
  • 11.
    גדלה בעכו יש מצב לאבא ערבי (ל"ת)
    אחוק 06/05/2019 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • חחחחח (ל"ת)
    אאא 06/05/2019 23:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    אמצעי התקשורת בישראל לא משרתים את האזרח הישראלי
    ב 06/05/2019 18:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מזמן הפסקתי לצפות בהם אין בהם שום עניין יש להם הרבה פייק ניוז לרוב אני מוצאת הרבה ידיעות ברשת שלא מפורסמות כלל תמיד התקשורת תהיה בעד האויב זה פשוט מביש לכן החלטתי לא לצפות בהם כלל עדיף לצפות בערוץ 20 לקרוא ברוטר באינטרנט מאשר להאמין לשקרים של התקשורת
    סגור
  • 9.
    פייק ניוז כרגיל
    טובי 06/05/2019 16:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כל התשקורת חוץ מערוץ 20 היא שמאלנית ומגמתית!! האם זה חדש??
    סגור
  • 8.
    לסגור את תאגיד השידור
    חי 06/05/2019 15:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הואיל והתאגיד על כל ערוציו אינו מייצג את האזרח הסביר והרגיל ואינו מייצג מדיניות פרו ישראלית. ניתן בהחלט לחסוך את עלות אחזקתו וקיומו ע"י סגירתו לאלתר. הכסף הנחסך יופנה למערכת הבריאות ולמערכת החינוך והרווחה . יאופשר לערוצים מסחריים ל תמודד על הפעלת תחנות שידור בהתאם לתקנון מחמיר האוסר פגיעה בבטחון המדינה ומתן זמן שידור קבוע לענייני ניהול המדינה . ובא לציון גואל
    סגור
  • חדשות 13 זה לא התאגיד, טמבל (ל"ת)
    שדג 06/05/2019 18:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    בושה פשוט אובדן דרך וזילזול בצופים ובעם.
    עופר 06/05/2019 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חבורת שמאלנים השתלטו על המסך....בושה אובדן דרך וזילזול בנו הצופים. קוטלר ועכשיו זאת....אני נגעל מהן.
    סגור
  • 6.
    תסנין תממת פוגע במוח לא מספיק בלונד (ל"ת)
    שרי 06/05/2019 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    מורנו היא בושה צריך למחוק את הערוץ הזה שהיא משדרת (ל"ת)
    חלורעה 06/05/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 4.
    גדלה איתנו בעכו...מא אתם מצפים (ל"ת)
    סעיד 06/05/2019 14:37
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    טלי מורני סתומה כזאת לא נראתה מעולם על המסך
    כישלון 06/05/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מי שמנסה להראות יוצא טיפש ואת טיפשה ובלתי נסבלת . התפקיד שלך מוגדר לקורא מהטלפרינטר בלבד ולא לשאול שאלות טיפשיות.
    סגור
  • 2.
    ואיך התלונות הגיעו אליך אלכס?
    אני 06/05/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וחמומי מוח שטוענים ש"התקציב שלכם מאזרחי ישראל" לא ראויים לתגובה בכלל. טלויזיה מסחרית ממומנת ממפרסמים, לא מאזרחים.
    סגור
  • תגובה למספר 2
    טובי 06/05/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הערוץ גם מקבל כספי מיסים
    סגור
  • מאיפה אתה יודע? יא קוף מרוקאי (ל"ת)
    מיסים 07/05/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בואו נקבע קריטריון שאם
    עין 06/05/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בואו נקבע קריטריון שאם כותב התלונה לא מסוגל להבדיל בין שידור ציבורי למסחרי אז לא מתייחס לתלונה שלו ברצינות.
    סגור