תקשורת ומדיה

הקשיש הוצג כ"נוכל" - ודורש כעת 200 אלף ש' פיצוי מהכל כלול

תיעוד הקשיש מועד על הכביש לפני מכונית, הופץ ברשת והגיע גם לשידור, שם עלה החשד כי מדובר בניסיון לסחיטת נהגים. התכנית: "פעלנו לסייע למשפחת הקשיש בהסרת הסרטון"
אלכסנדר כץ |  8
שלמה הררי דור שפיצוי מ'הכל כלול' (צילום מסך)
שלמה הררי, קשיש נכה ומוגבל בן 83, דורש פיצויים של 200 אלף שקלים מתכנית הטלוויזיה הכל כלול ברשת 13, בטענה כי הציגה אותו כנוכל המעוניין לסחוט כספי ביטוח מנהגים תמימים.
סרטון "בכיכובו" של האיש שודר בתכנית לפני כחודש, לאחר שהופץ ברשתות החברתיות. שבוע לאחר מכן, ב-6 באוגוסט שלח עוה"ד אבישי אביעד מכתב התראה בשמו של הררי, בשל ה"פגיעה בשמו הטוב ובגין מצבו הנפשי הרעוע". הפנייה היא מהלך לפני פנייה של הררי ועורך דינו לבית המשפט. 
בתיעוד ממצלמת רכב, נראה הררי יורד מהמדרכה לעבר הכביש עם ההליכון שלו, ככל הנראה ברחוב הירקון בתל אביב, ופונה לאיטו לעבר המכונית שנהגה עצר כדי לא לפגוע בו. כעבור רגע קט, הררי מועד במרחק קצר מהמכונית. באותו רגע נחלצת לכאורה לעזרתו אישה צעירה, שמנסה לעזור לו לקום.
 
"מר הררי, אדם מבוגר בן 83 ואשר מפאת מחלתו נקטעה רגלו הימנית, מתהלך עם תותבת ונעזר בהליכון והליכתו אינה יציבה", תיאר עו"ד אביעד במכתב ההתראה שנשלח ב-6 באוגוסט למערכת 'הכל כלול' אותה מגישה סיון כהן, ותקף את מערכת התכנית שתיארה לכאורה את הקשיש והצעירה כמי שמביימים תאונה בניסיון לגבות כסף כדמיי שתיקה. בתכניתכם ביצעתם חטא כפול המכפיש הן את הצעירה אשר עזרה למרשי לקום מהכביש ולחצותו והן כלפי מרשי ושברוב עוז שידרתם את הסרטון כשפניו של מרשי גלויים וטענתם ברוב עוז שמדובר בנוכלים".
במכתב ההתראה צוין עוד כי "לאחר שידור התכנית התקבל אצל מרשי, באמצעות ילדיו, פניות מצד נכדיו ונכדותיו, אשר צפו בתכנית וזיהו את סבם כשהוא מוכפש ומושמץ... מרשי נפגע מאד מהתכנית וממעט לצאת מביתו. מרשי שעד אותה תכנית היה איש שמח ובעל גאווה במשפחתו, ממעט בשמחה ומרגיש פגוע ונעלב מהפגיעה בתדמיתו ובשמו הטוב".
עורך דין אביעד מסר לאייס כי "בתכנית צוין כי מרשי הוא עבריין ונוכל סדרתי המבצע הונאה. האם כך הדבר? האם עבריין זו מילה שאפשר להשתמש בה ברבים? על פי חוק, עבריין הוא אדם אשר בית הדין שפט ונמצא אשם. מר הררי ומשפחתו הינם אנשים מוכרים באזור מגוריהם, אנשי חוק שמעולם לא ראו לא בית משפט ולא משטרה. הפרסום ללא תגובתו או משפחתו, תוך הפצת תמונתו ברבים, גרמה ועדיין גורמת לפגיעה בשמם הטוב. התכנית אינה בדקה את פרטי המקרה ואינה מודעת שמדובר על אדם מבוגר מאד אשר כל חטאו שנפל בכביש בשל איבוד שיווי משקל היות שהוא קטוע רגל".
מהפקת התכנית 'הכל כלול' נמסר: "הכול כלול פועלת מדי יום למנוע עוולות חברתיות, כך היה גם במקרה הזה. צוות התכנית עמד בקשר רציף עם משפחת הקשיש, לכן תמוהה בעינינו הטענה כי לא זכה למענה מצדנו. מדובר בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, צוות התכנית אף פעל לסייע למשפחת הקשיש בהסרתו, לבקשת בנו. כמו כן, הוצעה למשפחה במת התכנית לדבר בה על הפצת הסרטון, וסיוע נוסף ככל שיידרש. בנוסף, סייענו גם בהכוונה לאיסוף חומרי תיעוד ממצלמות אבטחה באזור האירוע, כדי להגיע לחקר האמת. מאחלים בריאות ונחת לקשיש ולמשפחתו, נשמח לעמוד ולסייע להם גם בעתיד".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סיוון כהן בושה לעיתונות
    אגדה אורבנית 08/2019/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוץ 13 תתביישו להעסיק כתבת שהמציאה סיפור. אין לכן בושה
    סגור
  • 5.
    כיאה להכל כלול... (ל"ת)
    רוני שמיר 08/2019/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    לא יודע - לי זה היה נראה כמו נוכלות קלאסית (ל"ת)
    דני 08/2019/27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • הצליחו להוכיח מעל לספק סביר (ל"ת)
    טלוש 12/2019/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אתה נראה לי כמו נוכל קלאסי (ל"ת)
    איציק 08/2019/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    טוב, תכנית של סיון כהן, מה אתם מצפים
    gri 08/2019/26
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הכתבת המהוללת שפרצה לשידור עם סקופ פותח מהדורה שבכלל היה אגדה אורבנית ידועה. במקום לבעוט בה הרחק מהמסך, היא קיבלה תכנית משלה.
    סגור
  • 2.
    הכל כלול חבורה של חובבנים עלובים (ל"ת)
    אורן 08/2019/26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 1.
    פייק ניוז בחסות הכל כלול
    אוראל 08/2019/26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    פשוט תוכנית בזויה
    סגור