תקשורת ומדיה

אושרה תכנית של רדיו תל אביב להקים תחנה לבני 55 פלוס

מועצת הרשות השנייה אישרה השבוע פיצולי תדרים ל-3 תחנות אזוריות – זאת התל אביבית, וגם רדיו קול ברמה ורדיו קול רגע של חיים הכט - שמכוון לקהל דוברי הרוסית
אלכסנדר כץ |  9
רדיו תל אביב (צילום אלכסנדר כץ)
תחנת רדיו תל אביב קיבלה אור ירוק ממועצת הרשות השנייה, ותוכל להקים תחנה נוספת במסגרת פיצולי התדרים, שתפנה לקהל מבוגר - בני 55 פלוס. לאייס נודע כי השבוע אישרה מועצת הרשות פיצולי תדרים ל-3 תחנות אזוריות – רדיו תל אביב, רדיו קול ברמה ורדיו קול רגע.
כבר לפני יותר משנה ביקשה רדיו תל אביב אישור להקמת תחנה נוספת בתדר שבבעלותה הנקלט באזור הכיסוי של תחנת האם רדיו תל אביב. בישיבה השבוע אישרה המועצה את בקשתה של התחנה, אך התנתה זאת בכך ש-15% מהשידורים בלבד יהיו מוזיקה, והשאר – מלל.
ברדיו תל אביב יכולים לשבץ גם סינדיקציות מהתחנה הראשית, אך גם מכוונים לתכניות ייעודיות לקהל המבוגר, כגון תכניות ייעוץ ותרבות. בנוסף התחנה תכננה גם לשדר מוזיקה נוסטלגית במסגרת הרצון לתמוך ביוצרים הוותיקים. ברדיו תל אביב ייאלצו כעת להחליט האם להוציא לפועל את הפרויקט, בעקבות התניית הרשות השנייה, ולהקים את התחנה ששמה עשוי להיות "רדיו תל אביב הקטנה", כקריצה נוסטלגית לעיר תל אביב בשנותיה הראשונות.
לפני כ-3 חודשים פורסם בגלובס על תכניתו של חיים הכט, בעליה של קול רגע, להקים תחנה נוספת שתפנה למגזר הרוסי, ותשדר בצפון הארץ, באזורי הכיסוי של תחנת האם. מועצת הרשות אישרה את הבקשה הזאת, וגם את הבקשה של קול ברמה לפצל תדר לטובת תחנה עבור הקהל החרדי הצעיר.
לפני כ-3 שנים אישרה הכנסת את הצעת החוק של ח"כ נאוה בוקר וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הרשות השנייה על מנת לאפשר פיצול שידורים של בעל זיכיון לשידורי רדיו. על פי החוק, מועצת הרשות השנייה תוכל לאשר לבעל זיכיון ברדיו האזורי לשדר תכנים שונים, בתנאי ששר התקשורת הקצה לו תדרים לשם כך. ההחלטה התקבלה לאחר ש-3 תחנות אזוריות כבר שידרו שנים בתדרים מפוצלים: רדיו חיפה (ורדיו חם אש), לב המדינה (פירוויה רדיו שמשדרת ברוסית), ורדיו דרום (המשדר בתדר לאזור אשקלון ולזור באר שבע).
מנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם, אמר לאייס: "אנו מודים ליו"רית המועצה יוליה שמאלוב ברקוביץ', לחברי המועצה ולמנכ"ל ניר שוויקי על החלטתם לתמוך ביצירה, ביוצרים ובתרבות הישראלית. טרם קבלנו על כך הודעה רשמית, וכשזו תגיע נפעל בהתאם לדרישות ובכפוף לתנאי השוק. גוף שידור שרוכש כבוד לכל מי שעיצב את התרבות הישראלית ולשידור רדיופוני איכותי הוא חלום ישן שלי, ומורשתו של דני נישליס המנוח".
מרדיו קול ברמה נמסר: "אנו מאושרים על אישור הרשות לפיצול שידורים זאת כחלק מהאסטרטגיה שלנו כגוף תקשורת להעניק מעטפת שלימה וכוללת למאזין החרדי באשר הוא. בכוונתנו להשתמש בערוץ המפוצל לשידור תכנים ייעודים לצעירים תוך מתן דגש על דינאמיות אטרקטיביות והתאמה מלאה לקהל היעד. הרבה הפתעות מחכות למאזינים שלנו".
מנכ"ל ובעלי רדיו קול רגע, חיים הכט, אמר: "יש עדיין עניינים טכניים, יש צורך לגייס כח אדם – יש עוד עבודה עד העלייה לאוויר".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שמעתי שהגישו בגץ (ל"ת)
    שרון 11/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לא נכון, יש עכשיו ארבע תחנות פיצול
    אחד שיודע 11/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחתם את "קול חי מיוזיק"
    סגור
  • 4.
    להשמיע גם שירים חדשים של אומנים ותיקים
    ערן גפני 11/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם הרבה אמנים ותיקים שכותבים, מלחינים ושרים שירים חדשים - שלא זוכים להכלל ב"פלייליסטים" השונים של תחנות הרדיו הרגילות, כולל רדיו תל-אביב. אם התחנה החדשה תשמיע גם את שיריהם החדשים, היא תתרום בכך תרומה משמעותית למוזיקה הישראלית ולגיוונה.
    סגור
  • 3.
    שידורי רדיו דיגיטאלי
    חסוי 11/2019/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש להתחיל בשידורי רדיו דיגיטאלי בישראל ולזנוח תFM ככה לטא יהיו בעיות במציאת תדרים ויכלו לשדר חופשי באישור המדינה ללא בלאגן במכרזים
    סגור
  • 2.
    מי עוד שומע רדיו?
    גבנון 11/2019/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רדיו שומעים בעיקר בפקקים בבוקר ובערב וגם הנהגים/ות התחילו לעבור לספוטיפיי ופודקאסטים. זמנו של הרדיו הולך ואוזל, אז להקים עוד תחנות??
    סגור
  • כולם שומעים רדיו
    אלעד 11/2019/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכל על הנתונים
    סגור
  • איזה נתונים, בחיאת?
    עובדיה 11/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רדיו שומעים בעיקר ברכב וגם המודל הזה ננטש לטובת ספוטיפיי, אפל מיוזיק ודיזר. אל תאמין לכל מיני TGI
    סגור
  • 1.
    פיצול תדרים זו הקומבינה הכי גדולה שנעשתה בתחום התקשורת
    שוין 11/2019/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מתחנה אחת פתאום נולדו 3, רק כי בעלי התחנות רוצים להרוויח יותר כסף.
    סגור
  • אין כמו רדיו (ל"ת)
    כן 11/2019/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור