תקשורת ומדיה

החל הבליץ: נתניהו זימן בבהילות 3 כלי תקשורת ימניים לראיונות

במהלך ההצבעה על חוק המצלמות, קיבלו עיתונאים מערוץ 7, ערוץ 20 ומקור ראשון זימון בהול להגיע לראיון עם ראש הממשלה. והאם למרות הכאסח, יגיע נתניהו גם לחדשות 12?
אלכסנדר כץ | 
ראש הממשלה מתראיין לאנשי ערוץ 7 חזי ברוך ויוני קמפינסקי (צילום גולשים)
ראש הממשלה בנימין נתניהו החל בבליץ ראיונות בישורת האחרונה של מערכת הבחירות לכנסת ה-22. היום (יום ד') סביב השעה 13:00 בצהריים התקשר אישית מנהל קמפיין הליכוד עופר גולן למספר עיתונאים מכלי תקשורת ימניים, וזימן אותם לראיון אישי עם נתניהו, שיועד להתקיים בלשכתו של ראש הממשלה בכנסת, מיד לאחר ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק המצלמות.
העיתונאים שזומנו הם אמיר איבגי מערוץ 20, חזקי ברוך ויוני קמפינסקי מערוץ 7, וסגנית עורך העיתון מקור ראשון, אורלי גולדקלנג. בהמשך נמסר לעיתונאים כי הראיונות בסגנון הסרט הנע, הוזזו למשרד ראש הממשלה. בערוץ 20 שודר הריאיון בתחילת המהדורה המרכזית הערב, בערוץ 7 עלה הריאיון המצולם שנערך עם נתניהו פורסם עוד לפני כן, ובמקור ראשון מתלבטים עדיין האם לפרסם את הריאיון בגיליון שישי, או לפני כן באתר האינטרנט של העיתון.
הטריגר לראיונות הבהולים ברור: הסקרים האחרונים שמראים כי עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עוברת את אחוז החסימה. גורמים מעריכים כי נתניהו מאמין שבכל מקרה בן גביר לא יצליח לעבור את אחוז החסימה, ולכן ראש הממשלה החליט ללחוץ כעת על הגז כדי לשתות כמה שיותר קולות מעוצמה יהודית, במטרה שגוש הימין יבזבז כמה שפחות קולות על מפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה. סיבה שנייה קשורה אולי לאירוע אמש באשדוד, בו צולם נתניהו מובהל במהירות למרחב מוגן בעיצומו של כנס בחירות גדול, בשל אזעקות בעיר. הערכות גורסות כי בסביבתו של נתניהו חששו שתיעוד כזה עשוי ליצור סדק בקמפיין, שעד כה התנהל בצורה סבירה יחסית ועם מינימום נזקים.
למעט אותו אירוע, בסך הכל נתניהו רשם תחילת שבוע מוצלח מבחינתו. הפעילות התקשורתית-קמפיינית שלו כללה 2 הצהרות "דרמטיות" לתקשורת, שזכו לסיקור רב אבל בפועל היו תעמולת בחירות, וכעת עם תחילת רצף הריאיונות. היום גם פורסם כי מתקיימים מגעים עם נתניהו לקיום ראיון בתכנית של שרון גל ורני רהב ברשת 13, מקום שכבר אירח אותו בניחותא ובלי קשיים רבים רגע לפני הבחירות הקודמות באפריל השנה.
המקום בו פתח את בליץ הראיונות שלו במערכת הבחירות הקודמת, באולפן חדשות 2 בראיון מפתיע וספונטני יחסית, לא נמצא כרגע על מפת הראיונות המתוכננים של נתניהו. ואולם, גורמים בחדשות מעריכים כי גם לשם הוא יגיע בימים שנותרו עד לבחירות, למרות הדם הרע שזורם בין הצדדים והפיצוץ שהגיע עם הסרטון בו תקף קשות את אנשי חברת החדשות, בכיריה ואת הכתב גיא פלג, וקרא לעוקביו להחרים את קשת 12 – בשל סיקור מוטה לטענתו נגדו, ובשל סדרת הדרמה 'הנערים' בהפקת קשת ו-HBO, אותה כינה "אנטישמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה