מדיה

לאחר שהושעה בשל ראיון רדיו: אבי אשכנזי עוזב את וואלה

כתב הפלילים אמר ל-103FM כי העביר למערכת את נתוני ההרשעות של סלומון טקה שנהרג מירי שוטר, אולם בוואלה בחרו לא לפרסם זאת. גורמים: זה היה הקש ששבר את גב הגמל
אלכסנדר כץ |  35
אבי אשכנזי (צילום אודי פורטל, עבור אגודת העיתונאים בתל אביב)
כתב הפלילים של וואלה, אבי אשכנזי, סיים את עבודתו באתר, שבועיים לאחר שהושעה. אשכנזי הוצא לתקופת השעיה ביום ראשון לפני שבועיים לאחר שאמר בשידור רדיו ב-103FM כי העביר למערכת את נתוני ההרשעות של סלומון טקה שנהרג מירי שוטר, אולם במערכת בחרו לא לפרסם זאת מטעמם הם.
אשכנזי הגיע לוואלה לפני כ-5 שנים, לאחר יותר מ-20 שנה במעריב. בין חשיפותיו - קלטות שרה נתניהו ("פ-ס-י-כ-ו-ל-ו-ג-י-ת"). ב-7 ביולי עלה לשידור בתכניתו של ינון מגל ברדיו 103FM, וסיפר למגל ורון קופמן על 14 תיקים שקיימים נגד טקה, הצעיר יוצא העדה האתיופית שנהרג מירי שוטר, דבר שהצית מהומות גדולות ברחבי הארץ.
כשנשאל על ידי מגל מדוע באייטמים שלו בוואלה לא נכתב כי לטקה היה עבר פלילי. על כך ענה אשכנזי: "העברתי למערכת את הרזומה הפלילי של סלומון טקה ז"ל, שהיו לו 14 תיקי חקירה על אלימות וסמים", וכי הם לא פורסמו "משיקולי מערכת".

 
במשרד המשפטים הכחישו את הפרטים, ובהמשך פורסם כי עברו של טקה בן ה-19 אמנם אינו נקי, אך הוא אינו עבריין כבד: הוא הורשע פעם אחת בלבד ב"סיוע למעשה גניבה", ו-2 תיקים נוספים עדיין בשלבי דיון.
מעבר לאי-הדיוק לגבי עברו של טקה, גורמים במערכת מספרים כי בצמרת האתר מאד לא אהבו את הדברים שאמר אשכנזי למגל וקופמן. בדסק החדשות מספרים כי לאורך תקופה ארוכה היו חיכוכים בין אשכנזי לצוות העורכים וההפקה, וההשערה היא כי "פרשת טקה" הייתה הקש ששבר את גב הגמל.

אשכנזי הושעה כאמור ביום ראשון לפני שבועיים. ביום שלישי שעבר התקיים שימוע בעניינו, והיום הוחלט על סיום עבודתו באתר. 
אבי אשכנזי סירב להגיב. תגובת וואלה לא נמסרה.
תגובות לכתבה(35):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    עיתונאי בן טיפוחי המשטרע הוא לבטח לא אמין
    חיים 23/09/2019 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עיתונאי בן טיפוחי המשטרע הוא לבטח לא אמין
    סגור
  • 25.
    אני אבא של טקה
    אבא של טקה 14/08/2019 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 5
    טקה היה מורשע 14 פעמים. מה מצפים ? עדת אתיופים מרשעת שהרסה את המדינה.
    סגור
  • להישתמש בכותרת כזו למשוך קוראים- דוחה
    תמר 15/08/2019 21:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאחלת לך שאלוהים יראה לך בעולם הזה מה זה להיות אבא של סלמון טקה, מאחלת לך שאלוהים יגשים את משאלתך ותהיה "אבא של סלמון טקה" אמן!!! פשוט דוחה!!!
    סגור
  • 24.
    איש דוחה, (ל"ת)
    אלמוני 14/08/2019 02:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    כתב טוב- איש דוחה
    בוזגלו 07/08/2019 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשכנזי כתב טוב ומקושר. לא סתם הביא את המשפט האייקוני פ ס י כ ו ל ו ג י ת !!!. הוא גם מתעמר באנשי הצוות שאיתו- צלמי סטילס, וידאו, מפיק שטח לפעמים. משפיל, צועק ומזלזל.
    סגור
  • 22.
    מה לעשות העיתונות מגבה זורק סלע על שוטר ואולי בגילופין (ל"ת)
    רון 06/08/2019 01:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפחות תדע את העובדות בשטח
    תמר 15/08/2019 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי לדעת את העובדות בשטח, להסתתר מאחורי מקלדת ולכתוב דברים שקריים שמחללים את כבוד המת לא מכבד אותך. הבחור לא היה שיכור היה בפעילות אח"צ עם חברים ומדריכים, יצא מחוץ למרכז נוער ונורה רק כי שוטר החליט שמותר לו לירות באזרח כיון שיש לו קרובת משפחה שבמקרה היא גם ראשת מח"ש, תבדו אותי ותראה שאכן זה נכון. הגירסאות של השוטר לא היו תואמות שינה את גירסתו כמה פעמים, ילד בן 16 שהיה בסביבה סיפר כי השוטר ניגש אליהם ככה סתם ואמר להם להוציא את כל מה שיש להם בכיסים וכשרצו הוכחה שהוא שוטר אז הוציא את הנשק וכיון עליהם, הם נבהלו וברחו, כל אחד לכיון אחר, ואז השוטר ירה שתי יריות, הראשונה פגעה בגבו של סלמון טקה וחדרה לליבו, הכדור השני נורה ככל הנראה לכיון הריצפה. כל התיקשורת מהתחלה דיברה על כדור אחד שפגעה כביכול לריצפה וניטזה לעבר חלק גופו העליון של סלמון טקה. אך אחות שגרה באיזור ובעיקבות הצעקות יצאה החוצה העידה כי סלמון טקה היה עם פניו כלפי מטה, קצת היגיון תבין שנורה בגבו ומהנדף נפל קדימה על פניו.
    סגור
  • 21.
    אבי תותח חבל (ל"ת)
    יעלה 05/08/2019 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 20.
    השמאל הישראלי משתיק פיות ! ובושה
    איציק 01/08/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וואלה ויתר העיתונים משתיקים הכל כשזה נח להם ! חבל הבחור רציני מאוד ולא רואה ממטר אף אחד ! עוד עיתונאי מצוין במוצא את עצמו מחוץ למערכת כי הוא לא בדעת השמאל ! בושה למדינה
    סגור
  • 19.
    וואלה. אתר צהוב. רכלותי ולא אמין.
    הילה 30/07/2019 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חולי נפש מנהלים אותו.
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    סוף סוף
    א.ת 24/07/2019 22:09
    הגב לתגובה זו
    6 3
    וואלה נזכרו 5 שנים מאוחר מדי. בנאדם דוחה, סכסכן, פה מלוכלך, רב עם כולם. ככתב היה בדיחה, לא עשה כלום חוץ מלשכתב קומוניקטים ולהמציא אייטמים. אפילו את הכתבות השטחיות שלו הוא לא היה כותב בעצמו אלא היו כותבים לו. ההנהלה ניסתה לפטר אותו עשרות פעמים בגלל חוסר המקצועיות שלו וחוסר האמינות שלו ותמיד ניצל בעור שיניו. אין לאף אחד בוואלה דבר אחד טוב לומר על האדם האיום הזה
    סגור
  • 17.
    כתב לקקן וחסר בושה שעשה שכונה במעריב ובוואלה
    באיחור רב פוטר 24/07/2019 20:07
    הגב לתגובה זו
    7 5
    פוטר באיחור של חמש שנים. כל הכבוד לוואלה תפטרו את אמיר אורן גיא אלסטר ואמיר בוחבוט ויהיה סבבה
    סגור
  • 16.
    חבל מאוד - חושף מושחתים
    צביקה 23/07/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    3 7
    עד שיש כתב שחושף מושחתים במשטרה ושב״ס אז גם אותו מפטרים - זה רק מראה שוואלה ממשיך בדרך של פרשת ביבי
    סגור
  • 15.
    אשכנזי אתה אדם רע ומגיע לך
    אדם רע שעשה רע 22/07/2019 17:05
    הגב לתגובה זו
    12 6
    היית חלק מהקומבינה במעריב שפגעה באנשים והגלגל מתהפךץ בקרוב יפוטר החבר הרע שלך ליאור לנדברג. יש אלוהים בשמיים והוא נוקם כמו שרק הוא יודע.
    סגור
  • 14.
    חבל הוא כתב מעולה ואני מפסיקה לקרוא בוואלה.
    לאה 22/07/2019 12:21
    הגב לתגובה זו
    9 15
    האמת כואבת רק תבינו עם מי השוטר התמודד בכדי להציל את משפחתו.
    סגור
  • 13.
    שקרן
    אלי 22/07/2019 10:31
    הגב לתגובה זו
    8 6
    תאמינו לי אל תאמינו לאף אחד
    סגור
  • 12.
    סוף מעשה במחשבה תחילה. עכשיו....
    ג'וני 22/07/2019 09:29
    הגב לתגובה זו
    6 4
    עכשיו גם לך יהיה תיק בבית משפט מקווה שהקנס יהיה גדול ככול שיהיה .
    סגור
  • 11.
    גזען עלוב!!
    יובל 22/07/2019 08:25
    הגב לתגובה זו
    12 7
    אני מקווה שאף מקום אחר לא יעסיק אותו..
    סגור
  • תמשיכו להתכחש למציאות ולגבות פורעים
    שי 22/07/2019 11:29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם לבריון מסומם היו הרשעות במשטרה, האשמה היא שלו לא של המשטרה ה"גזענית".
    סגור
  • עובדות?
    צילי 15/08/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש לך הוכחות כל שהן שאכן היה עבריין מורשע? באיזה זכות אתה בא ומלכלת את שמו? לידיעתך, כל אנשי התשקורת (מלשון תקשורת שמלאה השקרים) שמוסרת מידע שגויי וגורמת למשפט שדה עוד לפני שהיה משפט, לכאן ולכאן, אז הבעיה גדולה וזנ שאנשים במדינה הולכים כעיורים ובמקום לבדוק ולחקור את האמת פשוט מעדיפים לזרום עם הזרם הבעיה קשה שבעתייםבריאות הגוף השכל ונפש
    סגור
  • מקרה קלאסי של ביצה ותרנגולת
    שלומי 23/07/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הסיבה היחידה שלבחור היו הרשעות היא כי כל הקליטה של העדה האתיופית בארץ היתה שערורייתית. ״הכריחו״ אותם להיות עבריינים והם באמת נהיו כאלו.
    סגור
  • אף אחד לא הכריח אתיופים להיות עבריינים (ל"ת)
    שטויות במיץ 23/07/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    סתימת פיות מכוערת (ל"ת)
    וואלה=פראבדה 21/07/2019 23:40
    הגב לתגובה זו
    6 10
    סגור
  • 9.
    פוטר המעלילן שווא, הנוכל היחצ"ן של המשטרה. יש אלוהים!!!
    ברוך השם 21/07/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    10 9
    אבי אשכנזי התחזה להיות עיתונאי, כשבפועל הוא יחצ"ן המשטרה, זבל של בן אדם, שחי על הדם ועשה טרור רשתי לביבי נתניהו. הטינופת הזה שונא אדם קליני, ורק ממרר חיים של חפים מפשע. סוף סוף הוא קיבל את עונשו. נאחל לו שאף אחד לא יעסיק אותו.
    סגור
  • תן לי לנחש קוראים לך אברם (ל"ת)
    חילוני חרד 23/07/2019 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    צדק
    עידן 21/07/2019 21:03
    הגב לתגובה זו
    2 6
    עונש הוגן לאיש תקשורת שמרשה לעצמו להצית קהילה שלמה עם שקרים על נער שרק נהרג (ספק נרצח) מה אשמה המשפחה בגללו
    סגור
  • 7.
    פשוט בדיחה הדבר הזה
    דוד 21/07/2019 20:50
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לתבוע אותו דיבה , בושה למדינה שיש אנשי תקשורת רדודים ולא אחראים כאלה
    סגור
  • 6.
    כתב פושעה מאליל ומסית
    דניאל 21/07/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כתב פושעה גזען שפן גרוע מדווח נתונים לא נכון כתב משטרה פושעה צריך לעמיד לדין
    סגור
  • דניאל
    צחי 22/07/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה עילג.תלמד חכתוב
    סגור
  • 5.
    בקרוב יפוטר ליאור לנדברג מערוץ 13
    מי שעושה רק מקבל רע 21/07/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אלוהים משלם לאנשים רעים בריביות
    סגור
  • 4.
    קארמה איז הבייצ מאדאפקרר (ל"ת)
    י 21/07/2019 17:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    שקרן וידוע כגזען
    ישמן דוחה 21/07/2019 17:32
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סוף טוב
    סגור
  • 2.
    אשכנזי שק של חרא (ל"ת)
    לא מופתע 21/07/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 1.
    וואלה יצאתם ענקים, אין מקום לפאשיסטים חשוכים באתר חדשות (ל"ת)
    וואלה?! 21/07/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
    11 7
    סגור
  • הפוך, גוטה - אין מקום לכתבים ישרים בתקשורת בולשביקית (ל"ת)
    שי 22/07/2019 11:30
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור