תקשורת ומדיה

מכירת חיסול: חבילות הפרסום של האירוויזיון צנחו ל-200 אלף ש'

מספר חבילות החסויות לכאן 11 עומד על כ-15, אבל גורמים אומרים כי נמכרו לכל היותר 2 חבילות עד כה. בטרגט לא יפצלו את החבילות למכירות חסויות בודדות
משה בנימין |  2
אירוויזיון (צילום צילום מסך כאן)
מכירת חבילות הפרסום (חסויות) לאירוע האירוויזיון שייערך בישראל הגיעה לישורת האחרונה לאחר 4 חודשים, ללא הצלחה יתרה, וכעת זכיינית הפרסום של תאגיד השידור כאן - חברת  טרגט ספיריט  מורידה את המחיר לחצי ממחירו המקורי. אם בתחילה הוא עמד על 400 אלף שקלים, כעת המחיר שהוצע למפרסמים הוא 200 אלף שקלים בלבד.
למרות הצפי לרייטינג גבוה בכאן 11, המפרסמים בישראל לא עטו על חבילות הפרסום שהוצעו להם במחיר שעל פי בכיר בשוק המדיה "תומחר גבוה מדי". מספר חבילות הפרסום שהוצעו למכירה עומד על 15-20 בלבד ולמרות ההיצע הנמוך, בשוק המדיה אומרים לאייס שרק "חבילה אחת או שתיים נמכרו עד כה". אותו גורם בכיר אמר כי "המחיר הריאלי לחבילת פרסום של חסויות באירוויזיון לא היה צריך לעבור את ה-150 אלף שקל ובהתאם גם המלצתי ללקוחותיי". דהיינו, לשיטתו, גם בתמחור של 200 אלף שקל, מחיר החבילה עדיין רווחי עבור התאגיד.
חבילת הפרסום שכולל חסויות בלבד מתפרשת על פני כל אירועי האירוויזיון, לרבות 2 משדרי חצאי הגמר, ומשדר הגמר במוצ"ש הבא, ובונוסים נוספים במשדר. כל החבילות מוצעות למפרסמים באותו המחיר ובטרגט לא מוכרים וגם לא מתכוונים למכור את מלאי החסויות באופן בודד אלא בחבילות סגורות בלבד, כך על פי בדיקת אייס. המחיר שעומד כעת על 200 אלף שקלים מהווה ירידה שנייה שכבר הועמד לאחרונה על 250 אלף שקלים.
גורם נוסף בשוק המדיה אמר לאייס כי "בימים האחרונים הורגש שהיה בטרגט ספיריט לחץ למכור". בנוסף, גורמים בענף הפרסום אמרו כי המחיר המקורי של חבילת הפרסום, שעמד על כ-400 אלף שקלים לא נקבע רק על ידי טרגט ספיריט אלא נעשה בהתערבות של תאגיד השידור כאן. בתגובה אומרים בכאן כי "מחירי הפרסום בעבר ובהווה נקבעים על ידי טרגט ספירט, האחראים על מכירות החסויות מטעם התאגיד".
כעת, 8 ימים לפני חצי הגמר הראשון, כשטרגט ספיריט היא זו ש"ממצמצת ראשונה" נותר לראות כיצד יגיבו המפרסמים. תסריט אפשרי הוא תגובה אדישה ומתוכננת לירידה במחיר, כך שזכיינית הפרסום של התאגיד תמצא את עצמה עם הגב לקיר ותלחץ ככל שיחלפו הימים ולבסוף תבצע עוד קיצוץ במחיר בלית ברירה.
גמר האירוויזיון של השנה שעברה, בו ניצחה נטע ברזילי עם השיר TOY, היה אחד המשדרים הנצפים ביותר בטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות. הגמר שהחל ב-22:00 בכאן 11 ונמשך עד לאחר 3:00 לפנות בוקר (המדידה מתייחסת עד לשעה 2:00 בבוקר, מ"ב) רשם 35% בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, עם 1.05 מיליון צופים במגזר הכללי.
בזמן השיר של ברזילי, צפו במשדר 47.9% ו-1.477 מיליון איש. בזמן הכרזה על הניצחון הרייטינג עמד על 35% - נתון מטורף לשעה 1:45 בלילה. מספר הצופים שנחשף למשדר האירוויזיון בכאן 11 עמד על 1.992 מיליון איש. נתח הצפייה עמד על 59.4%.
בטרגט ספיריט סירבו להגיב לידיעה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סירבו להגיב לידיעה שהם עצמם כתבו חחח (ל"ת)
    יובל 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין ברכה בחילול שבת (ל"ת)
    אלמוג 05/2019/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור