תקשורת ומדיה

yes עוברת לסטרימינג - בשיתוף עם אפל: כמה יעלה השירות?

החברה משיקה את הפרויקט השאפתני שלה למעבר לשידורים על גבי האינטרנט- שייקרא yes+ ויכלול ממשק משתמש חדש. היא גם תשתף פעולה עם נטפליקס - אחרי כולם
אלכסנדר כץ |  3
מנכ"ל yes רון גוראון (צילום רפי דלויה)
כשהיא בשלבי מיזוג עם החברות האחיות, ולצד המלחמה שלה בנטישת הלקוחות בשנים האחרונות - חברת yes הוציאה היום לדרך את פרויקט השידורים שלה על גבי האינטרנט (OTT), כשעד 2026 היא מתכוונת לזנוח לחלוטין את השידור על הלווייני באמצעות היא משדרת מאז הוקמה בראשית שנות ה-2000. הפרויקט החדש כולל שיתוף פעולה עם חברת אפל, והוא ייקרא yes+. השירות יושק במקביל לפלטפורמת הלוויין כך שהלקוחות יוכלו לבחור ולשלב בין 2 הטכנולוגיות המוצעות – באמצעות לוויין או על גבי אינטרנט.
בשבועות הקרובים תושק גם אפליקציית yes+ לאנדרואיד TV. ההשקה תכלול סטרימר אנדרואיד שפותח על ידי yes עם גישה לכל שירותי התוכן. כמו כן, הצפייה באפליקציה החדשה תתאפשר גם בכל הסטרימרים עם תמיכה באנדרואיד TV, למשל סטרימרי xiaomi ו-nvidia וגם בטלוויזיות תומכות אנדרואיד.
בשנה וחצי האחרונות פיתחו yes ואפל את ממשק המשתמש החדש. שירות הסטרימינג yes + יכלול כ-140 ערוצים ליניאריים עם שירות Catch Up (לכ-130 ערוצים מהם, א"כ), 600 סדרות ועונות חדשות וכ-2,000 סרטים בכל זמן נתון, ויכלול כמובן את הפקות המקור של yes, בהן 'פאודה' ו'תאג"ד', לצד תכני ילדים ועוד.
 
ממשק המשתמש של yes+ הוא מהראשונים בעולם שמשלב באופן מידע מאתר דירוג התוכן הגדול והמוביל בעולם IMDb, במסגרת שיתוף פעולה חדש עם yes, והוא יכלול בנוסף לדירוג התכנים גם מידע עדכני אודות סרטים, סדרות, שחקנים, בימאים ועוד. בנוסף, הממשק מאפשר חוויית בינג' הכוללת Skip Intro (דילוג על הפתיח) של פריט התוכן כאשר בסופו יתבצע מעבר אוטומטי לפרק הבא, "עמידה" על פריט תוכן תציין לא רק את משך הסרט או הסדרה אלה את השעה המדויקת בה תסתיים הצפייה עבור המשתמש, וניתן יהיה להתחיל לצפות בתוכן במסך הטלוויזיה ולהמשיך מאותה נקודה במכשירים החכמים - ולהיפך.
ממשק המשתמש יאפשר גם לקבל המלצות אישיות המבוססות על אלגוריתם וגם המלצות אישיות "אנושיות". הממשק "לומד" את העדפות הצופה באמצעות אינטליגנציה מלאכותית ומציף את הערוצים והתכנים הרלוונטיים אליו באופן אוטומטי ומידי ובמקביל מציע המלצות אישיות "אנושיות" פרסונליות. בחברה אומרים כי הצורך הזה עלה מקבוצות מיקוד שנערכו עם צרכנים.
כמו כן נבנה ממשק ילדים ייחודי, לצד ממשק לילדים בוגרים יותר. בממשק הילדים יוכלו ההורים לשלוט בתכנים, למחוק תכנים ולפקח על הצפייה, כמו גם למנוע מהילדים "לגלוש" לממשק הרגיל.
חברת yes אמנם הישקה בשנים האחרונות אפליקציה אינטרנטית כדי להציע ללקוחותיה אפשרות לקבל שירות מוזל יותר, בניסיון להתחרות בסלקום TV ופרטנר TV שהציעו שירות בפחות מ-100 שקלים, והצליחו למשוך לקוחות מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוותיקות, אבל רק כעת היא מתחילה את המהלך לעבור לשדר על גבי האינטרנט, באיחור ניכר.
עוד מהלך ש-yes נכנסה אליו באיחור, הוא שיתוף פעולה עם נטפליקס, במסגרתו האפליקציה שלה תהיה זמינה בכל הסטרימרים של yes+. שיתוף פעולה כזה קיים כבר מעל שנתיים עם פרטנר TV – מאז שהושק, וגם עם סלקום TV.
שירות yes+ יוצע ללקוחות חדשים וקיימים ללא תוספת תשלום, במחיר של 199 שקלים לחודש ובתוספת 10 שקלים עבור הסטרימר, מחיר לא זול בעידן בו שירותי הטלוויזיה עברו למודל מוזל הרבה יותר. השימוש ב-yes+ דורש תשתית וספק אינטרנט במהירות של 40 מגה לפחות. מצטרפים ל- yes+ ייהנו משירותApple tv +  שהוכרז לאחרונה למשך שנה ללא עלות – שמגלם הטבה של 240 שקלים לשנה, ובהמשך גם משירות Apple Music ללא עלות למשך חצי שנה.


מחירי החבילות
"מדובר בבשורה גדולה לצרכנים ובהחלטה משמעותית בחיי החברה שתאפשר לנו להמשיך ולהעניק ללקוחותינו את חוויית הצפייה החכמה והמתקדמת ביותר", אומר רן גוראון, מנכ"ל yes. לדבריו, yes+ חלק ממהלך רחב של תהליכי סינרגיה בין החברות yes, פלאפון ובזק בינלאומי ועם השקתו אנו מספקים לצרכנים את קשת ההצעות הרחבה ביותר בשוק התקשורת לכל דפוסי השימוש השונים".
סמנכ"ל השיווק של yes, אילן סיגל הוסיף כי "ההשקה לצרכן אנו נציע מגוון חבילות רחב אשר מתאימות לכולם ומודל ייחודי של 'בית מעורב' הכולל שילוב של סטרימרים של yes+ וממירי לוויין, ובכך נאפשר צפייה במספר בלתי מוגבל של מסכים בבית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    90% מהבתם בישראל מחוברים לאינטרנט של 20 מגה ופחות
    קשקוש 10/2019/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הקצב של בזק. עד שהם לא יארגנו תשתית כמו שצריך - כל הסיפור הזה לא רלוונטי
    סגור
  • 2.
    אזרחים לא צריכים להיות פראיירים
    המגיבה 10/2019/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    200/300 שקל?? לא תודה! אני לקוחה של סלקום והכל מצויין. 99 שח טלוויזיה *עם כל סדרות HBO* (לסלקום יש חוזה איתם). חבל מאוד שאנשים משלמים סכומים מוגזמים על טלווזיה.
    סגור
  • 1.
    לא מובן
    אסף 10/2019/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפל עזרה ליס לפתח ממשק משתמש באנדרויד? נשמע הזוי. הייתי מבין אם היה מדובר באפליקציה לאפל טיוי (גם אז לא מכיר ״עזרה״ של אפל מלבד תמיכת מפתחים רגילה כמו לכל יישום)
    סגור